AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Mange menn kommer i ei krise i perioden mellom 40 og 50 år. Det er veldig vanlig, sa legen min til meg i dag. Min ex kom tydeligvis i midtlivskrisa og er ikke seg selv. Svik og bedrag etter mange år sammen, er stikkord. Men hva er deres erfaringer her inne på KG? Anonym poster: 0974ecf4c9b5789a69115ab72b317d97
Steinar40 Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 At legen har rett. Personlig har jeg vel egentlig aldri hatt noen akutt midtlivskrise, men det er sannsynligvis fordi jeg ikke har barn og familie.
Gjest Mille Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Mange menn kommer i ei krise i perioden mellom 40 og 50 år. Det er veldig vanlig, sa legen min til meg i dag. Min ex kom tydeligvis i midtlivskrisa og er ikke seg selv. Svik og bedrag etter mange år sammen, er stikkord. Men hva er deres erfaringer her inne på KG? Anonym poster: 0974ecf4c9b5789a69115ab72b317d97 Midtlivskrise er ikke lett og forstå. Min man forlot meg etter 18 år for og finne det som manglet i vårt forhold. Han hadde mistet følelser for meg. Begynte og trene,nye klær osv.... Etter 6 med så fikk han ny dame. un forstod han og var den rette for ham. Så nå lever han i sin egen lykkeverden. Regner med at hverdagen kommer der i gården også når mine og dine skal introduseres... Jeg synes hele greien er tungt pga at jeg fortsatt har følelser igjen for ham. Får ta tiden til hjelp,men sliter veldig....
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Min far er riktignok ikke mer enn 37/38, men han fikk plutselig en helt sykt interesse for akvariefisk. Som etterhvert flyttet seg over til å bli akvariesnegler og akvariereker. + litt fisk også da. Vi har nå 4 akvarium rundt i huset med forskjellige snegler, reker og fisk som han driver å avler opp og selger til dyrebutikker og privatpersoner. Han er helt hekta! Så han gikk altså fra å være en datamann som satt å lastet ned greier, til å bruke tiden på å stelle akvarium. Tror han kommer til å skaffe flere akvarium også. Han har noen tomme akvarium i garasjen. Anonym poster: 23eab35a57a534ae34bf682d4275d3bd 12
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2013 #5 Skrevet 13. april 2013 Det skjer gjerne med de som har fått litt større barn og som synes forholdet har stoppet opp litt: "Det er ikke nok nærhet og kjærlighet i forholdet lenger". Veeeldig ofte har de da forelsket seg i en annen og er allerede på vei ut. Tegnene er ofte ganske tydelige: Trener mer, slanker seg, kjøper nye klær, ny stil, nye fritidsinteresser (begynner med jakt, motorsykkel, ny idrett), begynner å høre på ny musikk etc. De leter rett og slett etter seg selv fordi de ikke lenger ønsker å være den de har blitt. Det forholdet de forlater sin kone for går ofte ganske raskt over, og i løpet av et år eller to er de tilbake til den samme gamle, bortsett fra at familien er splittet og de er mer ensomme enn sin eks-kone... Brave new world!
Steinar40 Skrevet 13. april 2013 #6 Skrevet 13. april 2013 Min far er riktignok ikke mer enn 37/38, men han fikk plutselig en helt sykt interesse for akvariefisk. Som etterhvert flyttet seg over til å bli akvariesnegler og akvariereker. + litt fisk også da. Vi har nå 4 akvarium rundt i huset med forskjellige snegler, reker og fisk som han driver å avler opp og selger til dyrebutikker og privatpersoner. Han er helt hekta! Så han gikk altså fra å være en datamann som satt å lastet ned greier, til å bruke tiden på å stelle akvarium. Tror han kommer til å skaffe flere akvarium også. Han har noen tomme akvarium i garasjen. Anonym poster: 23eab35a57a534ae34bf682d4275d3bd Det å ha en hobby (med bi-inntekt) er ikke helt det samme som midtlivskrisa da men. 4
Steinar40 Skrevet 13. april 2013 #7 Skrevet 13. april 2013 (endret) Det skjer gjerne med de som har fått litt større barn og som synes forholdet har stoppet opp litt: "Det er ikke nok nærhet og kjærlighet i forholdet lenger". Veeeldig ofte har de da forelsket seg i en annen og er allerede på vei ut. Tegnene er ofte ganske tydelige: Trener mer, slanker seg, kjøper nye klær, ny stil, nye fritidsinteresser (begynner med jakt, motorsykkel, ny idrett), begynner å høre på ny musikk etc. De leter rett og slett etter seg selv fordi de ikke lenger ønsker å være den de har blitt. Det forholdet de forlater sin kone for går ofte ganske raskt over, og i løpet av et år eller to er de tilbake til den samme gamle, bortsett fra at familien er splittet og de er mer ensomme enn sin eks-kone... Brave new world! Biologisk sett så skulle man jo egentlig vært dau ved 40-50 år vettu hehe Men sånn er det jo ofte ikke i dagens samfunn og hva skal man finne på da liksom? Endret 13. april 2013 av Steinar40 1
Steinar40 Skrevet 13. april 2013 #8 Skrevet 13. april 2013 Jeg tenker at midtlivskrisa typisk inntreffer når ungene ikke trenger pappa lenger.
Gjest Anonym gjest Skrevet 13. april 2013 #9 Skrevet 13. april 2013 Jeg tenker at dette skjer hos begge kjønn. Jeg opplever det samme med min kone, og hun er 30... Gått fra og ha et normalt forhold til og miste alt av følelser på 4-5 mnd.
Steinar40 Skrevet 13. april 2013 #10 Skrevet 13. april 2013 Jeg tenker at dette skjer hos begge kjønn. Jeg opplever det samme med min kone, og hun er 30... Gått fra og ha et normalt forhold til og miste alt av følelser på 4-5 mnd. Som jo er trist, men har neppe noe med den såkalte midtlivskrisa å gjøre. 1
Ulla Ullsokk Skrevet 13. april 2013 #11 Skrevet 13. april 2013 Det skjer gjerne med de som har fått litt større barn og som synes forholdet har stoppet opp litt: "Det er ikke nok nærhet og kjærlighet i forholdet lenger". Veeeldig ofte har de da forelsket seg i en annen og er allerede på vei ut. Tegnene er ofte ganske tydelige: Trener mer, slanker seg, kjøper nye klær, ny stil, nye fritidsinteresser (begynner med jakt, motorsykkel, ny idrett), begynner å høre på ny musikk etc. De leter rett og slett etter seg selv fordi de ikke lenger ønsker å være den de har blitt. Det forholdet de forlater sin kone for går ofte ganske raskt over, og i løpet av et år eller to er de tilbake til den samme gamle, bortsett fra at familien er splittet og de er mer ensomme enn sin eks-kone... Brave new world! Denne er jeg enig i! Klassisk, patetisk og trist! Man kan vel heller riste seg litt SAMMEN med kjæresten/ektefellen? Gjør nye ting, tren mer, kjøp nye klær, lei en stylist for den saks skyld! Eller begyn på et nytt kurs e.l uten kona, men uten å la det gå utover forholdet. Jeg tror mange angrer seg veldig når de kommer ned på jorda igjen! Jeg tror også dette er menn som ikke vært noe flinke til å ta vare på hverken seg selv, kona eller livsgleden i hverdagen og så må de bare plutselig gjøre alt på en gang. 1
Gjest Nn Skrevet 13. april 2013 #12 Skrevet 13. april 2013 Denne er jeg enig i! Klassisk, patetisk og trist! Man kan vel heller riste seg litt SAMMEN med kjæresten/ektefellen? Gjør nye ting, tren mer, kjøp nye klær, lei en stylist for den saks skyld! Eller begyn på et nytt kurs e.l uten kona, men uten å la det gå utover forholdet. Jeg tror mange angrer seg veldig når de kommer ned på jorda igjen! Jeg tror også dette er menn som ikke vært noe flinke til å ta vare på hverken seg selv, kona eller livsgleden i hverdagen og så må de bare plutselig gjøre alt på en gang.
Gjest Nn Skrevet 13. april 2013 #13 Skrevet 13. april 2013 Ja, trist og stå på siden og se hvordan min eks surrer med mye rart for og finne den nye selv. Surrer rundt med ny dame og er glad i henne. Hvordan får man menn i midtlivskrise til og " lande" og se hva de gjør med barn og familien ellers..... Jeg ønsker ham tilbake, men vet ikke om det er noe jeg kan gjøre.....
Gjest Nn Skrevet 13. april 2013 #14 Skrevet 13. april 2013 Ja, trist og stå på siden og se hvordan min eks surrer med mye rart for og finne den nye selv. Surrer rundt med ny dame og er glad i henne. Hvordan får man menn i midtlivskrise til og " lande" og se hva de gjør med barn og familien ellers..... Jeg ønsker ham tilbake, men vet ikke om det er noe jeg kan gjøre.....
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2013 #15 Skrevet 13. april 2013 Ja, trist og stå på siden og se hvordan min eks surrer med mye rart for og finne den nye selv. Surrer rundt med ny dame og er glad i henne. Hvordan får man menn i midtlivskrise til og " lande" og se hva de gjør med barn og familien ellers..... Jeg ønsker ham tilbake, men vet ikke om det er noe jeg kan gjøre..... Men her er jeg vet et mulig veiskille i mitt liv: Min mann gjorde alle de klassiske tingene, fant ny, lever nå sitt nye liv med ny kjæreste, mer fester, mer reiser, masse trening, masse jobb og barna 40% av tiden. Men når han lander: Vil jeg virkelig ha han tilbake igjen da? Vil han noengang bli fornøyd med det livet jeg kan tilby? Og vil jeg være det som er godt nok når det andre blir kjedelig? Neppe.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2013 #16 Skrevet 13. april 2013 Denne er jeg enig i! Klassisk, patetisk og trist! Man kan vel heller riste seg litt SAMMEN med kjæresten/ektefellen? Gjør nye ting, tren mer, kjøp nye klær, lei en stylist for den saks skyld! Eller begyn på et nytt kurs e.l uten kona, men uten å la det gå utover forholdet. Jeg tror mange angrer seg veldig når de kommer ned på jorda igjen! Jeg tror også dette er menn som ikke vært noe flinke til å ta vare på hverken seg selv, kona eller livsgleden i hverdagen og så må de bare plutselig gjøre alt på en gang. Jeg VET mange angrer seg når den andre "ungdomstiden" er over og de er tilbake i 40-50-åra igjen. Men da kan man ikke gå tilbake til det livet man levde før. Så finner de seg en liten konemor som tar vare på dem inn i alderdommen, og de blir mer satt enn de var noen gang. Patetisk og trist!
Steinar40 Skrevet 13. april 2013 #17 Skrevet 13. april 2013 Men her er jeg vet et mulig veiskille i mitt liv: Min mann gjorde alle de klassiske tingene, fant ny, lever nå sitt nye liv med ny kjæreste, mer fester, mer reiser, masse trening, masse jobb og barna 40% av tiden. Men når han lander: Vil jeg virkelig ha han tilbake igjen da? Vil han noengang bli fornøyd med det livet jeg kan tilby? Og vil jeg være det som er godt nok når det andre blir kjedelig? Neppe. Spørsmålet du først og fremst burde stille deg selv er om han er bra nok for deg når han oppfører seg sånn. Og det er bare ett riktig svar. 2
Cata Skrevet 13. april 2013 #18 Skrevet 13. april 2013 (endret) De to variantene jeg har sett skje oftest er:Gå fra kone og (voksne) barn.Bli ekstremt opptatt av trening. Da snakker vi alt fra "vanlig" trening 4-5 ganger i uka, til å fokusere på birken, Kilimanjaro eller Aconcagua. Tror nok begge deler innledes av en følelse av "Herregud, jeg her halvveis i livet og sitter helt fast." Endret 13. april 2013 av Cata
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2013 #19 Skrevet 13. april 2013 Jeg også har opplevd nylig at min mann gjennom 21 år forlata meg og barna til fordel for en annen dame. Utroskap. Men denne damen pleier han veldig. Hun er eldre enn han, ferdig med barn(har en voksen sønn) og har all verdens tid, da hun ellers ikke jobber. Regner med det er massasje og sex mange ganger pr dag, stearinlys på middagsbordet, eksklusive retter hver dag og bare fryd og gammen! Noe annet enn barna som er i den mest aktive alderen her. Et helt anna liv, faktisk. Han enser bare denne damen, barna har han ikke sett på over 2 mnd... Lite samarbeidsvillig og eier ikke følelser for meg, sånn plutselig! Men kommer han til å lande noen gang?? Kan jo være det er dette livet han lever nå han elsker ? Han er jo i paradis nå.....
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2013 #20 Skrevet 13. april 2013 Spørsmålet du først og fremst burde stille deg selv er om han er bra nok for deg når han oppfører seg sånn. Og det er bare ett riktig svar. Men tror du, Steinar, at det ikke går an å rette opp utroskap? Går det ikke an å finne tilbake til hverandre etter utroskap, om det er ei skikkelig midtlivskrise ? Spør deg som er mann vettu... Du har så mange fornuftige svar her inne, har jeg lagt merke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå