AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Jeg har en venninne som er ute av kontroll nå. Hun drikker og drikker. I helgen var siste gang jeg fester med henne. jeg er dritt lei av hun drikker seg så full at hun blir helt ute av kontroll og at jeg må babysitte henne hele tiden. Hun har ikke noe filter what so ever. Bare hiver innpå og drikker sprit som det skulle ha vært vann. Jeg ber henne om å roe seg ned, men hun gidder ikke å høre. Stabeist! Vi skulle på byen nå på lørdag da. Hun bare hiver innpå og blir bare fullere og fullere. Jeg sa til henne rett før vi skulle dra til byen at tror det er best vi bare blir hjemme. Du kommer IKKE inn på utestedene i den formen du er i. Hun bare "joooda. jeg er ikke såå full da" Hva skjer? Jo hun blir nektet inngang på så og si alle utestedene. Ikke klarer hun å late litt som hun ikke er så full. Hun blir så hyper når hun er full. Kommer sjanglende bortover. Hun kom inn på et utested, men tok ikke lang tid før hun ble kastet ut. Nå gidder jeg ikke mer. Jeg sendte henne meld på søndag og sa jeg ikke vil feste henne mer. Hvertfall ikke dra på byen. Kjempe gøy å bare gå fra utested til utested og ikke komme inn noen plass pga henne. Jeg sa vi kan fortsatt være venner og finne på ting uten å drikke. Da fikk jeg en sur melding tilbake om at jeg er en dårlig venninne og ikke vil støtte henne osv. Uhm? Hun har jo kontroll sier hun. Jeg er jo bare en festbremser. Skal jeg bare drite i henne nå? Jeg gidder ikke å ta noe initiativ. Jeg har da ikke gjort noe galt. Jeg tenker at hun kan ta kontakt med meg når hun vil finne på noe uten å drikke. Anonym poster: cb45361196f6f5012ddf2da1556b3524
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Jeg har en venninne som er ute av kontroll nå. Hun drikker og drikker. I helgen var siste gang jeg fester med henne. jeg er dritt lei av hun drikker seg så full at hun blir helt ute av kontroll og at jeg må babysitte henne hele tiden. Hun har ikke noe filter what so ever. Bare hiver innpå og drikker sprit som det skulle ha vært vann. Jeg ber henne om å roe seg ned, men hun gidder ikke å høre. Stabeist! Vi skulle på byen nå på lørdag da. Hun bare hiver innpå og blir bare fullere og fullere. Jeg sa til henne rett før vi skulle dra til byen at tror det er best vi bare blir hjemme. Du kommer IKKE inn på utestedene i den formen du er i. Hun bare "joooda. jeg er ikke såå full da" Hva skjer? Jo hun blir nektet inngang på så og si alle utestedene. Ikke klarer hun å late litt som hun ikke er så full. Hun blir så hyper når hun er full. Kommer sjanglende bortover. Hun kom inn på et utested, men tok ikke lang tid før hun ble kastet ut. Nå gidder jeg ikke mer. Jeg sendte henne meld på søndag og sa jeg ikke vil feste henne mer. Hvertfall ikke dra på byen. Kjempe gøy å bare gå fra utested til utested og ikke komme inn noen plass pga henne. Jeg sa vi kan fortsatt være venner og finne på ting uten å drikke. Da fikk jeg en sur melding tilbake om at jeg er en dårlig venninne og ikke vil støtte henne osv. Uhm? Hun har jo kontroll sier hun. Jeg er jo bare en festbremser. Skal jeg bare drite i henne nå? Jeg gidder ikke å ta noe initiativ. Jeg har da ikke gjort noe galt. Jeg tenker at hun kan ta kontakt med meg når hun vil finne på noe uten å drikke. Anonym poster: cb45361196f6f5012ddf2da1556b3524 Godt tenkt. Anonym poster: bb1966ec64f383a69622e6571dad2ae0
Gjest Sunshine23 Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Jeg synes ikke det er noe gøy å drikke sammen med folk som drikker seg kanonfull Jeg er ferdig med fjortisfylla for lengst! 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 Jeg kan også si at hun drikker på vanlig hverdager å. Altså hun kan gå rundt i byen med en vanlig sports flaske med alkohol på. Hun bare valser rundt og drikker. For noen uker siden skulle vi på kino og hun troppet opp med spriten i vesken og var godt brisen. Åhh! TS Anonym poster: cb45361196f6f5012ddf2da1556b3524
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Jeg kan også si at hun drikker på vanlig hverdager å. Altså hun kan gå rundt i byen med en vanlig sports flaske med alkohol på. Hun bare valser rundt og drikker. For noen uker siden skulle vi på kino og hun troppet opp med spriten i vesken og var godt brisen. Åhh! TS Anonym poster: cb45361196f6f5012ddf2da1556b3524 EH, venninnen din har et alkoholproblem og bør få hjelp.. Har hun familie du kan kontakte og fortelle dette til, som kan hjelpe til og ta grep? Anonym poster: bb1966ec64f383a69622e6571dad2ae0 4
Karenina Skrevet 11. april 2013 #6 Skrevet 11. april 2013 Jeg kan også si at hun drikker på vanlig hverdager å. Altså hun kan gå rundt i byen med en vanlig sports flaske med alkohol på. Hun bare valser rundt og drikker. For noen uker siden skulle vi på kino og hun troppet opp med spriten i vesken og var godt brisen. Åhh! TS Anonym poster: cb45361196f6f5012ddf2da1556b3524 Ok, først tenkte jeg at hun var en av de som ikke skjønner når de bør slutte å drikke og ikke kjenner sine egne grenser, men nå tror jeg denne drikkingen er et mye større problem! Har hun hatt noen store nedturer i det siste? 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #7 Skrevet 11. april 2013 EH, venninnen din har et alkoholproblem og bør få hjelp.. Har hun familie du kan kontakte og fortelle dette til, som kan hjelpe til og ta grep? Anonym poster: bb1966ec64f383a69622e6571dad2ae0 Moren er jo alkoholiker selv. Er vel der hun har det fra? Faren bor i USA. Kjenner egentlig ikke til noen andre i familien enn mora og lilleboren på 18. Åssen få henne i terapi når hun sier hun ikke har noe alkoholproblem?? Anonym poster: cb45361196f6f5012ddf2da1556b3524
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #8 Skrevet 11. april 2013 Moren er jo alkoholiker selv. Er vel der hun har det fra? Faren bor i USA. Kjenner egentlig ikke til noen andre i familien enn mora og lilleboren på 18. Åssen få henne i terapi når hun sier hun ikke har noe alkoholproblem?? Anonym poster: cb45361196f6f5012ddf2da1556b3524 Uff, da sitter hun dypt i det.... eksen min er alkoholiker, og han nektet for å ha noe problem, da kunne jeg ikke gjre annet enn å dumpe ham. Jeg fikk ikke skaffet ham hjelp, han måtte ville det selv.. Anonym poster: bb1966ec64f383a69622e6571dad2ae0
smalls Skrevet 11. april 2013 #9 Skrevet 11. april 2013 Hun har helt klart et alkoholproblem. Det er ikke lett å hjelpe noen som ikke vil innrømme de har et problem. Da kommer man ingen vei.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #10 Skrevet 11. april 2013 Skjønner deg godt... Jeg dumpet en lignende venninne. Hun skulle alltid drikke seg drita, og jeg følte jeg måtte passe på henne. Det hjalp ikke at hun ble kranglete i fylla, heller... Nei, livet mitt ble mye bedre etter at jeg fikk normale venner Anonym poster: 1a3b693f34ee614b001a97a12f5237c1
Gjest Chloè Skrevet 11. april 2013 #11 Skrevet 11. april 2013 Nå skriver du veldig mye informasjon her, hadde jeg vært deg hadde jeg sletta det siste du skrev. Hun har nok et problem, prøv å vær der for henne så mye som du kan
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #12 Skrevet 11. april 2013 Jeg syns du burde ta det opp med henne på en måte som viser at du IKKE er ute etter å ta henne. Altså, være lett som ei fjær. Begynn med å si at du bryr deg om henne, at du er glad i henne og hun som venn betyr veldig mye for deg i livet ditt, og at du i det siste har begynt å bli bekymret. Legg frem små ting du har lagt merke til, som gjør deg veldig bekymret. Tror det i allefall er kjempe viktig at du viser så godt som du kan at du ikke er ute etter å skylde på henne. Syns at som venn er man pålagt å i det minste prøve med alt man har før man gir opp. Husk at slike ting tar tid. Det er en fin start å si at du ikke vil være med henne når hun drikker. Anonym poster: d803949001d7be03d1d35590cc35ad97
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 11. april 2013 #13 Skrevet 11. april 2013 Det beste du gjør er å snakke med henne i virkeligheten, ikke på sms. Mens dere er edru, i dagslys, på en ålreit og høflig måte. Ikke noe krangling eller kjefting, bare en åpen samtale. Du kan ikke begynne å "mase" om terapi og rehab og alt som er på kvinneguiden før du har forsøkt å snakke med henne på en skikkelig måte! Det kan hende det ikke er så ille som du tror?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 11. april 2013 #14 Skrevet 11. april 2013 Men du gjorde helt rett i å ikke bli med henne på fylla mer, er utrolig slitsomt å måtte være mamma for sånne superfulle jenter. Jeg klarer ikke ha det gøy når jeg må støtte opp venner som nesten spyr og som kunne sovna i en grøft og fryst ihjel/blitt overfalt.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #15 Skrevet 12. april 2013 Er det en grunn til at hun drikker så mye? Jeg mener, altså, jeg var på en to måneders bender (som 20 åring) etter jeg gjorde det slutt med (daværende)kjæreste. Hjemløs, sov på sofaer, både hos venner og fremmede, og i bilen min. Det var hovedsakelig fordi jeg ikke ville være trist over faktumet at det var slutt, men det kom som en skikkelig smell etter to måneder og jeg fikk et sted å bo, mildt sagt. Mulig hun trenger noen å snakke med, for å finne ut om det er noe som er underliggende, liksom. Hvor gammel er venninnen din? Anonym poster: 8c6547688595c31a76745bf99f657646
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #16 Skrevet 12. april 2013 Er hun finsk? Anonym poster: 6bc64a9b7aed71b5d53b28e42148c944
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå