Gå til innhold

Smerter etter fjernet føflekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ti dager siden fjernet jeg en føflekk på ca 1 cm på skulderen. Nå gjør hele armen/halsen vondt - eller kjennes armen kjennes "sliten" ut. Kan fjerningen ha noen sammenheng? Har prøvd å være forsiktig med hva jeg har gjort med armen for at såret skal gro best mulig. Jeg skal fjerne stingene neste uke, har tenkt at det kanskje er vondt fordi huden strammer - men da er jeg litt redd for at såret skal sprekke når stingene fjernest. Kan legen ha vært borti andre ting når han har fjernet? Er ikke direkte vondt i såret, det bare klør litt innimellom.

Vanligvis tar jeg ingen smertestillende, og har ca nesten aldri vondter - men nå har jegg tydd til smertestillende i håp om at slitenheten/strekken skal bli borte.

Flere som har hatt det slik - og hvor lenge har det i tilfelle vart?

Anonym poster: 62c0b2733f80a2ed9ad98306a71be80f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så - når går man til lege dersom det ikke går over?

Anonym poster: 62c0b2733f80a2ed9ad98306a71be80f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok kanskje det skyldes at du har brukt armen på en annen måte siden du har måttet være forsiktig med hva du gjør med den. Det er ikke noen fare for at legen kan skade store nerver o.l. ved å fjerne en føflekk.

Anonym poster: f48a6d6f07e8849733ad92544c268c53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du sett på stingene da? Det er ikke slik at såret er betent f.eks pga betente sting? Dette har sjedd med meg to ganger når jeg har sydd sting. Stingene var for stramme, det ble betennelse og såret hovnet opp. Løsnet seg ved at jeg fjernet stingene. Disse små sårene gjorde at jeg faktisk hadde veldig vondt, rundt et stort område, delv om sårene var små..

Anonym poster: 0781ac6f67dabce6ab7a8698d021fb13

• Liker 1
Skrevet

Har du sett på stingene da? Det er ikke slik at såret er betent f.eks pga betente sting? Dette har sjedd med meg to ganger når jeg har sydd sting. Stingene var for stramme, det ble betennelse og såret hovnet opp. Løsnet seg ved at jeg fjernet stingene. Disse små sårene gjorde at jeg faktisk hadde veldig vondt, rundt et stort område, delv om sårene var små..

Anonym poster: 0781ac6f67dabce6ab7a8698d021fb13

Ingen betente sting, men kanskje sydd bittelitt stramt... men det er fortsatt ubehagelig/småvondt, faktisk mest i armhulen. I helgen har jeg stort sett brukt armen som normalt også, nå har jo såret grodd ganske bra - så vil tro jeg kjenner det om jeg beveger for mye (har ikke trent eller gjort store bevegelser) - bare gjort hverdagslige ting, Tror dere jeg kan forvente at det slutter å gjøre vondt når stingene er tatt?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt kontakt der du fjernet den og sagt fra, kanskje de vil ta en titt på det. Er jo en stund siden du gjorde dette.

Anonym poster: bb900093965ddc30f9bd1aeddf698d29

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg fjernet noen føflekker hos hudlege A gjorde det skikkelig vondt de to første ukene, men da jeg senere var hos hudlege B gjorde det ikke vondt i det hele tatt etterpå. Tror det er noe medsyteknikken.

Anonym poster: eeba3b169447b345a7ebf35172e0260e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...