Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått gjennom noe forferdeling som skjedde i familien min for et par år siden. Kjæresten min ser på dette som ikke forferdelig. Vi har vokst opp i 2 totalt forskjellige familier: jeg er vokst opp med å snakke med hverandre, han det omvendte. Hans familie har aldri snakket med hverandre om følelser og har alltid levd "overlegent" mot hverandre..

Har sagt til kjæresten min at jeg ønsker at han støtte meg, men han sier at han ikke vet hvordan han skal gjøre dette. Samtidig så klarer han ikke å se hvorfor jeg er lei meg.. Han av alle burde klart å sett dette fra et objektivt syn. Det hele ender med at han blir sur, fordi han ikke forstår at han må trøste. Han vet rett og slett ikke hvordan han kan trøste, samtidig føler jeg at han ikke føler empati med meg.. Når jeg er lei meg eller litt deppa, så skulle jeg ønske at han kunne gitt meg en klem f.eks.. Jeg trenger ikke at han sier så veldig mye forsåvidt, bare at jeg vet at han er der for meg

Anonym poster: b5cfc6de174c0a06b14d7b7df29b73d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er lei deg, sier du til ham da at du trenger en klem eller trøst, eller håper du at han skjønner det?

Det er ikke alltid det nytter å hinte, alle er ikke like flinke til å ta hint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare si hvordan han skal trøste deg? Han er jo ikke tankeleser stakkars, og er som du sier vokst opp på en annen måte.

Si at han skal klemme deg, stryke deg eller hva du måtte ønske når han ser du er lei deg. Folk har ulike måter å vise at de bryr seg på, så du må være klar på hva du trenger.

Anonym poster: 8098df0ca254b1a42912bd9a5c817f42

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Han synes ikke at jeg fortjener det, fordi "jeg er rar som enda er lei meg etter det som skjedde for et par år siden".

Skrevet

TS her. Han synes ikke at jeg fortjener det, fordi "jeg er rar som enda er lei meg etter det som skjedde for et par år siden".

Ok skjønner. Det er helt normalt å sørge over hva som skjedde for et par år siden, men hvordan bearbeides sorgen din? Kanskje kjæresten din føler seg maktesløs fordi han ikke kan hjelpe deg, og da vil vel heller terapi eller en psykolog hjelpe deg bedre?

AnonymBruker
Skrevet

Ok skjønner. Det er helt normalt å sørge over hva som skjedde for et par år siden, men hvordan bearbeides sorgen din? Kanskje kjæresten din føler seg maktesløs fordi han ikke kan hjelpe deg, og da vil vel heller terapi eller en psykolog hjelpe deg bedre?

Jeg går til psykolog. Jeg trenger derfor ikke kjæresten min som en "slik" samtalepartner, jeg vil bare at han skal se meg når jeg kanskje trenger en klem. Hvordan skal/kan en kjæreste være i en slik situasjon!? Forstår at han er lei hele situasjonen, men han mener at jeg er unormal som ikke har kommet over dette. Jeg mener han burde være glad og takknemlig for at jeg går til psykolog.. Dette gjør jeg for min egen del :)

Skrevet

Jeg går til psykolog. Jeg trenger derfor ikke kjæresten min som en "slik" samtalepartner, jeg vil bare at han skal se meg når jeg kanskje trenger en klem. Hvordan skal/kan en kjæreste være i en slik situasjon!? Forstår at han er lei hele situasjonen, men han mener at jeg er unormal som ikke har kommet over dette. Jeg mener han burde være glad og takknemlig for at jeg går til psykolog.. Dette gjør jeg for min egen del :)

Har dere snakket åpent ut om dette da? At du trenger en klem? Og det går an å ta initiativ til en klem eller kos selv også :)

AnonymBruker
Skrevet

Har dere snakket åpent ut om dette da? At du trenger en klem? Og det går an å ta initiativ til en klem eller kos selv også :)

Han blir bare sint. Det er fordi han ikke synes at jeg har grunn til å være lei/sint/frustrert. det høres fælt ut, men ja, han respekterer ikke at jeg er lei meg. Jeg sier til han at alle er forskjellige, ingen reagerer likt. Han sier at han hadde aldri vært sååå lenge lei seg. ender bare i krangel :( han eier ikke empati. synes det er syns at vi ikke kan dele tanker og følelser, men det er vel måten har er oppdratt på, så det er selvfølgelig ukjent og skummelt for han :/

Skrevet

Han blir bare sint. Det er fordi han ikke synes at jeg har grunn til å være lei/sint/frustrert. det høres fælt ut, men ja, han respekterer ikke at jeg er lei meg. Jeg sier til han at alle er forskjellige, ingen reagerer likt. Han sier at han hadde aldri vært sååå lenge lei seg. ender bare i krangel :( han eier ikke empati. synes det er syns at vi ikke kan dele tanker og følelser, men det er vel måten har er oppdratt på, så det er selvfølgelig ukjent og skummelt for han :/

Kanskje du burde ta ham med til psykologen din en gang? Det kan hjelpe å få et nøytralt perspektiv, slik at han forstår at alle reagerer forskjellig.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du burde ta ham med til psykologen din en gang? Det kan hjelpe å få et nøytralt perspektiv, slik at han forstår at alle reagerer forskjellig.

Ja, jeg har foreslått det, men han mener at "slike folk" ikke kan ting.. Dette synet på folk har han fra familien sin, de er helt like. Tror han skjemmes litt av at jeg går til psykolog, han tror jeg er gal, unormal og merkelig. Synd at han har den oppfatningen av en psykolog, som er til for å bearbeide og hjelpe

Skrevet

Ja, jeg har foreslått det, men han mener at "slike folk" ikke kan ting.. Dette synet på folk har han fra familien sin, de er helt like. Tror han skjemmes litt av at jeg går til psykolog, han tror jeg er gal, unormal og merkelig. Synd at han har den oppfatningen av en psykolog, som er til for å bearbeide og hjelpe

Da har jeg ikke flere råd :/ kanskje du heller kan ringe ei venninne eller noe når du blir lei deg? Jeg vet ikke, må være en vanskelig situasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg ikke flere råd :/ kanskje du heller kan ringe ei venninne eller noe når du blir lei deg? Jeg vet ikke, må være en vanskelig situasjon.

Takk for gode ord og råd iallefall <3 klem til deg fra meg

Skrevet

Takk for gode ord og råd iallefall <3 klem til deg fra meg

Jeg håper alt ordner seg og at han slutter å være så navlebeskuende! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...