Gå til innhold

Ønsker meg dvergdach-hund

Livva

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg sårt en liten hjerteknuser, har fallt helt for langhåret dvergdach. Har ei venninne som har en "kanin-dach", aldeles nydelig! vet noen om steder hvor jeg kan få tak i? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vet ingenting om disse hundene, men søkte litt på nett og hvis du går inn på www.canis.no og søker på dvergdach så kommer det frem oppdrettere. Du kan jo prøve. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Det er ikke barebare hunder det der altså. At de er søte er i tillegg den aller dårligste grunnen som finnes til å ville ha en hund!

Dessuten heter det Dachs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg skal ikke bare ha en hund fordi den er søt, det er jo teit sagt 14062003....det er jo noe vi har ønsket oss lenge. Kommer bare ann på om tidsrommet var riktig, for det blir som en ny baby. Så koster det også, men vi skal ha hund fordi vi elsker dyr :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, den siste var meg, jeg satt på en annen pc, så vandt til at jeg logger meg på automatisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Livva!

Ser at du har lyst på dverg Dachs. Det du må huske på er at ved valg av dverg Dachs er det viktig at du undersøker grundig at oppdretter vet hva han/hun holder på med. Det som ofte er et problem hos dverg Dachsen er at den har lett for å være litt engstelig/sky. Dvergen skal være så lik en standard Dachs som mulig, med untak av størrelsen. Det er etter min mening veldig mye dårlig dverg på markede i dag, derfor er det viktig at du gir deg tid til å undersøke forskjellige oppdrettere. Om du har mulighet til det så ta deg en tur på en utstilling, da vil du få se litt forskjellige typer innenfor rasestandarden.

Jeg har selv hatt dverg Dachs, men jeg har valgt å gå over til standard dachs. Dette fordi en standard dachs er tøffere, de har rett og slett mer gøtts.

Om du tar kontakt med raseklubben skal du ha i bakhode at den du snakker med kanskje kan ha lett for å anbefale deg en type hund som h*n liker. Derfor kan det være lurt å snakke med forskjellige oppdrettere.

I Dachshund miljøet er Britt Corell en kjent oppdretter som har oppnådd gode resultater på avl av dverg Dachs. Sender med adressen til hjemmesiden hennes. Du vil finne masse tips og bilder på denne siden.

http://www.foxfoot.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smilla1, tusen takk for gode råd. Jeg skal sette meg ned etter middag :-) å surfe. Har ei venninne som har en 3mnd. gammel kanindachs, var innom i går, hun er så begeistret for lille Bella :) Den var veldig liten, men det var et sjarmtroll. Jeg skal selvsagt undersøke masse i forveien. Takk igjen :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg har en dachs...jeg må bare si deg at de er noen herlige hunder med STOR personlighet og vilje...andre hunder

gjør det de blir fortalt om å gjøre..dachser gjør som de vil og setter gjærne sin motvilje i mot det du sier om det ikke passer dem...selvfølgelig har dette med disiplinen og opplæring og gjøre men dachser er egne og vil alltid være det...jeg ville ikke hatt en annen hund!jeg er kjempe glad i dachse vovsen min!

ønsker deg lykke til med den lille vovsen!håper du får en fin tid med hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dachsen er tøff.. FOR tøff for meg, så jeg måtte gi han bort.

Han "tok over" huset mitt da han flyttet inn :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia
Dachsen er tøff.. FOR tøff for meg, så jeg måtte gi han bort.

Han "tok over" huset mitt da han flyttet inn  :-?

TRIST! :cry: Hvorfor lot du ham gjøre det? Hva var så galt at du måtte gi ham opp? Hadde du ikke tid til å ta deg av ham kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...