Gå til innhold

Erfaringer med detur? og ligger antalya i Europa eller Asia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to venninner som har tenkt å reise til antalya. Det vi lurer på er om noen vet hvilken verdensdel dette ligger i?

Ligger flyplassen langt fra sentrum?

Og har noen erfaringer med reiseselskapet detur? Er de seriøse?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to venninner som har tenkt å reise til antalya. Det vi lurer på er om noen vet hvilken verdensdel dette ligger i?

Ligger flyplassen langt fra sentrum?

Og har noen erfaringer med reiseselskapet detur? Er de seriøse?

Antalya ligger i den asiatiske delen av Tyrkia, men resten kan jeg ikke svare på.

Anonym poster: 5446233639a1861c7f70788bab7bfa84

Skrevet (endret)

Vel, jeg anbefaler ikke Detur, de har jeg svært dårlig erfaring med, og vi kommer nok aldri til å bruke dem igjen. Glemmer aldri de faktisk krevde billetten vår som vi hadde med oss (utprintet), og vi tenkte greit, da tar vel de vare på den. Neida, de hadde glemt billetten vår. Til slutt fant de en billett til oss, og det var jo ingen tvil om at vi skulle være med dem. Når vi skulle hjem, de hadde i tillegg overbooka flyet slik at vi holdt på å stå igjen i Antalya. Glemmer aldri hvordan pappa måtte krangle seg til å få komme med på flyet. For meg er slikt unødvendig. Dette bør et charterselskap ha oversikt over.

Det er nå så. Det verste for oss var vel at vi ble sendt til et ettstjerneshotell, i stedet for det firestjerneshotellet vi skulle på. Det skulle være air condition, men den virket ikke. Prøvde å klage, men til ingen nytte.

Det er nå så. Man kan finne seg i ganske mye, hvis selskapet i etterkant unnskylder seg, innrømmer sine feil osv. Men nei, ingen unnskyldning å hente, og ferien vår ganske ødelagt av å bli sendt til feil hotell. Heldigvis fikk vi riktig etter en stund, men da måtte vi mase og krangle om det. Er det mulig liksom.(..)

Hvis dere skal til selve Antalya så ligger flyplassen rundt 30 min unna, mener jeg å huske.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Har reist med Detur til Tunisia en gang. Dårlig fly nedover men ok hjem.

Maten var dårligere enn vanlig.

Ellers så var bussene på plass der de skulle. Guidene var bra og utfluktene fine så jeg har egentlig ikke noe særlig å klage på. Har ikke reist med de senere men det kan jo kanskje hende en gang.

Glad jeg ikke har så dårlig erfaring som innlegget over her. Da hadde jeg nok ikke benyttet dem senere.

Flyplass i Antalya ligger ikke langt fra byen. Nå er der faktisk 2 flyplasser der så jeg kan ikke si helt sikkert hvor begge ligger i forhold til byen da jeg bare har blitt fraktet dit i buss men mener at ingen av de er så langt i fra sentrum.

Antalya ligger som sagt over i Asia. Mange som bommer her og tror de er i eupropa.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flydd med detur til Antalya. Bare så vidt jeg kom meg hjem igjen.

Jeg var 22 uker gravid da jeg reiste ned dit - bare så vidt det vistes på magen. Hadde sjekket med detur at man kunne fly fram til uke 36 på charterreisene deres.

Da vi skulle sjekke inn var det dårlig med tid, pga at bussen som skulle kjøre oss til flyplassen fra hotellet måtte vente så lenge på noen andre som skulle med, som ikke dukket opp likevel.

"Er du gravid?" sa mannen i innsjekkingen på flyplassen i Antalya, etter vi hadde småsprunget for å rekke innsjekkinga. Han så på magen min. "Ja" sa jeg stolt. Dumme meg! Han spurte hvor mange uker. Jeg sa: ca 23 uker i dag. "Da kan du ikke reise." Fyren gliste virkelig, og nøt situasjonen, mens jeg stressa og viste ham utskrift der det står 36 uker, og prøvde å få tak i detur på telefonen. Som ikke funket. Da var det ca et kvarter til flyet skulle gå. Visstnok hadde akkurat det flyselskapet som vi skulle fly med (husker ikke helt hvilket) en regel som sa at gravide på 23 uker eller mer ikke får fly med dem.

Endte med at jeg måtte bestikke (eller betale, alt hvordan man ser det, med 100 euro) en lege på røde kors-kontoret der for å få et stempel på at jeg var i god form, og at en flytur ikke var skadelig for meg eller barnet. Etter MYE om og men, og et fly som heldigvis ventet på oss, kom vi oss hjem. Var ikke noen koselig slutt på tyrkiaoppholdet.

Anonym poster: 32bee888d5a9ab814e36a0fd0ab13cc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...