Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mistenksom
Skrevet

Jeg mistenkte mannen min for å være utro for et par år siden. Det ble en stor avstand mellom oss, og mye tvil og usikkerhet. Så fortalte han meg nylig at han har hatt sex med ei jente i fylla, men at det ikke skjedde noe tidligere da jeg var så sjalu og trodde at han hadde et forhold med noen. Jeg ser at redselen min for at han skulle være utro faktisk gjorde at han var det til slutt.

Vi prøver å jobbe oss gjennom dette, men jeg vet ikke hvordan vi skal bygge opp tilliten. Jeg vet at jeg må slutte å være kontrollerende og mistenksom, men så ...

I går da jeg skulle skru av vekkerklokka hans så jeg at han hadde fått en snapchat-melding av et jentenavn. Jeg har ikke app'en, og visste ikke at han brukte den. Jeg så ikke hva meldingen inneholdt, men jeg fikk vondt i magen. Jeg vurderte å spørre han om dette, men er ikke sikker på om jeg hadde trodd på forklaringen hans. Han har løyet/skjult ting tidligere fordi jeg blir så sjalu. Men jeg må jo kunne tro på det mannen min sier til meg. Jeg prøver å overbevise meg selv om at det er helt uskyldig.

Vi har begge behov og respekt for at den andres mobil/Facebook etc er privat. Jeg vil ikke at han skal se mine meldinger heller selv om jeg ikke gjør noe galt. Men samtidig får sånne ting som den meldingen i går meg til å lure på om han har noe å skjule. Han er sosial og har mange venner, av begge kjønn, men jeg må jo tro at det er kun vennskap.

Nå høres det kanskje ut som vi er fjorten år, men vi er faktisk gift.

Vi har et godt vennskap og er kjærlige med hverandre. I hverdagen har vi det fint sammen. Men tillitsbruddet og tvilen ligger som et bakteppe, og vi må få ryddet opp i dette. Men ingen av oss vet hvordan, og vi kvier oss for å ta tak i det. Vi har vært på fvk, men det fungerte ikke for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...