Bernardette Skrevet 22. april 2013 #21 Del Skrevet 22. april 2013 Wow! Han kan reflektere jo. Han er ikke som en ape! Jøss! For folk med den innstillingen er det faen ikke håp. Litt som sjiraffer med kort hals; de døde ut etterhvert fordi det bare ikke funka. Mennesker med en slik automatisk tankegang vil heldigvis også tilslutt dø hen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 22. april 2013 #22 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) nei, rassisme er at man mener at noen raser er bedre enn andre, det har aldri ts sagt, ts har kun sagt at han vil at.norske skal være sammen med norske Denne "like barn leker best"-tankegangen er rasistisk - og historien har gang på gang vist oss hvor skummelt dette kan være. Det er skremmende fordi det innebærer at man dømmer personer kun ut i fra hudfarge. Dette handler ikke bare om kulturforskjeller, for tro det eller ei, alle mørke menn med helskjegg er ikke kvinnehatere som ønsker å innføre sharia. Selv er jeg innvandrer fra et muslimsk land (jeg er ikke muslim selv, men det vil ikke du skjønne hvis du ser meg på gata), og jeg er sammen med ei norsk dame. Det at det finnes folk som ser oss og misliker at vi er sammen kun fordi jeg har en annen hudfarge, gjør meg så opprørt at jeg virkelig ikke engang klarer å sette ord på det. Endret 22. april 2013 av Drue 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #23 Del Skrevet 22. april 2013 Denne "like barn leker best"-tankegangen er rasistisk - og historien har gang på gang vist oss hvor skummelt dette kan være. Det er skremmende fordi det innebærer at man dømmer personer kun ut i fra hudfarge. Dette handler ikke bare om kulturforskjeller, for tro det eller ei, alle mørke menn med helskjegg er ikke kvinnehatere som ønsker å innføre sharia. Selv er jeg innvandrer fra et muslimsk land (jeg er ikke muslim selv, men det vil ikke du skjønne hvis du ser meg på gata), og jeg er sammen med ei norsk dame. Det at det finnes folk som ser oss og misliker at vi er sammen kun fordi jeg har en annen hudfarge, gjør meg så opprørt at jeg virkelig ikke engang klarer å sette ord på det. Da går jeg ut ifra at du blir opprørt over at muslimske kvinner ikke kan være sammen med etnisk norske menn. Det er da like mye rasisme. Hvorfor skal vi føye oss når dere ikke gjør det? Anonym poster: ba0863e9fda32b750d16480ee47860cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 22. april 2013 #24 Del Skrevet 22. april 2013 Da går jeg ut ifra at du blir opprørt over at muslimske kvinner ikke kan være sammen med etnisk norske menn. Det er da like mye rasisme. Hvorfor skal vi føye oss når dere ikke gjør det? Anonym poster: ba0863e9fda32b750d16480ee47860cf Ikke dra meg inn under "dere". Jeg er ikke en av "dem". Hva feiler det deg? Jeg har nettopp sagt at jeg ikke er muslim. Ja, selvfølgelig opprører det meg i de tilfellene der dette forekommer, dersom det er mennesker som ønsker å være sammen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jean Valjean Skrevet 22. april 2013 #25 Del Skrevet 22. april 2013 Rastisitisk............nei kanskje litt rart personlig bryr jeg meg ikke hvem norske kvinner er sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #26 Del Skrevet 22. april 2013 Er det rasistisk å mislike at norske kvinner er saman med utlendingar? Er det rasistisk å mislike at norske menn er sammen med utlendinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #27 Del Skrevet 22. april 2013 Ikke dra meg inn under "dere". Jeg er ikke en av "dem". Hva feiler det deg? Jeg har nettopp sagt at jeg ikke er muslim. Ja, selvfølgelig opprører det meg i de tilfellene der dette forekommer, dersom det er mennesker som ønsker å være sammen. Vel, det forekommer ikke nettopp pga såkalt "motsatt" rasisme. Jeg har til dags dato aldri sett ei muslimsk jente sammen med en etnisk norsk mann. Muslimske menn sammen med etnisk norske kvinner derimot ser jeg hver bidige dag. At ingen flere reagerer på dette er tragisk. Soleklar rasisme. Anonym poster: ba0863e9fda32b750d16480ee47860cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 22. april 2013 #28 Del Skrevet 22. april 2013 Da går jeg ut ifra at du blir opprørt over at muslimske kvinner ikke kan være sammen med etnisk norske menn. Det er da like mye rasisme. Hvorfor skal vi føye oss når dere ikke gjør det? Anonym poster: ba0863e9fda32b750d16480ee47860cf Vel, det forekommer ikke nettopp pga såkalt "motsatt" rasisme. Jeg har til dags dato aldri sett ei muslimsk jente sammen med en etnisk norsk mann. Muslimske menn sammen med etnisk norske kvinner derimot ser jeg hver bidige dag. At ingen flere reagerer på dette er tragisk. Soleklar rasisme. Anonym poster: ba0863e9fda32b750d16480ee47860cf Men forklar meg hvorfor du henvender deg til meg når jeg har sagt at jeg ikke er muslim. Hvorfor skal akkurat jeg besvare disse spørsmåla? Hvorfor henvender du deg til meg, hvis det ikke utelukkende er fordi jeg har en annen hudfarge enn deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wilmap Skrevet 22. april 2013 #29 Del Skrevet 22. april 2013 Denne "like barn leker best"-tankegangen er rasistisk - og historien har gang på gang vist oss hvor skummelt dette kan være. Det er skremmende fordi det innebærer at man dømmer personer kun ut i fra hudfarge. Dette handler ikke bare om kulturforskjeller, for tro det eller ei, alle mørke menn med helskjegg er ikke kvinnehatere som ønsker å innføre sharia. Selv er jeg innvandrer fra et muslimsk land (jeg er ikke muslim selv, men det vil ikke du skjønne hvis du ser meg på gata), og jeg er sammen med ei norsk dame. Det at det finnes folk som ser oss og misliker at vi er sammen kun fordi jeg har en annen hudfarge, gjør meg så opprørt at jeg virkelig ikke engang klarer å sette ord på det. nei, det er ikke rassistisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 24. april 2013 #30 Del Skrevet 24. april 2013 nei, det er ikke rassistisk visst faen er det rasistisk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wilmap Skrevet 24. april 2013 #31 Del Skrevet 24. april 2013 visst faen er det rasistisk NEI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 24. april 2013 #32 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) NEI på hvilken måte er det ikke rasistisk å bedømme folk basert på hudfarge??? Den må du forklare. Endret 24. april 2013 av BettyBoop 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. april 2013 #33 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg vet ikke om det er rasistisk, men det er en holdning som irriterer meg som kvinne. Jeg eies ikke av noen etnisk gruppe, og skal ikke "deles ut til" eller finne meg en partner av den etniske gruppen som måtte passe andre. Jeg representerer ingenting annet enn meg selv, og vil ha meg frabedt å inngå i andres fordommer på den måten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 24. april 2013 #34 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg vet ikke om det er rasistisk, men det er en holdning som irriterer meg som kvinne. Jeg eies ikke av noen etnisk gruppe, og skal ikke "deles ut til" eller finne meg en partner av den etniske gruppen som måtte passe andre. Jeg representerer ingenting annet enn meg selv, og vil ha meg frabedt å inngå i andres fordommer på den måten. SÅ enig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snoken- Skrevet 24. april 2013 #35 Del Skrevet 24. april 2013 Hei, Når eg t.d. er i grannelandet og ser innfødte jenter leie på mannfolk frå Midtausten/Afrika får eg ofte ei kjensle av ubehag, er eg i så fall ein rasist? Kognitivt sett tenkjer eg at det vert hyklerisk at mannfolk i slike kulturar kan vera saman med norske kvinnfolk medan deira eigne kvinnfolk vert vakta frå krybba av og ikkje har høve til å vera saman med kven dei vil. For å vera meir klår så tykkjer eg ikkje at mannfolka frå desse kulturane er "stygge" og "mindre verd", men eg likar ikkje mannfolk som er stygge mot kvinnfolk. Er eg likevel rasist når eg får ein fysiologisk reaksjon av å sjå slike par på gata? Anonym poster: a59fd51fd5c96c5bc5bfa54ba877a33d Tror det er et vanlig syn hos mange. I Japan skal man helst ikke gifte seg med andre folk. Kjenner en fra USA og han er svart, han er drittlei av hvite menn tar damene deres. Kjenner også noen Vietnamesere her i Norge, de har også en slik regel som det er Japan, ikke bli sammen med nordmenn bare med dine egne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #36 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg er gift med en fra sørøst asia. Har utelukkende kun positive erfaringer med folks reaksjoner. Virker som om mange synest det er spennende. Han er veldig godt likt og populær både i hjemlandet og norge. Kan hende mange tenker fordomsfulle tanker -det vet jeg jo ikke. Men jeg er ikke så interessert i å vite det heller Anonym poster: 6b3f6b5f82ef9edb1baaa363be48c147 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 24. april 2013 #37 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Tror det er et vanlig syn hos mange. I Japan skal man helst ikke gifte seg med andre folk. Kjenner en fra USA og han er svart, han er drittlei av hvite menn tar damene deres. Kjenner også noen Vietnamesere her i Norge, de har også en slik regel som det er Japan, ikke bli sammen med nordmenn bare med dine egne. Da er de vietnameserne og svarte som har problemer med det rasistiske og så burde de drite i å bosette seg i land der etnisiteten til befolkningen er hvite folk. Hvorfor vil de flytte hit når de ikke tåler trynet på oss? Endret 24. april 2013 av BettyBoop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladenøtt Skrevet 24. april 2013 #38 Del Skrevet 24. april 2013 Tror det er ganske vanlig å tenke på den måten, for det virker unaturlig for oss, og er vel akkurat det samme for andre "raser" om jeg kan kalle det for det. Jeg takket faktisk nei til en deltidsjobb på grunn av at sjefen var utenlandsk. (Altså, typisk midt-østen-type med skikkelig funky navn) Ikke fordi jeg mener det er noe galt med ham, jeg er bare en type som ikke trives rundt personer fra slike land, selv om de er kjempehyggelige. Jeg kunne heller aldri vært sammen med en, det er bare en prinsippsak for meg, og har vokst opp med det synet på andre mennesker. Jeg er ikke rasistisk på noen måte, men jeg er faktisk lei av at "de" kan si akkurat hva de vil til skandinaviske "ordentlige" nordmenn. Mens hvis jeg i det hele tatt sier ordet neger eller pakkis får jeg ihvertfall høre det.. Det er ikke noe negativt ment ved å kalle noen for det de faktisk er.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 24. april 2013 #39 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Tror det er ganske vanlig å tenke på den måten, for det virker unaturlig for oss, og er vel akkurat det samme for andre "raser" om jeg kan kalle det for det. Jeg takket faktisk nei til en deltidsjobb på grunn av at sjefen var utenlandsk. (Altså, typisk midt-østen-type med skikkelig funky navn) Ikke fordi jeg mener det er noe galt med ham, jeg er bare en type som ikke trives rundt personer fra slike land, selv om de er kjempehyggelige. Jeg kunne heller aldri vært sammen med en, det er bare en prinsippsak for meg, og har vokst opp med det synet på andre mennesker. Jeg er ikke rasistisk på noen måte, men jeg er faktisk lei av at "de" kan si akkurat hva de vil til skandinaviske "ordentlige" nordmenn. Mens hvis jeg i det hele tatt sier ordet neger eller pakkis får jeg ihvertfall høre det.. Det er ikke noe negativt ment ved å kalle noen for det de faktisk er.. du er rasistisk jo. Jeg er så dritlei av folk som begynner en setning med: jeg er ikke rasistisk men... Og så ramser de opp alt som er galt med utlendinger. Er forøvrig enig i at det er galt at utlendinger skal få si det de vil om oss. rasisme er ille uansett hvilken vei det går. Endret 24. april 2013 av BettyBoop 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wilmap Skrevet 24. april 2013 #40 Del Skrevet 24. april 2013 på hvilken måte er det ikke rasistisk å bedømme folk basert på hudfarge??? Den må du forklare. ts mener ikke at svarte er mindre vært, ts mener bare at nordmenn bør bli sammen med nordmenn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå