missfidget Skrevet 30. mars 2004 #1 Skrevet 30. mars 2004 Har hatt øye på buksene på VS: http://www2.victoriassecret.com/commerce/a...ame=OSCLOPANTRO MEN er det andre som kan sammenligne hvordan det passer i str. Jeg gar i 46 (langt). Tror du jeg passer eller ble de for liten tror du? Det er jo stretch men....
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2004 #2 Skrevet 30. mars 2004 Den så kjempe fin ut , jeg ville tatt en tjangs å bestillt str 46 vis du har veldig lyst på den. Sikkert noen som kan kjøpe den hos deg vis den ikke passer.Lykke til. Er det dyr porto der? kunne tenkt å bestille noe selv , hva med moms/ toll?
missfidget Skrevet 30. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2004 Ja det har du rett i. Jeg slipper porto og moms osv fordi jeg skal sende det til mora mi i USA, hun kommer her snart! Heldig jeg, det vet jeg...
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2004 #4 Skrevet 30. mars 2004 Må bare snike meg inn med et lite spørsmål jeg, hvordan funker det hvis man bestiller derfra til adresse i Norge? Og vil det bli fryktelig dyrt med tanke på toll etc? Buksa var forresten veldig fin!
missfidget Skrevet 31. mars 2004 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2004 VS levere til Norge. Det er tabell på websiden deres så vidt jeg vet. Tror det ligger rundt et hundre lapp (porto). Har aldri bestilt herifra, så jeg vet ikke helt sikkert hvordan det fungerer.
Gjest Lady-M Skrevet 31. mars 2004 #6 Skrevet 31. mars 2004 Jeg har også vurdert å bestille bukse derfra, de ser kjempefine ut. :-)
Fakse Skrevet 31. mars 2004 #7 Skrevet 31. mars 2004 Får katalogene i posten, og det er stadig noen bukser som frister. Men jeg er redd passformen ikke skal være bra, det er jo så forskjellig hvilke bukser som har bra passform og hvilke som ikke har det, selv innenfor samme merke. Har kjøpt mest undertøy der jeg, det er liksom såpass billig at det ikke er krise om jeg ikke kan bruke det. Til de som lurte. Porto og toll (28%??) kommer i tillegg. Porto står det på VS sine sider hvor mye kommer på. Toll må du betale når du får pakken. Om du går inn på toll.no og finner ut hvordan du skal fortolle på internett (må gjøres før du kan hente pakken), slipper du posten sine gebyrer i tillegg. VS skriver ikke ned verdien på pakken eller noe slikt, så jeg har aldri sluppet toll.
pusur Skrevet 31. mars 2004 #8 Skrevet 31. mars 2004 Jeg bestilte fra Victorias Secret i fjor. De har jo endel rimelige klær, men bestiller du til Norge må du betale litt ekstra. En ordre på ca 800 NOK betalte jeg ca 160.- i frakt (fra VS) og ca 460.- til fedex og toll/moms. Så i tilegg til kjøpesummen på ca 800 NOK betalte jeg ca 620 NOK for frakt og toll. Total sum ble da ca 1420 NOK. Den gangen var jo kursen ugunstig, på god over 7!! - nå er den jo 6,9 :-) Hørte at det det blir endring på reglene om toll og moms på pakker fra utlandet. Nå skulle det bli billigere, og det er jo bra. Husker ikke helt hvordan det skulle bli,men....billigere i allefall :-) Søstra til samboern min bor i USA, så neste gang bestiller jeg til henne, så tar hun det med hjem - da blir det jo rimelig :-) Etter at jeg bestilte fra VS får jeg kataloger jevnlig tilsend, både 1 og 2 ganger i månden. De har virkelig mye fint! Blir helt syk av å lese i katalogene. pusur
missfidget Skrevet 31. mars 2004 Forfatter #9 Skrevet 31. mars 2004 De har virkelig mye fint! Blir helt syk av å lese i katalogene. pusur Ja ikke sant? Jeg få katalogene regelmessig...så mye fint!
Gjest Butterflygirl Skrevet 31. mars 2004 #10 Skrevet 31. mars 2004 En ordre på ca 800 NOK betalte jeg ca 160.- i frakt (fra VS) og ca 460.- til fedex og toll/moms. Så i tilegg til kjøpesummen på ca 800 NOK betalte jeg ca 620 NOK for frakt og toll. Total sum ble da ca 1420 NOK. Koster det så mye å få bestilt klær fra USA? Hadde nemlig også tenkt å bestille klær fra VS, men jeg er ikke så rik at jeg har råd til å betae 600 kr i toll og frakt. Trodde at frakten fra VS skulle ordne det med fedex, og sendinga til norge? Jeg er helt lost! Noen som kan forklare?
pusur Skrevet 31. mars 2004 #11 Skrevet 31. mars 2004 Ja det ble dyrere enn jeg hadde tenkt også. Ble som sagt trekt ca 160 kroner ekstra fra VS pga frakt.(ikke så mye, det står i katalogen) Så når pakken kom til Norge fikk jeg regning fra fedex på 462 kroner!!! På den fakturaen står det -toll :67 kr, -moms:240 kr, moms ansvarsgebyr:155 kr og sum mva beløp 30 kr :-? pusur
pusur Skrevet 31. mars 2004 #12 Skrevet 31. mars 2004 Ja sånn er det i Norge, vi skal gebyres ned og skattes i øst og vest :-x
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #13 Skrevet 1. april 2004 Sniker meg inn her og lurer på om katalogene er gratis eller må en betale porto el? (liker å sitte i godstolen og bla i en katalog i stedet for å glo på skjermen )
Fakse Skrevet 1. april 2004 #14 Skrevet 1. april 2004 Når man kjøper fra utlandet tilsvarer den tollen og momsen man betaler vanligvis bare den momsen vi betaler på varer i Norge også, eneste forskjell er at på varer far utlandet er en ikke regna med i prisen. Om du kjøpte varene i butikk i USA ville du også måtte betale "tax" på dem i tillegg til den prisen som står oppgitt. Bare forskjell i praksis altså. Vi er bare så vante her i landet med at skatter og avgifter er regnet med i prisen i stede for å bli lagt på etterpå. Moms ansvarsgebyr som du har betalt går rett i lomma på fedex, det er et gebyr som de tar for å fortolle varne for deg, og du slipper dette om du fortoller varene selv på internett. 30 kroner er moms på gebyret du har betalt til fedex. Du kunne lstå ha sluppet 185 kroner billligere om du hadde ordna fortollinga selv.
Gjest Butterflygirl Skrevet 1. april 2004 #15 Skrevet 1. april 2004 Jeg er ikke så fristet til å bestille fra VS. Jeg hater toll og moms og alt det tullet! Så mye penger har jeg ikke.... Ja, Vs kataloger er gratis. Du bestiller dem via hjemmesida deres. Så sender de det til deg ett par måneder etter at du har bestilt katalogen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå