Gå til innhold

Kjøpe gave til alle venners babyer og barn...alt for dyrt på en gang..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg lurer på om noen har tips til hva jeg kan gjøre angående gaver til nyfødte babyer. Jeg har en del venner som venter barn denne våren og sommeren. Jeg pleier å gi gave til den nyfødte pluss gave til evnt. storesøsken(så ikke bare den nyfødte får oppmerksomhet). Jeg gir også bursdagsgave til noen gode venners barn. Jeg elsker å gi barn gaver, men de popper ut en ny baby hvert år...eh..og jeg har regnet ut at jeg da må kjøpe ca. 16-17 gaver tilsammen iløpet av de neste tre månedene...som da vil bli minst 1600 kanskje 3000 kr...100-200 kr gaven...penger jeg ikke har. Hva kan jeg gjøre? Jeg kan vel ikke besøke de ni nyfødte babyene(ja, ni(18) venner venter barn i år), eller treåringen som har bursdag, og ikke gi de gave? Jeg er en student(har ikke barn ennå) som ennå ikke har fått meg sommerjobb...

Anonym poster: e7611e40f778b12018b6c6271ba66cea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir kun gave til nyfødte babyer, uavhengig av om de har eldre søsken eller ikke.

Skulle jeg gitt gave til nyfødte babyer søsken også, ville det blitt dyrt.

Jeg kjøper heller ikke gaver til noen av mine venners barn, kun om jeg er der når de har bursdag, og det faller seg naturlig. Barna får uansett nok av gaver av nærmeste familie, så det holder.

Jeg tror oppegående mennesker forstår at det kan bli litt vel dyrt for deg når det er så mange som får barn nå, så det holder lenge med en fint kort, også kan du kjøpe gave etterhvert.

Kan du ikke prate med disse venninnene dine og spørre om hva de forventer, og om du kan kjøpe en fin gave litt senere? Fordele det litt utover, eller noe?

Anonym poster: 877878365912664192d798be86c9114c

• Liker 8
Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg kjøper også kun gave til det nyfødte barnet. Eneste nybakte mor som har fått, var søsteren min. Og gaver til barn = kun de jeg er fadder på, tante til eller de jeg møter på bursdagen (feks på hyttetur med vennepar og barna og 6-åringen har bursdag den helgen). Eller jeg lyver nå. En venninne er enebarn + alenemor, så jeg har erklært meg til bursdagsgave og julegavetante... Fordi jeg synes itt synd på barnet som ikke får mange presanger.

Mitt tips er å kjøpe en liten hilsen, og ikke tenke så dyrt. Til nyfødte kan man også gå sammen flere stk om en babygave. Vi gjør det ofte i vennegjengen og blant kollegaer på jobb.

Ellers er eneste rådet og faktisk velge og prioriterere hvem du kjøper gave til. Er du samboer nå? Kanskje du er like heldig som jeg, og blir gift med en som allerede har en skokk tantebarn - da blir det fort maaange som alle veners barn er på gavelisten også. :) Men synes du at det er koselig å gi - så gi etter evne. En mindre gave er ofte like morsom som en stor - hvertfall når e er unge. En sprettball med gitter i eller en boks med "slim" er dødskult i riktig alder. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Strikker du ? Et par sokker eller et pledd en supert å få. Om du ikke strikker så må jeg tipse om loom knitting.Superenkelt. ;)

Anonym poster: 52f2ec25d361ed2b8458f03665c827e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ebay!

man kan få veldig mange smågaver der til en svært billig penge.

Feks:

strømpebukser: http://www.ebay.co.uk/itm/48-style-2-3-T-Kids-Toddler-Baby-tights-Bottoms-LEGGINGS-FUNCKY-PANTS-x1-pair-/280868633824?pt=UK_Baby_Girls&var=&hash=item4165133ce0#ht_4992wt_874

morsomme sokker: http://www.ebay.co.uk/itm/Infant-Soft-Plushy-Baby-Boots-Crib-Shoes-Animal-Cartoon-Podotheca-Footgear-/300776930320?pt=UK_Clothing_GirlsShoes_GirlsShoes_GL&var=&hash=item4607b3bc10#ht_6699wt_874

baby sko/tøfler: http://www.ebay.co.uk/itm/new-100-soft-sole-leather-baby-shoes-flower-green-0-24M-002-/321075465877?pt=UK_ClothesShoesAccessories_BoysShoes_BoysShoes_JN&var=&hash=item4ac196ce95#ht_3251wt_1018

Jeg pleier å raske med meg endel smågaver når jeg er på salg (hvis jeg kommer over noe fint og rimelig - barnebøker, badeprodukter, leker, tegnesaker, ...) og legger det i en stor eske i skapet. Da har jeg stort sett alltid noe liggende klart hvis noen skal ha en babygave, eller det er barnebursdag, eller noe annet.

Anonym poster: f1059fc52a4213470db047d2cd0abda7

• Liker 1
Gjest Trollmor
Skrevet

Jeg har selv tre barn og venninner som popper ut nye.

En liten ting til babyen og såpebobler til storesøsken.

Skinn tøfler på ebay, pleide å kjøpe inn en del av disse, mener de kostet rundt femti kroner med frakt. Veldig fin og nyttig gave. Ellers kjøper jeg ull, sokker, lue ol koster ikke allverden. Jeg blir selv veldig glad for nyttige presanger.

Skrevet

Jeg har selv tre barn og venninner som popper ut nye.

En liten ting til babyen og såpebobler til storesøsken.

Skinn tøfler på ebay, pleide å kjøpe inn en del av disse, mener de kostet rundt femti kroner med frakt. Veldig fin og nyttig gave. Ellers kjøper jeg ull, sokker, lue ol koster ikke allverden. Jeg blir selv veldig glad for nyttige presanger.

Jeg ville ikke kjøpt skinn på Ebay. Ellers enig.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjøper også kun gave til det nyfødte barnet. Eneste nybakte mor som har fått, var søsteren min. Og gaver til barn = kun de jeg er fadder på, tante til eller de jeg møter på bursdagen (feks på hyttetur med vennepar og barna og 6-åringen har bursdag den helgen). Eller jeg lyver nå. En venninne er enebarn + alenemor, så jeg har erklært meg til bursdagsgave og julegavetante... Fordi jeg synes itt synd på barnet som ikke får mange presanger.

Mitt tips er å kjøpe en liten hilsen, og ikke tenke så dyrt. Til nyfødte kan man også gå sammen flere stk om en babygave. Vi gjør det ofte i vennegjengen og blant kollegaer på jobb.

Ellers er eneste rådet og faktisk velge og prioriterere hvem du kjøper gave til. Er du samboer nå? Kanskje du er like heldig som jeg, og blir gift med en som allerede har en skokk tantebarn - da blir det fort maaange som alle veners barn er på gavelisten også. :) Men synes du at det er koselig å gi - så gi etter evne. En mindre gave er ofte like morsom som en stor - hvertfall når e er unge. En sprettball med gitter i eller en boks med "slim" er dødskult i riktig alder. ;)

Takk for svar:) Ja, jeg trur jeg må prioritere hvem jeg skal kjøpe til...jeg elsker å kjøpe babyklær. små ting som sprettball eller slim til storesøsken høres lurt ut. Jeg er ikke gift, men det har jeg ikke tenkt på før nå, tenk om jeg blir gift med en som har ti onkelbarn...kan jo fort bli hundre gaver i året...gøy men dyrt..

Skrevet

Strikker du ? Et par sokker eller et pledd en supert å få. Om du ikke strikker så må jeg tipse om loom knitting.Superenkelt. ;)

Takk for tips:) Men har ikke tid til å strikke, har eksamen...

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips:) Men har ikke tid til å strikke, har eksamen...

Forstår. Men jeg kan ikke strikke og strikket et babyskjerf på to kvelder med loom, mens jeg ser tv.Men om du er opptatt hver kveld så går det jo ikke. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forveter ikke mye i gave av mine venner som studerer (forventer selvsagt ikke mye av andre heller) men det er jo kjedelig å gå tomhendt på barselbesøk. Jeg syntes tipset om ebay var smart, du kan hamstre inn på søte sokker eller tøfler og ha liggende. Søsken kan få såpebobler, det var også smart. Om du finner billige babytepper på ebay er det noe som alltid kommer godt med!!

Jeg ville bare si at du virkelig ikke trenger å blanke deg på gaver til venners barn! En liten oppmerksomhet holder lenge. Gaver til bursdag gir man kanskje det første året, etter det ville jeg droppa gaver til de fleste barna og gjerne informert om at du ønsker det slik og at de kan gjøre det samme til deg en gang. Jeg ville fortsatt å gi gaver til de som var så nære at jeg var i bursdagsselskap bare. Jeg kommer til å spørre mine nørmeste venner om hva de syntes vi skal gjøre med gaver til hverandres barn. Tenk tilbake på din oppvekst, fikk du gaver fra dine foreldres venner frem til du var 15?

Anonym poster: f37a88afcf4570e8efdadb5b1ba61ad1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt skinn på Ebay. Ellers enig.

Dette er nok litt OT. Men de skinntøflene som er så populære er helt fine, også fra Ebay. Det er ekte skinn og de er superflotte, har bestilt fra flere forskjellige selgere. :)

Anonym poster: 6bd44a9b0d52a9a5e8ca9bb3b29cba70

Skrevet

Ebay!

Feks:

strømpebukser: http://www.ebay.co.uk/itm/48-style-2-3-T-Kids-Toddler-Baby-tights-Bottoms-LEGGINGS-FUNCKY-PANTS-x1-pair-/280868633824?pt=UK_Baby_Girls&var=&hash=item4165133ce0#ht_4992wt_874

morsomme sokker: http://www.ebay.co.uk/itm/Infant-Soft-Plushy-Baby-Boots-Crib-Shoes-Animal-Cartoon-Podotheca-Footgear-/300776930320?pt=UK_Clothing_GirlsShoes_GirlsShoes_GL&var=&hash=item4607b3bc10#ht_6699wt_874

baby sko/tøfler: http://www.ebay.co.uk/itm/new-100-soft-sole-leather-baby-shoes-flower-green-0-24M-002-/321075465877?pt=UK_ClothesShoesAccessories_BoysShoes_BoysShoes_JN&var=&hash=item4ac196ce95#ht_3251wt_1018

Jeg pleier å raske med meg endel smågaver når jeg er på salg (hvis jeg kommer over noe fint og rimelig - barnebøker, badeprodukter, leker, tegnesaker, ...) og legger det i en stor eske i skapet. Da har jeg stort sett alltid noe liggende klart hvis noen skal ha en babygave, eller det er barnebursdag, eller noe annet.

accesories salg er perfekt til dette små klistermerkerark lille armbånd nøglering passer mest til jenter mede jphar en del søte små ting og til slut er det minus 70% og da har du fine ark til 10-20 kr. ville ikke slev forvente store gaver el gaver af studenter og børn har alt så ikke har dårlig samvittighet for det. det bedste er jo at du kommer og viser intersse for det nye afkom ;-)

Skrevet

Dette er nok litt OT. Men de skinntøflene som er så populære er helt fine, også fra Ebay. Det er ekte skinn og de er superflotte, har bestilt fra flere forskjellige selgere. :)

Anonym poster: 6bd44a9b0d52a9a5e8ca9bb3b29cba70

Ja, fine er de sikkert. Sikkert ekte skinn også. Men personlig ville jeg aldri kjøpt skinn fra land uten visse standarer for industrien. Jeg er ikke helt ekstrem, men prøver stadig å utvikle meg mot å bli en mer bevisst forbruker.

• Liker 6
Skrevet

Da jeg var student pleide jeg å bake med meg muffins eller liknende, og det sammen med en bitteliten ting til baby var barselgave god som noen. Foreldrene satte umåtelig pris på å bli bakt litt til.

Skrevet

Ebay!

Feks:

strømpebukser: http://www.ebay.co.u...0#ht_4992wt_874

morsomme sokker: http://www.ebay.co.u...0#ht_6699wt_874

baby sko/tøfler: http://www.ebay.co.u...#ht_3251wt_1018

Takk for tips:) Det skal jeg tenke på neste gang jeg får lønn, å kjøpe inn småting på salg.
AnonymBruker
Skrevet

Min omgangskrets er kanskje forferdelig rar, men vi har etter hvert droppet å gi gaver til hverandre. De første som fikk barn fikk gave eller oppmerksomhet, men når flere og flere fikk nummer to og tre ble det bare styr og tullete pengebruk. Så det har bare forsvunnet (heldigvis).

Anonym poster: 7ee9a17bb1846fd24188acccb6f6186b

Skrevet

Forstår. Men jeg kan ikke strikke og strikket et babyskjerf på to kvelder med loom, mens jeg ser tv.Men om du er opptatt hver kveld så går det jo ikke. ;)

Da skal jeg prøve det etter eksamen:)
Skrevet

Jeg forveter ikke mye i gave av mine venner som studerer (forventer selvsagt ikke mye av andre heller) men det er jo kjedelig å gå tomhendt på barselbesøk. Jeg syntes tipset om ebay var smart, du kan hamstre inn på søte sokker eller tøfler og ha liggende. Søsken kan få såpebobler, det var også smart. Om du finner billige babytepper på ebay er det noe som alltid kommer godt med!!

Jeg ville bare si at du virkelig ikke trenger å blanke deg på gaver til venners barn! En liten oppmerksomhet holder lenge. Gaver til bursdag gir man kanskje det første året, etter det ville jeg droppa gaver til de fleste barna og gjerne informert om at du ønsker det slik og at de kan gjøre det samme til deg en gang. Jeg ville fortsatt å gi gaver til de som var så nære at jeg var i bursdagsselskap bare. Jeg kommer til å spørre mine nørmeste venner om hva de syntes vi skal gjøre med gaver til hverandres barn. Tenk tilbake på din oppvekst, fikk du gaver fra dine foreldres venner frem til du var 15?

Anonym poster: f37a88afcf4570e8efdadb5b1ba61ad1

Det er jo sant, jeg fikk ikke gaver av alle mine foreldre sine venner...jeg får hamstre inn ting på salg og prioritere hvem jeg gir til. I fjord gav jeg en liten gutt jeg kjenner en elektronisk leke da han fylte to år, og så så jeg at han hadde en hel kasse fylt med elektroniske leker, sikkert 20-30 stk. Da føler jeg at det ikke er noe vitts, ungen blir jo overstimulert og bryr seg ikke til slutt. Men så har jeg andre venner som bytter på hvilke leker de har fremme til ungene, de har ikke for mange leker, og blir kjempeglade for alt de får.
Skrevet

Da jeg var student pleide jeg å bake med meg muffins eller liknende, og det sammen med en bitteliten ting til baby var barselgave god som noen. Foreldrene satte umåtelig pris på å bli bakt litt til.

Det høres godt ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...