Gå til innhold

Hvorfor gir kattmor oss kattunge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min fikk kattunger for tre dager siden. 7 stk!

De ligger i en kurv i dobbeltsenga ved siden av meg og samboeren min. Både i går, og i natt har vi våknet flere ganger og funnet en kattunge imellom oss under dyna. Og det er ikke god plass i mellom oss.

Hvorfor gjør hun dette? Vi er jo livredde for å legge oss oppå den! Det er forskjellig kattunge hver gang..

Syns hun at hun har for mange, og vil at vi skal overta en?

Anonym poster: 4c63d76fe633c570bd3602cb4465d523

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ant så klarer hun ikke selv å ta vare på alle og prøver å bli "kvitt" en eller to. Kanskje dere må hjelpe til litt med stellet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ant så klarer hun ikke selv å ta vare på alle og prøver å bli "kvitt" en eller to. Kanskje dere må hjelpe til litt med stellet?

Ja, det høres logisk ut. Har du noen forslag til hvordan vi kan gjøre det? Den ene kattungen er prematur, så den må vi mate med sprøye.

AnonymBruker
Skrevet

Av og til ta de opp, kos litt på de, ha de liggende med dere, ikke om natta, men om kveld og dagtid liksom... vær en mor for den =)

Anonym poster: 2dc6dbec5c309173e99aa4cf86e61437

AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende hun vil ha de i varmen?

Da min tidligere katt fikk kattunger, så tok hun alle fra stua, og inn i dyna på soverommet. Flere ganger la hun de der. Nå var dette alle kattene da :)

Anonym poster: dcc90db5455450b34667e5e257a29028

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ts: Hun flytter kattungene, men da flytter hun alle og legger seg med dem... Dette er mer som om hun leverer dem fra seg.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Du kan kanskje vaske de i rumpa med bumull med litt olje på? Da får du bebisene til å gjøre i fra seg. Kanskje mor ville synes dette var en god hjelp å få for det er en ganske stor jobb for henne.

• Liker 1
Skrevet

Så søtt! Skjønner at dere er redd for å skvise dem. Men kanskje kattemor vil at kattene skal oppleve å sove med dere? Våre katter sover hos oss hele natta.

AnonymBruker
Skrevet

Ts: Datteren hennes for hennes forrige kull avlaster henne mye... Men lurer på om jeg bare skal la kattungen ligge hos meg neste gang det skjer, jeg stoler på at jeg ikke legger meg på den hvis jeg legger den på min side. Kanskje kattmor rett og slett gjør det ut av kjærlighet, vil at vi skal være involverte?

Skrevet

Hvis det er den premature kattungen som kommer oftest, så ber hun om hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er den premature kattungen som kommer oftest, så ber hun om hjelp.

Nei,det har aldri vært den.. Men den er under kontroll, legger godt på seg.

Skrevet

Nei,det har aldri vært den.. Men den er under kontroll, legger godt på seg.

Ok, hun vil ha avlastning. Det som er greia.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, hun vil ha avlastning. Det som er greia.

Ja, det virker logisk, men litt rart også siden hun får masse avlastning fra den store datteren sin...

AnonymBruker
Skrevet

Ts: Datteren hennes for hennes forrige kull avlaster henne mye... Men lurer på om jeg bare skal la kattungen ligge hos meg neste gang det skjer, jeg stoler på at jeg ikke legger meg på den hvis jeg legger den på min side. Kanskje kattmor rett og slett gjør det ut av kjærlighet, vil at vi skal være involverte?

Det der blir for naivt. Det er snakk om et dyr med sterke instinkter. Mest sannsynlig prøver hun å sette en vekk, enten pga for mye arbeid eller fordi hun merker at noen av de blir for kalde.

Anonym poster: eb12d6e74e9a0580ffbac66944719802

• Liker 9
Skrevet

Ja, det virker logisk, men litt rart også siden hun får masse avlastning fra den store datteren sin...

Vel, men når man lever sitt liv og blir eid av en katt (eller to, tre), så vet man at de har for seg en hel del rart. De ruler verden de der.

• Liker 1
Skrevet

Den ENE katten er prematur? Hvordan får du det til, om alle ble født for tre dager siden?

Hadde en katt som fikk unger en gang. Den gjemte vekk en hele tiden. Den var tydelig ikke helt frisk og døde etter noen dager.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det er fysisk mulig for en katt å bli drektig med to hannkatter med forskjellig tid for parring. Tidsrommet mellom de to parringene kan ikke være lang (husker ikke eksakt) men nok til at det kan komme premature unger ut av dette. Katter går så kort tid drektige, slik at det ofte bare skal et par dager til for at det blir prematurt.

• Liker 3
Skrevet

Er det samme kattungen hver gang ?

Dyr kvitter seg ofte med syke unger

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke samme kattunge hver gang. Det var to premature, men den ene var mye svakere enn den andre. Veide bare 53 gram..

Skrevet

Jeg ville ringt en dyrlege og bedt om råd, samtidig ville jeg passet på at alle vokser og at hun vasker alle i rumpa. Og tilslutt så ville jeg kastrert katten så fort som mulig, med mindre det er en rasekatt dere skal avle på.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...