AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Jeg vurdere å selge en mulberry bayswater fordi jeg bruker den lite. Den er i sort lær og kostet ca 7000,- ny for et års tid siden. Jeg har brukt den lite og den er i helt fin stand. Har også alt av tags, kvittering og støvpose. Hvor mye kan jeg ta for den? Anonym poster: 06e88debf535b0ab18daafcc81be4120
Strixvaria Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 Sjekk på finn og se hva andre tar for sine? Da får du hvertfall et bilde av hva andre mener de kan få - men sjekk også hvor lenge annonsene har ligget der; noen overpriser veskene sine veldig, og da blir de ikke solgt. Personlig kunne jeg aldri tenke meg å kjøpe en brukt veske til typ en tusenlapp nypris; da hadde jeg heller kjøpt en ny, men samtidig synes jeg halv pris blir litt overkill hvis veska er i tipp topp stand og alt av tags, kvittering osvosv. er å oppdrive. Det er en balansegang et steds. Vanskelig å si når man ikke har sett veska heller, men jeg tror at det å sjekke finn sikkert gir deg en god pekepinn
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 I utgangspunktet tenker jeg at brukte ting som er normalt brukt (og dermed normalt slitt) selges for max 50 % av opprinnelig pris. Er det knapt brukt, synes jeg max 75 % er ok. Justér litt etter etterspørsel, hvis du tror dette er noe mange kunne tenke seg å kjøpe, kan du evt. legge på litt, og kutte litt hvis det kan være vanskelig å få solgt. Alternativt kan du legge den ut og be om bud, evt sette en minstepris. Jeg er ikke så glad i slike uorganiserte budrunder selv, for man får ofte beskjed fra selger om at de har fått bud som er høyere enn ditt, men likevel blir den ikke solgt. Jeg skjønner at folk vil ha mest mulig for det de selger, men uærlighet gir meg ikke lyst til å by høyere. Å sjekke hva andre selger for, er et godt tips Jeg synes forresten det er en veldig fin veske Anonym poster: 490a9a92e68dab24f466546032066192
Gjest Badabing Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Synes det kommer veldig an på, men Bayswater er vel såpass populær at du bør kunne ta litt over halv pris om den er pent brukt. Lettere også når den er svart. Selv har jeg prøvd å selge en veske i et annet merke med nypris på nesten 15.000 og den fikk jeg ikke solgt for halv pris. Folk bød 2000 o.l. Samtidig blir det litt sånn at om jeg ikke får halv pris, så beholder jeg den heller selv.
Strixvaria Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 Si at en Bayswater i dag koster ca. 8000 ny; om den legges ut til 6000, så kjøper jeg heller ny i butikk. At folk byr 2000 på noe som koster 15 000 er bare dårlig folkeskikk, rett og slett. Det verste er jo at de kanskje tror at de faktisk kommer til å få kjøpe til den prisen. Da hadde jeg også beholdt varene selv, gitt..
Gjest Badabing Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 Tja.. Jeg kjøper jo vesker brukt etter at jeg ble veggis. Klarer ikke å legge av meg akkurat den (u)vanen med å ha litt veskedilla. Og jeg har i alle fall betalt opp mot 2/3 av prisen, om den da har tags, dustbag og ser så og si ny ut. Hehe.. Ja, det er kanskje det. Men samtidig er det jo kanskje også slik at det ikke er verdt mer enn det folk vil gi? For meg ble i alle fall affeksjonsverdien viktigst, og at det er en spesiell versjon av vesken, jeg har ikke sett noen andre som har den. Får heller la den gå i arv.
Gjest Badabing Skrevet 12. april 2013 #7 Skrevet 12. april 2013 Ja, enig i at 6000 er for mye forresten, men kunnenok kanskje gitt 5000.
Dixie Skrevet 13. april 2013 #8 Skrevet 13. april 2013 Mulberry holder seg dessverre ikke så godt i pris som LV, chanel, Hermes mm. Sikkert en blanding av at det ikke er ett high-end merke som de andre og at det er mye mer tilgjengelig i Norge en de ovennevnte merkene. De skal dog forsøke å gjøre seg mer eksklusive i fremtiden. Jeg tror ikke du får så mye mer en 50-60% av nyprisen, selv om den er pent brukt.
Rosenrød Skrevet 14. april 2013 #9 Skrevet 14. april 2013 Det ligger vel endel brukte Mulberryvesker ute på Finn, kanskje du kan se hvordan disse er priset?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå