Gå til innhold

Katt - kattepass - utekatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen i nær familie som jevnlig har behov for kattepass. Jeg kunne ha stilt opp en del ganger, men lurer på følgende.

Dette er en utekatt. Kan en katt bli kjent ute på to forskjellige steder? Altså om jeg passer den at den kan være ute her? Hvordan skal man da gå fram? Cluet er jo at katten skal vite hvor den bor og komme hjem.

Anonym poster: 9589a71d8678f467532b4c6fa2c9e838

Videoannonse
Annonse
Gjest Spiderpig
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort. Det er sannsynlig at pus ikke vet hvor han bor og vil gå seg vill ute.

F.eks når man flytter bør man ha pus inne i 2-3 uker for at den skal bli kjent med sitt nye hjem, og ofte blir katter borte fordi eier slipper dem ut med en gang på et nytt sted.

Det finnes såklart unntak, du har jo katter som blir med på hytteturer og er ute der, men jeg ville ikke gjort det. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har tatt katten min med på besøk til søsteren min flere ganger, og nå kan jeg slippe henne ut der, hun er kjent. Men da er jeg i nærheten hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Katten min på straks 2 år har vel vært i 7-8 hjem med tilhørende uteplass over kortere eller lengre tid, og det har aldri vært noe problem. Synes å bruke 2-3 uker på tilvenneing høres voldsomt ut. Men mulig jeg har bare har en veldig smart katt :)

Anonym poster: 9034018f51c553211607a35a5f9d5cbd

Skrevet

Kattene våre blir 2 år til sommeren. De bodde 2-3 uker hos svigermor i februar. De var inne første dagene, og etter dette gikk de ut og inn som de ville:)

Hun hadde ikke tenkt seg om, og slapp de ut "med ett uhell", det gikk heldigvis fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...