Gjest Gjest Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Jeg vet ikke helt hva det vil si hverdagslig å kunne være klar for barn. Kom til å lure på om det er mange her som har orden på husarbeidet, det sosiale og det å gjøre noe om dagene og samtidig ha barn? Og hva vil det si å leve livet før man får barn hvis man ikke drikker alkohol? Hva er å være moden, eller hvis man faktisk er ganske voksen til sins, å være MER moden for å få barn eller flere barn? føler jeg gjør gode ting men kanskje litt dårlige også, som husarbeidet.
Frøken eple Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Ha, ha, ha, NEI. Ikke orden på husarbeidet her i gården før barnet kom. Men heldigvis synes han det viktigste er en snill mamma som er glad i han og som gir han det han trenger. Fremfor til enhver tid strøken leilighet. Klart man bør ha et par ting på stell, men det er fremdeles lov å ha forbedringspotensial etter man har fått barn også.
~white lady~ Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Man kjenner vel selv på om man er moden og ansvarsfull nok til å få unger. Hverdagen blir selvfølgelig travlere når man har unger å ta hensyn til i tillegg til jobb, husarbeid og sosiale avtaler, men da gjelder det å ha gode rutiner og samarbeide med partneren. "Å leve livet" menes i stor grad alt man ønsker å få gjort som det kan være vanskelig å ha barn med på. F.eks backpacking i Asia, reise jorda rundt, kjøre Route 66 eller bli ferdig med festing, roting og fyll.
Frøken eple Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 Leve livet før barn handler heller ikke om alkohol. Men å gjøre ting du kanskje ikke vil kunne/ønske etterpå. Reise et sted? Hoppe fallskjerm(?) Sove hele natten gjennom. Være kjæreste. Bare kjæreste. For eksempel.
plix Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Modenhet og voksenhet kan for de fleste utvikle seg i rekordfart etter de ble foreldre. Det viktigste er å ta ansvar for barnet, og følge det opp. Barnet har bare deg, og driter i om husarbeidet er gjort hele tiden. Sånn ca så enkelt er det, om jeg vil skrive kort om temaet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå