AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #1 Del Skrevet 11. april 2013 Jeg bor på Torshov/Sandaker og kjøpte for et par uker siden ny leilighet i samme bydel. Nå lurer jeg på hvilken megler jeg skal bruke for å få solgt den gamle leiligheten. Har noen av dere erfaringer med en megler som har solgt bolig for dere i dette området? Kom gjerne med anbefalinger og skriv litt om hvorfor dere anbefaler vedkommende. Jeg har tittet litt på eiendomsmeglerguiden.no, hvor folk har lagt inn anmeldelser av meglerne. Imidlertid er det mange meglere som ikke har noen anmeldelser, og noen som har veldig mange, og jeg er usikker på om den guiden er troverdig. Takk for innspill! Anonym poster: c4343c8319040f728d7ab62ba6b368ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chinka Skrevet 12. april 2013 #2 Del Skrevet 12. april 2013 Ta deg en tur innom alle kontorene som ligger i nærheten, eller se på finn.no så får du et innblikk i hvem som selger mest i området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkharepus Skrevet 12. april 2013 #3 Del Skrevet 12. april 2013 Jeg brukte ihus da jeg solgte leiligheten min på Sagene. Valget stod mellom dem og dnb (disse to har det største markedet på Sagene/Torshov, sammenlignet med andre meglerhus). Gikk for ihus da jeg syntes de virket mye mer behagelige å prate med, samt at de ikke prøvde å selge meg alle mulige typer annonseløsninger. Du kan også legge oppdraget ut på mittoppdrag.no, og så tar meglere kontakt med deg. Regn med at de ringer deg ned!!!! og så avtaler du et møte og befaring med 3-4 stykker. Og husk å prute på prisen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 12. april 2013 #4 Del Skrevet 12. april 2013 Jeg har ingen direkte erfaring annet enn med Eiendomsmegler1, og de anbefaler jeg rett og slett ikke. Vi både kjøpte og solgte gjennom dem for tre år siden, og de virka veldig lite tilstedeværende og ikke interessert i å gjøre en god selgerjobb på en liten leilighet. Senere måtte vi ha en ny verdivurdering på nåværende leilighet og da tok vi kontakt med Ihus. Vi fikk vurderingen gratis, selv om vi var helt klare på at dette ikke be gjort med salg i tankene. Vi fikk også snakka en del med denne megleren som fortalte en del om hva de gjorde. Vi fikk et svært godt inntrykk iallfall. Og ja, jeg vet at poenget med den gratis verdivurderingen er at jeg skal fortelle folk akkurat det jeg gjør nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #5 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg har ingen direkte erfaring annet enn med Eiendomsmegler1, og de anbefaler jeg rett og slett ikke. Vi både kjøpte og solgte gjennom dem for tre år siden, og de virka veldig lite tilstedeværende og ikke interessert i å gjøre en god selgerjobb på en liten leilighet. Senere måtte vi ha en ny verdivurdering på nåværende leilighet og da tok vi kontakt med Ihus. Vi fikk vurderingen gratis, selv om vi var helt klare på at dette ikke be gjort med salg i tankene. Vi fikk også snakka en del med denne megleren som fortalte en del om hva de gjorde. Vi fikk et svært godt inntrykk iallfall. Og ja, jeg vet at poenget med den gratis verdivurderingen er at jeg skal fortelle folk akkurat det jeg gjør nå. Kan jeg spørre om hvilke eiendomsmegler1 kontor du snakker om? Anonym poster: de6eb580ff4c1a654cdaeee0f4039f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 14. april 2013 #6 Del Skrevet 14. april 2013 Det er to stykker, faktisk. Det som ligger i Vogts gate, og det i Nydalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 14. april 2013 #7 Del Skrevet 14. april 2013 Vanskelig anbefale en megler eller byrå. Fordi jeg synes man burde snakke med 2-3 meglere, hører hva de har å si og hva de koster. I mitt tilfelle går det mye på magefølelsen og prisen. Ikke minst, hvem som kjenner område jeg bor i best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 14. april 2013 #8 Del Skrevet 14. april 2013 Da jeg solgte leiligheten min hadde jeg 6 forskjellige meglere på befaring, hvor hver enkelt av dem kom med et skriftlig pristilbud. Jeg valgte den megleren jeg likte best, og som ga meg best magefølelse. Prisen var selvsagt også viktig, det skillte hele 30 000 mellom billigst og dyrest. Nå var dette her i tillegg rundt finanskrisen, så det var litt lettere å prute. Fikk solgt til prisantydning etter første visning, og på den tiden var jo det ganske barskt. Det er ikke slik at man må velge en megler som tilhører den bydelen man skal selge i, men man må forsikre seg om at megleren likevel kjenner området veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #9 Del Skrevet 16. april 2013 Det er to stykker, faktisk. Det som ligger i Vogts gate, og det i Nydalen. Det var rart. Jeg har bare hørt positive ting om Torshov. Og forøvrig Sagene og Sinsen også. Anonym poster: de6eb580ff4c1a654cdaeee0f4039f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 16. april 2013 #10 Del Skrevet 16. april 2013 Det var rart. Jeg har bare hørt positive ting om Torshov. Og forøvrig Sagene og Sinsen også. Anonym poster: de6eb580ff4c1a654cdaeee0f4039f9e Jojo, men sånn er det jo. Kjemi, forventninger, opplevd innsats fra megler (vi måtte til og med holde visninger selv...). Jeg utelukker selvsagt ikke at andre kan ha kjempeerfaringer med samme megler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #11 Del Skrevet 16. april 2013 Jojo, men sånn er det jo. Kjemi, forventninger, opplevd innsats fra megler (vi måtte til og med holde visninger selv...). Jeg utelukker selvsagt ikke at andre kan ha kjempeerfaringer med samme megler. Håper ikke dere betalte megleren for visninger. Det er jo sikkert flere meglere på kontoret, man kan jo ikke dra alle under en kam Anonym poster: de6eb580ff4c1a654cdaeee0f4039f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 16. april 2013 #12 Del Skrevet 16. april 2013 Håper ikke dere betalte megleren for visninger. Det er jo sikkert flere meglere på kontoret, man kan jo ikke dra alle under en kam Anonym poster: de6eb580ff4c1a654cdaeee0f4039f9e Skjære alle over én kam, ja. Nei, konklusjonen er jo at jeg ikke er fornøyd, men vi fikk pruta ned litt nettopp fordi vi følte de gjorde en dårlig jobb. Det blir gjort vesentlig mer research før vi velger megler neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #13 Del Skrevet 17. april 2013 Skjære alle over én kam, ja. Nei, konklusjonen er jo at jeg ikke er fornøyd, men vi fikk pruta ned litt nettopp fordi vi følte de gjorde en dårlig jobb. Det blir gjort vesentlig mer research før vi velger megler neste gang. Å du sier skjære alle over èn kam? Jeg sier dra alle under en kam Men det jeg reagerer på er at du sier de. Her var det en megler (eller to) som gjorde en dårlig jobb, ikke alle på kontoret. Så her må du huske på å ikke snakke om kontoret generelt, men bare megleren Anonym poster: de6eb580ff4c1a654cdaeee0f4039f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 17. april 2013 #14 Del Skrevet 17. april 2013 Én megler kan fort dra ned inntrykket til hele kontoret. Så jeg har ikke noe godt inntrykk av de to kontorene. De blir kanskje vurdert ved neste veiskille, men jeg tror ikke det. Det heter faktisk å skjære alle over én kam, det var derfor jeg retta det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 17. april 2013 #15 Del Skrevet 17. april 2013 Én megler kan fort dra ned inntrykket til hele kontoret. Så jeg har ikke noe godt inntrykk av de to kontorene. De blir kanskje vurdert ved neste veiskille, men jeg tror ikke det. Det heter faktisk å skjære alle over én kam, det var derfor jeg retta det. Helt enig. Jeg har vært på noen visninger med et par meglerkontorer (Eiendsomsmegleren1 og Z-eiendom), og jeg satt igjen med så dårlig inntrykk av meglerene at jeg tenkte at jeg ihvertall aldri kom til å benytte noen av disse meglerkontorene selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #16 Del Skrevet 17. april 2013 Én megler kan fort dra ned inntrykket til hele kontoret. Så jeg har ikke noe godt inntrykk av de to kontorene. De blir kanskje vurdert ved neste veiskille, men jeg tror ikke det. Det heter faktisk å skjære alle over én kam, det var derfor jeg retta det. Jeg er av den oppfatning at en dårlig megler ikke fører til at alle meglere på kontoret er dårlige. Men det er nå meg da Ja det er litt forskjellig. Noen sier til og med: Gre alle under en kam Anonym poster: de6eb580ff4c1a654cdaeee0f4039f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 17. april 2013 #17 Del Skrevet 17. april 2013 Jeg er av den oppfatning at en dårlig megler ikke fører til at alle meglere på kontoret er dårlige. Men det er nå meg da Ja det er litt forskjellig. Noen sier til og med: Gre alle under en kam Anonym poster: de6eb580ff4c1a654cdaeee0f4039f9e Selvsagt er det ikke slik at èn megler gjør 5 andre på samme kontor dårlige. Men erfaringen av denne ene megleren kan ødelegge inntrykket av hele kontoret, naturlig nok. Dra alle både over og under en kam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #18 Del Skrevet 17. april 2013 Selvsagt er det ikke slik at èn megler gjør 5 andre på samme kontor dårlige. Men erfaringen av denne ene megleren kan ødelegge inntrykket av hele kontoret, naturlig nok. Dra alle både over og under en kam Ja det kan det nok. Jeg var på en visning en gang og da var det en megler fra Privatmegleren som gjorde en særledes dårlig jobb. Når jeg skal selge huset mitt velger ikke jeg han som megler, men vil ikke dermed utelukke kontoret han jobber på. Anonym poster: de6eb580ff4c1a654cdaeee0f4039f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 18. april 2013 #19 Del Skrevet 18. april 2013 Anbefaler Aktiv Eiendom på Torshov, flinke og proffe meglere. Har brukt dem flere ganger, det har også andre vi kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 18. april 2013 #20 Del Skrevet 18. april 2013 Uansett så viser det seg at man gjerne må lese kontrakten med forstørrelsesglass: http://e24.no/eiendom/privatmegleren-ber-kunder-ta-opp-forbrukslaan/20359162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå