AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 hei vel overskriften sier vel alt! Jeg har nettopp flyttet fra min samboer! så jeg fikk bare forelderpenger. har jeg rett på noe annet nå når jeg bor hjemme med min far? Småen er bare 8 mnd!! så kontantstøtte får jeg ikke! Anonym poster: 3d5e4c613a69f1d556dc73004bb77c36
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 Jeg regner med at du er over 18 år? Går du skole? Når man går skole er foreldrene forpliktet til å forsørge "barnet" sitt til det er 19 år. Ellers bare til 18 år. Får du ikke overgangsstønad? http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/Overgangsst%C3%B8nad Det er penger man får av NAV når man ikke bor sammen med barnefaren, i tillegg må du kreve barnebidrag av barnefaren. Hvis dette ikke er nok så har du sikkert krav på noe i sosialhjelp, men neppe mye, og det må jo NAV vurdere i så fall. Siden du er voksen så kan foreldrene dine kreve husleie av deg, men det velger jo din far om han vil. Anonym poster: 0b5689ff9a444908ae4dedd38dfb223e
Gjest Sunheart Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Overgangsstønad i tre år, stønad til barnetilsyn når han begynner i barnehagen,kontantstøtte fra 1 år og bidrag fra far eller forskudd fra staten.
Madsam Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 tusen takk =) vi skal ha en privat avtale 50% samvær så da har jeg vel ikke rett på noe bidrag fra han? ja jeg er voksen =) men trenger og spare litt nå.
Gjest Regine Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 Hvis dere skal ha 50% fordeling på 8 måneders baby, driver dere barnemuåishandling. Så små barn skal ikke ha den type omsorgsløsning, det er ikke til deres beste. Sjekk feks hva barneombudet sier om den saken.
Gjest ;) Skrevet 12. april 2013 #7 Skrevet 12. april 2013 Det er jo ikke barnemisshandling?? Hvor er du i verden da? Selvfølgelig de første 6 mnd er utrolig viktig at baby er med mor, men når barnet begynner og nærme seg 1 og barnet ikke viser noe form for ubehag med far så er 50-50 en lik del så barnet skal få like mye ut av far som mor. Hvis barnet viser ubehag er det da en sak og diskutere. Og igjen. Dem som følger hva andre har satt opp på papir om hva som er riktig og hva som er barnemishandling vil jeg selv si at dere må ta dere en god titt på barn og foreldre idag. For dere vet aelv hva som er godt for barnet deres. Er dere oppegående nok vil dere gjøre alt for at barna deees skal ha det beste av det beste. Ikke følge opp hva som er nlitt nedskrevet. Alle er forskjellig. Og hvis dunkjenner barnet ditt og du ser at 50-50 ikke fungerer så finner jo du på en annen måte og.dele omsorgen...
Eliza Doalot Skrevet 12. april 2013 #8 Skrevet 12. april 2013 [quote name=' timestamp='1365796045' post='12529694] Det er jo ikke barnemisshandling?? Hvor er du i verden da? Selvfølgelig de første 6 mnd er utrolig viktig at baby er med mor, men når barnet begynner og nærme seg 1 og barnet ikke viser noe form for ubehag med far så er 50-50 en lik del så barnet skal få like mye ut av far som mor. Hvis barnet viser ubehag er det da en sak og diskutere. Og igjen. Dem som følger hva andre har satt opp på papir om hva som er riktig og hva som er barnemishandling vil jeg selv si at dere må ta dere en god titt på barn og foreldre idag. For dere vet aelv hva som er godt for barnet deres. Er dere oppegående nok vil dere gjøre alt for at barna deees skal ha det beste av det beste. Ikke følge opp hva som er nlitt nedskrevet. Alle er forskjellig. Og hvis dunkjenner barnet ditt og du ser at 50-50 ikke fungerer så finner jo du på en annen måte og.dele omsorgen... 4
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #9 Skrevet 12. april 2013 Nei det er ikke anbefalt ifølge barneombudet. Og helt enig.med trygghet og stabilitet derfor skriver jeg at hvis barnet viser form for ubehag så skal jo du gå etter barnet. Ikke undervurder småbarn:-) De er flinke og utrykke seg;)
Madsam Skrevet 12. april 2013 #10 Skrevet 12. april 2013 jeg har hørt den før, trodde ikke det var 3 år! Men småen og BF har fått et veldig flott bånd sammen, jeg vil ikke ødelegge dette med og ikke la småen se faren så ofte! Vi har ikke gått vekk fra hverandre med noe vondt på hjerte. vi kan begge være med hverandre, men igjen jeg er redd for å miste div stønader vist jeg for mye med han bare foreldrepenger vil jeg ikke klare meg selv og barnet mitt på, selvom jeg bor hjemme ( Lærling før jeg gikk i permisjon)
Eliza Doalot Skrevet 12. april 2013 #11 Skrevet 12. april 2013 Nei det er ikke anbefalt ifølge barneombudet. Og helt enig.med trygghet og stabilitet derfor skriver jeg at hvis barnet viser form for ubehag så skal jo du gå etter barnet. Ikke undervurder småbarn:-) De er flinke og utrykke seg;) Så du mener et 8 mnd gammelt barn skal klare å uttrykke misnøye med samværsordningen? Javel. Jeg synes det grenser til galskap å overse alle anbefalinger fra fagpersoner når det gjelder barn som selv ikke er i stand til å uttrykke seg. 4
Eliza Doalot Skrevet 12. april 2013 #12 Skrevet 12. april 2013 jeg har hørt den før, trodde ikke det var 3 år! Men småen og BF har fått et veldig flott bånd sammen, jeg vil ikke ødelegge dette med og ikke la småen se faren så ofte! Vi har ikke gått vekk fra hverandre med noe vondt på hjerte. vi kan begge være med hverandre, men igjen jeg er redd for å miste div stønader vist jeg for mye med han bare foreldrepenger vil jeg ikke klare meg selv og barnet mitt på, selvom jeg bor hjemme ( Lærling før jeg gikk i permisjon) Du får ingen stønader ved 50/50. Dere kan begge være med hverandre? Hvorfor splitte opp da? 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #13 Skrevet 12. april 2013 tusen takk =) vi skal ha en privat avtale 50% samvær så da har jeg vel ikke rett på noe bidrag fra han? ja jeg er voksen =) men trenger og spare litt nå. Nei, da har du krav på halv utvidet barnetrygd. Du er ikke enslig forsørger.dere er pr. def. 2. Anonym poster: 6ba072364bf9208cec0e0d6817a1ebfd 1
Madsam Skrevet 12. april 2013 #14 Skrevet 12. april 2013 Nei, da har du krav på halv utvidet barnetrygd. Du er ikke enslig forsørger.dere er pr. def. 2. Anonym poster: 6ba072364bf9208cec0e0d6817a1ebfd Ok takk. skal sjekke litt mer opp i dette, før vi skriver avtalen og leverer den inn =)
Norbertine Skrevet 12. april 2013 #15 Skrevet 12. april 2013 Tråden er ryddet for avsporing. Alice i Eventyrland, mod.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #16 Skrevet 12. april 2013 jeg har hørt den før, trodde ikke det var 3 år! Men småen og BF har fått et veldig flott bånd sammen, jeg vil ikke ødelegge dette med og ikke la småen se faren så ofte! Vi har ikke gått vekk fra hverandre med noe vondt på hjerte. vi kan begge være med hverandre, men igjen jeg er redd for å miste div stønader vist jeg for mye med han bare foreldrepenger vil jeg ikke klare meg selv og barnet mitt på, selvom jeg bor hjemme ( Lærling før jeg gikk i permisjon) Det båndet valgte dere å ødelegge i det dere valgte å bryte opp familien. Anonym poster: 436841762fb45344dce2932ff9b8b155
Gjest ;) Skrevet 12. april 2013 #17 Skrevet 12. april 2013 Når jeg sier utrykke så hvis du bruker øynene dine litt og leser hva mer jeg har skrevet så kan barnet vise ubehag. Har du ikke lært barnet sitt og skjenne så er det en annen sak.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #18 Skrevet 12. april 2013 Og husk: Dere kan ikke være kjærester. Er dere det vil ingen av dere bli regnet som enslige forsørgere. Anonym poster: 436841762fb45344dce2932ff9b8b155
Eliza Doalot Skrevet 12. april 2013 #19 Skrevet 12. april 2013 [quote name=' timestamp='1365801163' post='12530253] Når jeg sier utrykke så hvis du bruker øynene dine litt og leser hva mer jeg har skrevet så kan barnet vise ubehag. Har du ikke lært barnet sitt og skjenne så er det en annen sak. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #20 Skrevet 12. april 2013 [quote name=' timestamp='1365801163' post='12530253] Når jeg sier utrykke så hvis du bruker øynene dine litt og leser hva mer jeg har skrevet så kan barnet vise ubehag. Har du ikke lært barnet sitt og skjenne så er det en annen sak. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå