AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Det er sånn at av og til er jeg så lei meg at jeg bare hyler det ut. Kjæresten min blir så usikker og tror jeg kødder. Han vet jeg har perioder der jeg er suicidal, men han mener jeg overdriver det, og tror vell egentlig ikke på meg. Dette vet også kompisen min om, han tror meg, og er redd for meg. Jeg vet han vil være der for meg. Men da trenger jeg han 110% ikke bare som en venn. Jeg elsker kjæresten min, men han tror ikke på meg, og det er så vondt for meg. Jeg vil ha hjelp, men helsestasjon for ungdom tar meg ikke så seriøst, sier det er normalt når man bruker p-piller. Jeg trenger støtte i form av en kjæreste, som gir meg det jeg trenger når jeg trenger det. Og det kan ikke kompisen gi meg som en kompis om dere skjønner. Jeg vil ikke miste kjæresten min, hva i all verdens skal jeg gjøre?.. Anonym poster: c3c53a39ce21a0c22534c0d170527160
Supermusa Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Det er sånn at av og til er jeg så lei meg at jeg bare hyler det ut. Kjæresten min blir så usikker og tror jeg kødder. Han vet jeg har perioder der jeg er suicidal, men han mener jeg overdriver det, og tror vell egentlig ikke på meg. Dette vet også kompisen min om, han tror meg, og er redd for meg. Jeg vet han vil være der for meg. Men da trenger jeg han 110% ikke bare som en venn. Jeg elsker kjæresten min, men han tror ikke på meg, og det er så vondt for meg. Jeg vil ha hjelp, men helsestasjon for ungdom tar meg ikke så seriøst, sier det er normalt når man bruker p-piller. Jeg trenger støtte i form av en kjæreste, som gir meg det jeg trenger når jeg trenger det. Og det kan ikke kompisen gi meg som en kompis om dere skjønner. Jeg vil ikke miste kjæresten min, hva i all verdens skal jeg gjøre?.. Anonym poster: c3c53a39ce21a0c22534c0d170527160 Hmm. Du sier at du ikke vil miste kjæresten din, men det må du jo hvis du velger kompisen din. Skjønner at du trenger støtte fra kjæresten din, men kanskje du burde snakke ordentlig med han om dette? Virker som at kompisen din er en veldig god venn, og noen ganger trenger man en slik VENN (altså ikke kjæreste). Det setter jo vennskapet deres på prøve hvis dere blir kjærester... Men hva føler du for kompisen din? Er det bare "støtten" som tiltrekker deg? 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Hmm. Du sier at du ikke vil miste kjæresten din, men det må du jo hvis du velger kompisen din. Skjønner at du trenger støtte fra kjæresten din, men kanskje du burde snakke ordentlig med han om dette? Virker som at kompisen din er en veldig god venn, og noen ganger trenger man en slik VENN (altså ikke kjæreste). Det setter jo vennskapet deres på prøve hvis dere blir kjærester... Men hva føler du for kompisen din? Er det bare "støtten" som tiltrekker deg? At han er den han er, altså at han alltid er der. Han har et helt fantastisk vesen, og er så snill og god. Vi holdt på å bli noe rett før jeg ble sammen med min nåværende kjæreste .. Har vært tiltrukket av kompisen lenge, men om han skal kunne støtte meg så mye jeg trenger, og begge to ønsker, må det være mer enn en kompis. Har prøvd snakke med kjæresten maange ganger, men han sier jeg må prøve å kontrollere det. Når jeg får anfallene der jeg bare gråter, ber han meg være stille. Jeg er så trist, uten at jeg vet hvorfor, jeg er jo ingenting verdt(når jeg har det sånn, ifølge meg selv). Jeg trenger noen som tar vare på meg når jeg har det så værst. Anonym poster: c3c53a39ce21a0c22534c0d170527160
Supermusa Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 Når jeg får anfallene der jeg bare gråter, ber han meg være stille. Jeg er så trist, uten at jeg vet hvorfor, jeg er jo ingenting verdt(når jeg har det sånn, ifølge meg selv). Jeg trenger noen som tar vare på meg når jeg har det så værst. Anonym poster: c3c53a39ce21a0c22534c0d170527160 Hvis han er sånn mot deg ville jeg ikke ha satset noe videre på dette forholdet... En partner skal gi deg støtte gjennom alt, og ikke minst når du har det verst, som du sier. Men jeg skjønner at det er vanskelig å gi slipp på en kjæreste. Kan jeg spørre hvor lenge dere har vært sammen? 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Hvis han er sånn mot deg ville jeg ikke ha satset noe videre på dette forholdet... En partner skal gi deg støtte gjennom alt, og ikke minst når du har det verst, som du sier. Men jeg skjønner at det er vanskelig å gi slipp på en kjæreste. Kan jeg spørre hvor lenge dere har vært sammen? 2,5 år Anonym poster: c3c53a39ce21a0c22534c0d170527160
Gjest Tirkes Skrevet 11. april 2013 #6 Skrevet 11. april 2013 Du vil ha kompisen som mer enn en kompis, og du vil beholde kjæresten din - men er fortvilt fordi han ikke forstår deg. Du har en del muligheter. Jeg rangerer dem etter hva jeg hadde gjort. 1. Snakk med kjæresten din, forsøk å få ham til å forstå. Bruk tid, og flere samtaler. Ikke si at han MÅ tro deg, og om han ikke gjør det, dumper du ham. Han må få en sjanse til å forstå ditt ståsted, ikke bare høre ordene dine. 2. Slå opp med kjæresten din, da han ikke er hva du ønsker av en kjæreste. Dersom du skal gjøre noe som helst med kompisen din, så må du utføre punkt 2 først. Alt annet er litt feigt. 2
Supermusa Skrevet 11. april 2013 #7 Skrevet 11. april 2013 Du vil ha kompisen som mer enn en kompis, og du vil beholde kjæresten din - men er fortvilt fordi han ikke forstår deg. Du har en del muligheter. Jeg rangerer dem etter hva jeg hadde gjort. 1. Snakk med kjæresten din, forsøk å få ham til å forstå. Bruk tid, og flere samtaler. Ikke si at han MÅ tro deg, og om han ikke gjør det, dumper du ham. Han må få en sjanse til å forstå ditt ståsted, ikke bare høre ordene dine. 2. Slå opp med kjæresten din, da han ikke er hva du ønsker av en kjæreste. Dersom du skal gjøre noe som helst med kompisen din, så må du utføre punkt 2 først. Alt annet er litt feigt. Enig
tøydokka Skrevet 11. april 2013 #8 Skrevet 11. april 2013 Det jeg reagerer på her er at du skriver at helsestasjon for ungdom ikke tar deg på alvor, og sier det er normalt når man bruker p-piller. Det er ikke normalt å få selvmordstanker av p-piller! Jeg oppfordrer deg til å ta kontakt igjen, enten der, hos fastlege eller med noen andre voksne du har tillit til. Du har trolig nytte av å snakke med noen om det du opplever, og få støtte i å utvikle bedre måter å håndtere vanskelige følelser og tanker.. 7
Strixvaria Skrevet 11. april 2013 #9 Skrevet 11. april 2013 .. Også vil jeg bare skyte inn at dersom p-pillene det er snakk heter "Yasmin"; kutt dem ut umiddelbart. De greiene der er livsfarlige. Jeg ble helt rar da jeg gikk på dem. Hormonene kan forsterke tendenser du allerede har, og det er helt utrolig hva den lille pilla kan gjøre med hodet ditt. Samtidig vil jeg si at en kjæreste som ikke støtter deg når du trenger det ikke er noe å samle på. Det er ikke mye til kjæreste. 2
Ruslebiffen Skrevet 11. april 2013 #10 Skrevet 11. april 2013 At han er den han er, altså at han alltid er der. Han har et helt fantastisk vesen, og er så snill og god. Vi holdt på å bli noe rett før jeg ble sammen med min nåværende kjæreste .. Har vært tiltrukket av kompisen lenge, men om han skal kunne støtte meg så mye jeg trenger, og begge to ønsker, må det være mer enn en kompis. Har prøvd snakke med kjæresten maange ganger, men han sier jeg må prøve å kontrollere det. Når jeg får anfallene der jeg bare gråter, ber han meg være stille. Jeg er så trist, uten at jeg vet hvorfor, jeg er jo ingenting verdt(når jeg har det sånn, ifølge meg selv). Jeg trenger noen som tar vare på meg når jeg har det så værst. Anonym poster: c3c53a39ce21a0c22534c0d170527160 Helt ærlig, hvis du er så trist som du beskriver at du blir suicidal, så trenger du profesjonell hjelp. Du kan ikke forvente at en ufaglært person skal kunne takle, eller reagere på det på en måte som du "trenger" eller "krever". En kjæreste burde, etter min mening også, stille opp og forsøke å gjøre sitt beste, men dette her er et spesielt tilfelle. En helsesøster burde også gjøre mer for deg enn å si at det er normalt. Hvis ikke hun tar problemet alvorlig hadde jeg tatt saken i egne hender og tatt det opp med fastlege og bedt om henvisning til psykolog/psykiater. Jeg hadde i alle fall ikke latt valget av kjæreste vs. venn avhenge så mye av hvem som takler problemene dine best. Jeg hadde en kjæreste før som ikke alltid forsto problemene mine, eller stilte opp på den måten jeg skulle ønske han gjorde, men det var noe jeg måtte akseptere. Det var ikke av vondvilje fra hans side; heller hjelpesløshet. Lykke til! 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #11 Skrevet 11. april 2013 Den gangen jeg gikk på helsestasjonen, hadde jeg "kvinnet" meg opp i flere uker, dette var noe som satt langt inne, altså å be om hjelp. Og da jeg fikk slengt i trynet at det ikke var unormalt og alt det der, og faktisk ikke bli tatt på alvor. Jeg tør rett og slett ikke gjøre samme greia igjen. Det er nå i det siste når anfallene kommer tettere og oftere at jeg innser selv at det ikke er normalt, men jeg er så redd for å bli avvist igjen. Og jeg selv tenker det er en enklere løsning å heller være sammen med noen som bryr seg, go faktisk tror på at dette er reelt. Istedet for å være redd for å ikke bli trodd . Anonym poster: c3c53a39ce21a0c22534c0d170527160
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #12 Skrevet 11. april 2013 .. Også vil jeg bare skyte inn at dersom p-pillene det er snakk heter "Yasmin"; kutt dem ut umiddelbart. De greiene der er livsfarlige. Jeg ble helt rar da jeg gikk på dem. Hormonene kan forsterke tendenser du allerede har, og det er helt utrolig hva den lille pilla kan gjøre med hodet ditt. Samtidig vil jeg si at en kjæreste som ikke støtter deg når du trenger det ikke er noe å samle på. Det er ikke mye til kjæreste. Second that! Jeg ble helt ute av meg selv med de pillene. Byttet etter 5 år med yasmin, og nå skjønner jeg jo at de pillene ødela mye! Anonym poster: 83fa7744928fe7e7b83c6d4b9bba437b
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #13 Skrevet 11. april 2013 Jeg tror du skal snakke med noen andre om dette her jeg. Mamma, pappa, fastlege og henvisning til psykolog. Alle fastleger og psykologer er drillet til å ta ting seriøst når de hører ord som "suicidal". Jeg lover deg at du kommer til å få hjelp av dem! Jeg var også så langt nede i en depresjon at jeg bare skrek av sorg, jeg skadet meg selv, var suicidal. Og jeg vet veldig godt at det eneste som hjelper er terapi, medikamenter eller en kombinasjon av begge.Du må huske at det er forskjell på trøst og hjelp. Verken kjæreste eller kompis kan hjelpe deg. De kan bare passe på deg og trøste deg. Du trenger noen profesjonelle som kan hjelpe deg slik at du blir frisk igjen Anonym poster: 2bb64a6419ba9f4607435335a1dc071a 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #14 Skrevet 12. april 2013 Må nesten bare prøve å gå dit igjen. Har tenkt litt, og jeg tror jeg kommer til å gjøre det slutt med kjæresten min. Jeg trenger ikke noen som prøver å trekke meg ned, enda mer. Anonym poster: c3c53a39ce21a0c22534c0d170527160
Ellevill Skrevet 12. april 2013 #15 Skrevet 12. april 2013 Helt ærlig, hvis du er så trist som du beskriver at du blir suicidal, så trenger du profesjonell hjelp. Du kan ikke forvente at en ufaglært person skal kunne takle, eller reagere på det på en måte som du "trenger" eller "krever". En kjæreste burde, etter min mening også, stille opp og forsøke å gjøre sitt beste, men dette her er et spesielt tilfelle. En helsesøster burde også gjøre mer for deg enn å si at det er normalt. Hvis ikke hun tar problemet alvorlig hadde jeg tatt saken i egne hender og tatt det opp med fastlege og bedt om henvisning til psykolog/psykiater. Jeg hadde i alle fall ikke latt valget av kjæreste vs. venn avhenge så mye av hvem som takler problemene dine best. Jeg hadde en kjæreste før som ikke alltid forsto problemene mine, eller stilte opp på den måten jeg skulle ønske han gjorde, men det var noe jeg måtte akseptere. Det var ikke av vondvilje fra hans side; heller hjelpesløshet. Lykke til! Å, så enig. Må nesten bare prøve å gå dit igjen. Har tenkt litt, og jeg tror jeg kommer til å gjøre det slutt med kjæresten min. Jeg trenger ikke noen som prøver å trekke meg ned, enda mer. Anonym poster: c3c53a39ce21a0c22534c0d170527160 Du er ikke litt urettferdig nå? Det er sikkert ikke lett for et ungt menneske å vite hva man skal gjøre om noen hyler og er suicidal. Jeg hadde blitt forferdelig sliten av å være i et forhold med noen som hadde hatt slike problemer, til tross for at jeg sikkert er dobbelt så gammel som deg. Men at du slår opp med ham er helt din egen sak. Jeg bare synes at du skal være klar over at det nok ikke er veldig lett å være kjæresten din når du har slike problemer. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #16 Skrevet 12. april 2013 Å, så enig. Du er ikke litt urettferdig nå? Det er sikkert ikke lett for et ungt menneske å vite hva man skal gjøre om noen hyler og er suicidal. Jeg hadde blitt forferdelig sliten av å være i et forhold med noen som hadde hatt slike problemer, til tross for at jeg sikkert er dobbelt så gammel som deg. Men at du slår opp med ham er helt din egen sak. Jeg bare synes at du skal være klar over at det nok ikke er veldig lett å være kjæresten din når du har slike problemer. Når han ber meg holde kjæft fordi han vil sove, og ikke ønsker å snakke med meg engang, så er han ikke mye til hjelp uansett hvordan man ser det. Jeg trenger ikke noen som trekker meg ned. Anonym poster: c3c53a39ce21a0c22534c0d170527160
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #17 Skrevet 12. april 2013 det er forskjell på å være suicidal og ha suicidale tanker. det virker som om du har suicidale tanker. om du seriøst vurderer å ta livet av deg må du jo innlegges...
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #18 Skrevet 12. april 2013 At han er den han er, altså at han alltid er der. Han har et helt fantastisk vesen, og er så snill og god. Vi holdt på å bli noe rett før jeg ble sammen med min nåværende kjæreste .. Har vært tiltrukket av kompisen lenge, men om han skal kunne støtte meg så mye jeg trenger, og begge to ønsker, må det være mer enn en kompis. Har prøvd snakke med kjæresten maange ganger, men han sier jeg må prøve å kontrollere det. Når jeg får anfallene der jeg bare gråter, ber han meg være stille. Jeg er så trist, uten at jeg vet hvorfor, jeg er jo ingenting verdt(når jeg har det sånn, ifølge meg selv). Jeg trenger noen som tar vare på meg når jeg har det så værst. Anonym poster: c3c53a39ce21a0c22534c0d170527160 ja men det er faktisk ikke bare du som trenger støtte. pårørende og de som lever med personer som har psykiske problemer må faktisk ta vare på seg selv noen ganger å skjerme seg fra alt spetakkelet. det er faktisk ikke din kjærestes ansvar egentlig å holde styr på deg. du trenger profesjonell hjelp. å legge dette over på kjæresten din er fkatisk ikke rettferdig. det kan være vanskelig for mange å takle psykisk syke personer. de har rett og slett ikke kompetanse eller kunnskap nok til å vite hvordan man skal håndtere det.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #19 Skrevet 12. april 2013 Når han ber meg holde kjæft fordi han vil sove, og ikke ønsker å snakke med meg engang, så er han ikke mye til hjelp uansett hvordan man ser det. Jeg trenger ikke noen som trekker meg ned. Anonym poster: c3c53a39ce21a0c22534c0d170527160 du trekker deg selv ned... du trenger profesjonell hjelp
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #20 Skrevet 12. april 2013 ja det kan faktisk være p-pillene som gjør deg slik men da må du bytte prevensjon.. dessuten må du ta det opp med fastlegen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå