Gå til innhold

Hvilket band/hvilken artist skal spille i bryllupet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi, som så mange andre er på leting etter live musikk til bryllupet.

Jeg tenkte vi kunne dele litt informasjon med hverandre siden det er generelt vanskelig å finne noe på nett.

Hvilket band/hvilken artist har dere valgt?

Hvilken sjanger tilhører de?

Spiller de/han/hun coverlåter?

Hvor lenge spiller de/han/hun og til hvilken pris?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til festen eller til vielsen? Vi har forsåvidt ikke bestemt noe til vielsen da vi synes det er vanskelig å finne en mann med den type stemme vi ønsker, så genialt med en slik tråd. Til festen bruker vi spotify, uten reklame selvfølgelig.

Når jeg har vært på jobb som fotograf i bryllup så har jeg lagt merke til at endel har brukt "avdankede"idol folk, ofte billige og lite annerkjente men gode(de jeg har sett altså). En annen brukte Atle Pettersen, og har sett Siri Nilsen som bryllupssanger i vielser, riktignok før hun ble så kjent som hun er nå.

Skrevet

Hvilket band/hvilken artist har dere valgt? Vi hadde Birdland Jazztrio.

Hvilken sjanger tilhører de? Vel, de kaller seg jazztrio, men jeg vil si at de spilte "gladjazz", med pop, blues osv. Sanger man kan danse til, rett og slett. Litt Frank Sinatra, litt Jamie Cullum, litt Norah Jones.

Spiller de/han/hun coverlåter? De spiller bare coverlåter, så vidt jeg vet.

Hvor lenge spiller de/han/hun og til hvilken pris? 12000 kr. Men det var inkludert filming av bryllupet, da han ene i trioen drev med media. Vi fikk altså pakkepris. Filmen ble redigert og gitt ut på dvd. De spilte i ca fire timer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi har overgitt alt ansvar til det til hotellet vi skal ha festen på, så jeg aner faktisk ikke hva vi får. De har lovet at det er bra, så da stoler jeg på det. Betaler 6000 kroner.(Men jeg skal sjekke ut litt mer ang dette da, liker å ha en viss peiling på forhånd egentlig).

Gjest Adriane
Skrevet

Hos oss er det som hos CathFoto - syns det er vanskelig å finne noen til å synge i vielsen. Vet akkurat hvilken sang vi vil ha, men det er ikke alle som kan synge den "riktig". Inngangs- og utgangsmarsj blir på musikkanlegg (gifter oss ikke i kirken), samt et av musikkstykkene som skal spilles under vielsen.

Og som CathFoto bruker vi Spotify (reklamefri selvsagt) under vielsen. Er godt i gang med å lage spilleliste der.

Jeg forsøkte å kontakte det bandet Yvonne hadde, men fikk aldri noen tilbakemelding, så da slo jeg de fra meg.

Skrevet

Jeg forsøkte å kontakte det bandet Yvonne hadde, men fikk aldri noen tilbakemelding, så da slo jeg de fra meg.

Kontaktet du dem via levendemusikk.com? De har nemlig alltid vært raske med å svare meg, så det var merkelig!

Ellers så slo jeg fra meg tanken om å ha solosang i bryllupet, vi gikk heller for solotrompet, som da også spilte inngangs- og utgangsmarsj.

Gjest Kiara!
Skrevet

Under vielsen skal vi ha en som heter Bogdan på fiolin sammen med en på piano, så skal min forlover som er sanger synge en sang eller to. Vi har tenkt at musikken skal ta en stor del av vielsen så vi er kjempefornøyde med at han har sagt ja.

Til festen blir det spotify uten reklame for alle penga. Et band hos oss hadde blitt flaut og kleint...

Skrevet

Hvorfor ville det blitt flaut og kleint med band Kiara?

Jeg tror jeg aldri har vært i bryllup uten levende musikk og er litt forbauset over at mange sverger til Spotify. Men er samtidig litt lettet, for hvis det skjærer seg helt med levende musikk så er det enkelt å ty til spotify.

Gjest Kiara!
Skrevet

Fordi vi er ingen dansere noen av oss eller spesielt glad i den typen musikk som et live-band kunne tilby. Da er det bedre å safe med spotify med noe alle liker. :)

En som spilte litt jazz i hagen derimot hadde vært helt perfekt for oss!

• Liker 1
Skrevet

Fordi vi er ingen dansere noen av oss eller spesielt glad i den typen musikk som et live-band kunne tilby. Da er det bedre å safe med spotify med noe alle liker. :)

En som spilte litt jazz i hagen derimot hadde vært helt perfekt for oss!

Ikke vi heller, men det ble jammen fint allikevel. Men vi hadde jo litt gladjazz/blues/pop det går an å bare lene seg til. ;)

Gjest Kiara!
Skrevet

Ikke vi heller, men det ble jammen fint allikevel. Men vi hadde jo litt gladjazz/blues/pop det går an å bare lene seg til. ;)

Måtte ha blitt noe slikt hos oss også. Finnes sikkert mange forskjellige typer band der ute, men en trubadur fra hjemstedet hadde nok ikke gjort vår fest bedre tror jeg slik jeg ser det for oss og våre gjester.

Jeg hørte litt ift å få Paul Allen fra theVoice til å komme, men han skulle ha 30 000,- så da ble det skrinlagt ganske fort.

Men jeg er heller ikke vant til bryllup, så kanskje det blir en kjempeopplevelse om jeg får oppleve det hos noen. :)

Skrevet

Musikalsk identitet har mye å si i denne sammenheng for oss da, og derfor hadde ikke "bandet til Yvonne"funket hos oss uansett hvor flinke de er.

Til vielsen kunne vi ønsket oss en mann med stemme ala: Paal Flaata, Grant Lee Phillips, Sivert Høyem, Aaron Lewis, Tom Petty eller Cat Stevens muligens.

Og siden vi personlig har base i rock, hvor jeg også er veldig glad i melankolsk musikk, grunge, punk osv og mannen foretrekker rock og metal, så funker et coverband med jazz eller pop med litt Shania Twain og Aerosmith skikkelig dårlig. Vi kommer ikke til å ha en spilleliste full av hardrock, men da kan vi legge inn en miks av 60-talls musikk, happy hour(elsker den sangen), Wombats,noen 90-talls minner og Blondie som ville vært vanskelig å få til med et band man leier.

AnonymBruker
Skrevet

Vielsen er på Tinghuset, vi skal ha en venn til å spille fiolin.

På festen blir musikken styrt av DJ Spotify. Spilleliste satt opp mye etter gjestenes ønske. Fordel: Svært billig å leie inn, svært lydhør for festlydens musikkønsker. ;)

Anonym poster: 867e3d7054e712dcc75f86965b82f65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...