Gå til innhold

Obagi nu-derm, noen som har erfaringer å komme med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat startet på et obagi nu-derm program med veiledning av kosmetisk sykepleier. Jeg er 26, har kun et et par små pigmentflekker, mange medfødte føflekker(som det nok ikke er noe å gjøre med) og små nupper og rødhet i kinnene pga hudsykdommen keratosis pilaris. Det jeg ønsker er å bli kvitt nuppene og få en forbedring av huden. Håper på å få en renere, klarere hud med mindre porer i t-sonen og at jeg slipper alle disse småkvisene som kommer innimellom.

MEN etter å ha lest en del på nettet så kjenner jeg at jeg er ganske skeptisk til alle kjemikaliene i disse produktene, spesielt "clear" og "blender" som inneholder hydoquinone som er det som bleker huden. Siden jeg ikke hovedsakelig sliter med pigmentflekker så burde det vel egentlig ikke være nødvendig for meg å bruke disse i hele ansiktet over lang tid, eller?

Programmet jeg er satt opp på er ganske mildt, med tretinoin på 0,025 som skal kun brukes 2 ganger i uka og exfoderm 2 ganger i uka.

I dag er det dag 3 og jeg er rød rød rød. Ser ut som jeg er solbrent. Er det noen som har erfaring med hvor lenge rødheten er så tydelig? Vil ansiktet mitt venne seg til produktene etterhvert slik at jeg kan komme unna med å være rosa istedet for rød? Liker ikke tanken på å gå på jobb slik som dette. Det skal nevnes at jeg har sensitiv hud og er rødmusset i huden fra før.

Anonym poster: cb79d56adefe4320f3d9dcb19e14ce27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...