Gå til innhold

Stresspiser? bl.a.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser som regel et par knekkebrød eller brødskiver til frokost, lunsj og kvelds. Med f.eks. kaviar, hvitost, egg, makrell i tomat, baconost eller serranoskinke. Og drikker et glass melk.

Noen ganger blir det yoghurt med havregryn og frukt istedet. Eller en pakke nudler. Eller middagsrester.

Til middag spiser jeg som regel alltid pasta, ris eller potet. Og endel kylling, noe laks og torsk, endel kjøttdeig. Spiser jeg suppe, følger som regel brødmat med.

Endel av middagene består hovedsaklig av grønnsaker istedet for kjøtt. Eller grønnsaker istedet for pasta.

I det siste har jeg laget en smoothie på ettermiddag/kveld.

Og gjennom dagen drikker jeg ca 1,5 liter vann.

Og en kopp/glass med Nescafe pulver-Double Choca mocha, cappuccino, iskaffe e.l.

Og jeg spiser nesten hver dag godteri/snacks. Inntaket varierer. Noen ganger spiser jeg litt smågodt. Andre ganger en halv krokanrull. Eller 1/3 pose med potetskruer. Det har hendt at en storplate med stratos ikke varer lenger enn i 2 dager..

I dag har jeg spist en kvikklunsj, 1/3 pose potetskruer og 5-6 smågodt-sjokoladebiter.

Sitter mye foran data/tv. Er sjelden blant folk og jo lenger jeg er asosial, desto mer asosial blir jeg. Har ikke så god selvfølelse, føler ikke at jeg mestrer sosiale sammenhenger. Vet liksom ikke hva jeg skal si/hvordan jeg skal forholde meg til folk.

Jeg føler ikke at jeg trøstespiser. Men jeg føler meg ofte stressa. Har en indre uro.. Slapper aldri helt av. Og det tror jeg har endel å si for at jeg spiser så mye søtt/fett.

Jeg er slank. Men formen er dårlig, jeg er uopplagt, kan bli irritabel uten godteri osv. Har aldri noe særlig overskudd. Er lite aktiv.

Har lyst til å komme inn i gode rutiner.

Jeg var en stund syk og uten jobb. Da dalte formen min veldig, på alle måter. Det meste ble et ork.

Nå har jeg en stund jobbet 40% fast og litt ekstra. Til dagene jeg skal på jobb, vil jeg føle meg så opplagt som mulig. Ikke være sliten pga. mye fysisk aktivitet. Etter jobb vil jeg hvile til neste økt.

De dagene jeg bare går rett fra jobb til sosiale sammenkomster eller andre aktiviteter går det fint akkurat da, og kanskje i et par dager fremover. Men så bråstopper det, og jeg er sliten i noen dager etterpå.

Men før jeg ble syk, jobbet jeg 80% fast og som regel 20% ekstra, så det ble fulltid. Jeg var mer opplagt, var mer aktiv på fritida.. Jeg fikk energi av å bruke energi.

Vil tilbake dit! For noen uker siden begynte jeg å gå og sykle endel. Men så ble det bråstopp. Starta for voldsomt tenker jeg.

Hvordan bør en totalt utrent starte, og trappe opp?

Jeg håper at noen som har egenopplevde erfaringer med overspising/stresspising kan si litt om deres situasjon, og hvordan de kom seg ut av det. Jeg spiser mindre dritt når jeg er aktiv. De dagene jeg jobber og har noe å drive med på fritida...

Men de dagene er det færrest av.

Anonym poster: 628afa83e5a82105bbdda7e875c298a7

Anonym poster: 3a586341e22356257c4a5ad0b4c27be6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...