AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #62 Skrevet 30. august 2018 Synes mannen blir hengt ut som den verste som vanlig i denne debatten. For 10 år siden holdt jeg på å gå fordi jeg var mannen som gjorde alt i huset og med huset. Biler og andre ting som treninger hver dag og ja jeg fulgte opp med det meste på den fronten. Var lei alt sammen. Konen tryglet meg om å bli og jeg blei. følelser osv. kom fort tilbake. Da var jeg 37 og hun 34 år. Nå 10 år etter flytter damen fordi hun synes at ting ikke er bra mellom oss. Hun sier hun vil ta hensyn til seg selv og ingen andre. Følelser er også borte men hun er glad i meg fordi vi har jo barn sammen. Den eldste er voksen og bor for seg selv. Barnet på 12 blir stort sett boende hos meg frem til skolen slutter før sommeren. Gjennomgår runder på familievernkontoret. Hun er bastant på at hun skal ut av forhold. Hun bestiller takst på hus og mekling men når mekling skal finne sted sier hun at ting har forandret seg og ønsker ikke dette allikevel. Hun flytter fra leilighet hun har bodd i etter hun flyttet fra vår felles bolig og hjem til sin søster og foreldre på en gård i en annen kommune. Etter dette forandrer alt seg og hun slår seg ordentlig vrang. Søster ringer og sier mye stygt og sier jeg er uønsket i ett selskap. Samtid sier hun jeg ikke er onkel til hennes barn men hun er tante til mine pga blods tilknytningen. Noen dager etterpå kommer faren til x og skal hente jenta på 12. Han skjeller meg ut og jeg sier beklager det passer ikke nå. Sønn med dame sitter i sofa og datter står å hører på. Alle de 4 i min x sin familie har reist seg imot meg. Jeg bor fortsatt i huset vårt da det var henne som dro og ikke ville være i lag med meg mer. Sist uke kjøpte hun seg hus. Dette lukter midtlivskrise lang vei. Jeg har blitt syk av å være i dette vacumet, da jeg blei plutselig veldig dårlig over natten. Er fortsatt syk og meklingskontoret maser annen hver dag. Jeg sier de må holde seg til prosedyrer og sende meg ny dato en tid frem slik at jeg kan rekke å bli frisk igjen. Jeg ønsker meg en fort løsning på 50/50 på alt både barn, hus og biler men nå krangler hun på det vi har gjort gjennom nesten 30 år sammen. Forlangte ene bilen vederlagsfritt fordi hun mente hun hadde bidratt mest. Skulle også ha halve verdiøkningen hvis jeg solgte huset også. Er oppgitt over alt da det er jeg som har gjort det meste hjemme, dvs hun har brettet klær da når jeg har båret de til rette plass og strøket skjorter. Jeg har hjemmekontor og har mye tid fleksibel. Hun derimot reiser 06.30 og er hjemme 17.00. Hun reiser mye i jobb, kurs, jenteturer, familieturer, koser seg på bedriftsidrettslag og ja hun har hatt en enorm frihet. I tillegg har hun 24/7 vakt hver 5 uke. Det jeg ikke skjønner er hvordan hun skal klare sin nye hverdag når hun flytter inn i det nye huset. Alt som skal gjøres der og alt det andre hun ikke har gjort før. Samtidig skal hun passe på datter 50% Vet det ikke er mitt problem menn når hun nå er sykemeldt fordi hun skal ut av ett forhold da er det for meg umulig å skjønne hvordan hun skal klare resten av tinga på egenhånd. Ikke minst rydde oppi huset vi har hatt sammen. Man samler på mye etter så lang tid sammen. Jeg ser jeg vil få mye fritid fremover for å si det sånn. Mange tråder over sier at mannen går ut først. I de tilfellene jeg har kjennskap til har damene gått men etter en stund kommer de å banker på døra igjen. Noen bruker noen måneder mens det lengste jeg har hørt om er 6 år. Da er gjerne toget gått og de må ofte finne seg i at den store kjærligheten de engang hadde er fortapt for alltid. Ikke mye fint å leve resten av livet med. Skjønner at hun er borte nå men den kranglingen hun bedriver kunne vi vært foruten. Anonymkode: fc8a7...4d2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #63 Skrevet 30. august 2018 Familien til eksen din liker deg ikke fordi hun nå har fortalt om at du prøvde å forlate henne for 10 år siden, da det yngste barnet deres bare var 2 år. Anonymkode: 7d869...b00
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #64 Skrevet 30. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Familien til eksen din liker deg ikke fordi hun nå har fortalt om at du prøvde å forlate henne for 10 år siden, da det yngste barnet deres bare var 2 år. Anonymkode: 7d869...b00 Jeg bare sa jeg hadde tenkt på det og var ikke i nærheten av å prøve, var bare for å få hun til å ta litt mer ansvar. Det gjorde hun ei lita stund. Vi har hatt eller ett kjempe fint samliv med alt det innebærer. Masse turer og eller ett rikt liv. Det sier hun selv men nå vil hun være selvstendig og for meg høres det ut som hun skal finne seg selv og sjekke litt rundt.... En ganske så strøken jente med ting på rette plasser så hun får ikke noe problem der for å si det sånn. Lei meg for at det skjer og det er hun også men å prøve en ny runde det er hun ikke.... Anonymkode: fc8a7...4d2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #65 Skrevet 30. august 2018 8 hours ago, CamillaCollett said: Sikkert mange! Og hvor mange kvinner ønsker vel ikke sex lenger, fordi de bruker livet sitt på å være hushjelp og organisator for familien? Man føler seg ikke så hot da. Veldig få vil jeg tro, siden menn nå gjør mer husarbeid enn noensinne, men "får" mindre sex ernn noen sinne. Anonymkode: 38dd9...94e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #66 Skrevet 30. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange såkalte midtlivskriser hos menn oppstår fordi kvinnen i forholdet har bestemt at nå skal vi ikke ha et sexliv lenger? Anonymkode: ab425...dfe Eller kvinnen prøver å leve med mannen mens han gjennomgår krisen, sin, finner ut at han er utro, tilgir og finner ut at han prøver igjen å finne en å ha sex med eller kjøper sex. Dermed "stenger konemor butikken" og sier at hun vil ikke være en av mange, men de kan bo sammen som venner for barnas skyld (i noen år) eller skilles. Mannen velger å bli boende, men får ikke sex siden han er "på jakt". Dermed er man i den onde spiralen - midtlvskrise - utro mann - dermed ingen sex hjemme - enda en grunn til å være utro - mer avvisning hjemme - skilsmisse. (dette er hentet fra et hjem hvor konemoren var mest ivrig på sex og mannen var ofte slten osv. Konemoren er og var en nydelig kvinne som "mange missunte han". Så - hvorfor får ikke mannen sex ?- ..hvorfor drikker Jeppe… ikke sant ! Anonymkode: 5b85b...b84 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #67 Skrevet 30. august 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig få vil jeg tro, siden menn nå gjør mer husarbeid enn noensinne, men "får" mindre sex ernn noen sinne. Anonymkode: 38dd9...94e Menn "får" nok mer sex enn noen gang, siden kvinner i våre dager nesten aldri går gravid eller har små barn, for de fleste er det jo bare snakk om 2 ganger. 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare sa jeg hadde tenkt på det og var ikke i nærheten av å prøve, var bare for å få hun til å ta litt mer ansvar. Det gjorde hun ei lita stund. Vi har hatt eller ett kjempe fint samliv med alt det innebærer. Masse turer og eller ett rikt liv. Det sier hun selv men nå vil hun være selvstendig og for meg høres det ut som hun skal finne seg selv og sjekke litt rundt.... En ganske så strøken jente med ting på rette plasser så hun får ikke noe problem der for å si det sånn. Lei meg for at det skjer og det er hun også men å prøve en ny runde det er hun ikke.... Anonymkode: fc8a7...4d2 Det høres forsåvidt ut som ingen av dere var spesielt fornøyd med fordeling av jobb/husarbeid. Med en skilsmisse blir dere tvunget til å ha mer rettferdig fordeling av de tingene, når dere har 50 % ansvar for barnet hver og er 100 % ansvarlig for eget husarbeid. Anonymkode: 7d869...b00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå