Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før andre blir sinte må jeg si det ikke gjelder alle! Men hva hendte med å kjempe for forholdene sine? Jobbe sammen for et godt samliv, godta hverandres feil som vi godtar hverandres beste sider? Hva er det med disse jentene som ikke tør å drite hos kjæresten? Ja, jeg sa det! Vi alle gjør fra oss, det vet vi alle. Det lukter ikke blomster og vårenger, men vi alle gjør det. Hvordan har dere tenkt å flytte sammen en gang? For flere av dere sier det er deres største drøm.. Skal dere løpe på bensinstasjonen hver gang da?

Eller hva med dere i 16-17 års alderen som sier "oss for alltid, jeg elsker deg" men så fort det oppstår en liten krangel er det slutt. Det kan være så lite som at han liker bildet til en annen jente. Hør nå godt etter: Selvom han er sammens med deg betyr det ikke at han mener alle jenter plutselig er stygge! Ja, han syntes andre er fine. Men som alle sier, han er med deg av en grunn!

Hva har hendt med og ha krangler og ordne opp? Skrik, kjeft og for all del til tider kast ting, gråt, men fiks det igjen! Ikke si du elsker en person og gjør det slutt ved hver minste ting.

Så er det Facebook og de flotte, nye telefonene med appene som Snapchat, twitter og all det andre.. Liker han et bilde, en hendelse, sier hei til en av samme kjønn så er han utro. Blir han full er han utro, svarer han ikke på telefonen er han utro, sier et rykte at han er utro så er han utro. Slik tenker dere, hva er problemet? Er det så lite tillit i forholdet så gjør det slutt for hans del og jobb med deg selv!

Dere planlegger barn som 16-18 åringer, utdannelse trenger dere ikke sier dere. "vi klarer oss i kassa på Rema" You go for it, girl! Wish you gooood luck, you're gonna need it! Grunnen til engelsken der var at det er sånn dere er!

Men startpoenget.. Min mormor og bestefar var sammen fra tidlig alder, flere barn, flere barnebarn. Garantert x antall krangler, men han satt der med tårene nedover kinnet mens hun sakte sovnet inn, han holdt hennes hånd, han sa han elsket henne. Han mente det og han viste det!

Eller min onkel, aldri vært med andre enn min tante, samme omvendt. Barn, hus, hund og gift. Garantert mye krangler, men de elsker hverandre! De viser det.

Min fars foreldre, gift, barn, barnebarn, hus. Elsker hverandre, viser det.

Poenget mitt er at alle overnevnte har jobbet for et godt og stabilt forhold, de har alle vært igjennom tøffe tider, oppturer og nedturer, men de mente hva de sa når de sa de elsket hverandre og jobbet for et liv sammen. Hvorfor gi opp så fort? Hvorfor ikke jobbe for noe bra? For et fint mål, målet om et godt liv?

Drit og la det lukte, krangle, men fiks opp i det. Vis magefettet, spis deg mett, spis godis og drikk brus, gråt og la nesa renne når du er forkjølet. Vær deg selv, elsk, lev, smil og le! La deg selv elske, og først da vil du bli elsket. Ikke gi opp så fort!

Anonym poster: cc252a82352757ce838913fb56ea7314

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kloke tanker. :)

AnonymBruker
Skrevet

Enig! Det er så få som vil jobbe for forholdene idag.Det er fordi vi er en del av et samfunn som stadig utvikler seg til å bli et "nyt-samfunn". Alle snakker om sex og orgasmer hele tida (særlig Dagbladet), det er det som gjelder. Luksus, alt skal være lett. Bortsett fra det å få seg en utdanning eller å arbeide, da jobber man, da!

Men forhold skal være lett, en dans på roser, er det ikke det ,er man ikke "ment to be". Sier dem.

Men det må vites at det noen ganger er hardt arbeid å få et forhold til å fungere, men når det faktisk fungerer , ogdet godt også, så er det verdt det. Da har man en kjæreste og bestevenn livet ut.

Men jeg vet at også de eldre menneskene (ikke gamle, men eldre, ikke ungdommer) begynner å tvile på monogamien sin eller evnen til å holde på 1 partner.

Husker tanten min (som er nesten 10 år yngre) sa til foreldrene mine at: "Hadde det ikke vært for dere, som holder sammen, hadde jeg mistet troen på at det går an". Hun var riktignok brisen og litt sånn, men allikevel trenger man folk å se opp til, man trenger å se at det går an å ha langvarige forhold, å få det til å fungere på en god måte.

(Når det er sagt er det selvsagt lov å slå opp om den ene er drittsekk.. man skal ikke lide seg gjennom et forhold bare for å kun ha 1 partner, men det er som oftest mulig å ordne opp med mennesker om de er normale).

Anonym poster: 6586eb08e374244dc79e1d9b9a85bf26

AnonymBruker
Skrevet

Er forsåvidt enig med deg, men du må huske på at en 16-18 åring bare er et barn enda.

Følelsene er veldig sterke - man kan elske noen så hardt at det gjør vondt - men ting kan endre seg.

Det at følelsene er så sterke gjør at ting fort kan bli "dramatisk" - dette er helt normalt og de aller fleste vokser dette av seg.

Det er svært få forhold som starter i 16-18 årsalderen som varer livet ut.

Regner med du ikke er gamle karen selv. Bare vær tålmodig, så kommer kjærligheten en dag ;)

Anonym poster: 410a7d90b997130f1723bdab92badabf

Skrevet

Hadde vært enkelt hvis man holdt seg til den oppskriften der, og så sluttet mannen å ligge rundt med alt som sa ja til pikken hans :/

Skrevet

Hadde vært enkelt hvis man holdt seg til den oppskriften der, og så sluttet mannen å ligge rundt med alt som sa ja til pikken hans :/

Hadde han holdt seg til den oppskriften der, så ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...