AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Jeg og kjæresten har plutselig fått mulighet for å reise på ferie en uke, og vi ønsker en avslappende reise. Ikke noe behov for shopping eller fest, bare et varmt sted med fine omgivelser og grei mat. Prismessig (vi velger pakketur, og da er alternativene begrenset) er det Santorini som da passer best i den perioden vi skal dra. Men vi sliter med å bestemme oss for om vi skal holde oss på Santorini, eller om vi skal dra til Naxos (være samme plass hele uka). Naxos virker jo perfekt, men det er 4 timer med båt + mulighet for mye venting - det er vel litt stress for bare en uke? Men så sier folk at Santorini ikke er noe fint, med dårlig strand og en kjedelig travel by. Er det deler av øya (Perissa, Kamari, Caldera og Perivolos) som er bedre enn andre? Anonym poster: 77ae35a3e00c40fa3982cbb2b4348f66
Vulpes Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Jeg har vært innom begge øyene på øyhopping. Santorini er en fantastisk vakker øy, byene Fira og Oia er spesielt fine — også har jo Oia sin berømte nydelige solnedgang. Vi bodde i Perissa da, en billigere «backpackerby» nede på østkysten. Jeg likte meg godt der, mye fordi det var så mange andre unge backpackere som man så lett kom i kontakt med, og et kult uteliv. Dette er vel ting som ikke er så viktig for dere, så skal dere bo på Santorini ville jeg kanskje heller bodd i en av de finere byene. Perissa har en ålreit strand da, i det minste. Naxos både likte og mislikte jeg. Selve Naxos by er et skikkelig drittsted. Harry skandinavere overalt, norske og svenske puber og masse fulle charterfeber-fjortiser på kveldene. Det er i hvert fall mitt inntrykk. Naxos innland derimot, helt annerledes!! Litt mer frodig natur, spennende veier opp og ned (vi leide bil), sjarmerende små landsbyer m.m.
Rosewood Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Aldri vært på naxos, men santorini er ivertfall helt nydelig! Skikkelig fin og koselig plass
FantasDick Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 Har ikke vært på Naxos, men har vært en uke på Santorini. Jeg synes det var en helt nydelig øy, og faktisk et reisemål jeg kunne tenke meg å besøke ved en senere anledning. Signerer Tonje!; spesielt Fira og Oia er nydelige byer! Solnedgangen er et must! Santorini er en liten øy, men vi synes en uke var akkurat passende med tid for å se/gjøre alt vi ønsket og å slappe av uten å kjede oss. Perissa har nok den fineste stranda, super å sole seg på, men kan være litt tricky å bade på grunn av all vulkansteinen. Den svarte sanda blir veldig varm, så anbefaler å ha sko tilgjengelig. Vannet er veldig klart og fint, og stranda ligger skjermet for vind. Nok butikker og barer langs strandpromenaden, men uten den verste festinga. Veldig hyggelige mennesker - og løshunder. Kamari var "penere" enn Perissa, men også mer befolket - både av fastboende og turister. Mer harryfaktor her. Stranda var liten og tettpakket. Veldig hyggelige mennesker. Akrotiri var SÅ avslappende og rolig, vi fant heller ingen turister. Etter vår mening litt for rolig, men nydelig landskap og spesielt god mat. Vi valgte å ikke tilbringe så mye tid i de andre byene, så de tør jeg ikke så mye om.
Gjest Doh Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 Har vært på begge og hadde glatt valgt Santorini
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 Takk for svar, men dere er litt sent ute... Vi valgte Naxos, det virket som om de fleste anbefalte det (utenom dere...), hørte at Santorini var litt mer stress, med mer turister. Men tror ikke det har så mye å si i mai, er nok rolig begge stedene. Anonym poster: 77ae35a3e00c40fa3982cbb2b4348f66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå