Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest såret
Skrevet

Jeg har hatt en venninne i ca 7 år. De 5 første årene var vi bestevenner. Vi fortalte hverandre ALT, var sammen nesten hver dag og var totalt avhengig av hverandre. Så møtte hun kameraten min, og de ble kjærester. Etter dette var jeg ikke lenger bestevennen, jeg virket ikke ut som vennen en gang. Hun virket sjalu på vennskapet til meg og kjæresten hennes, og han kuttet kontakten med meg. Vi treffes jo blandt på fester, men snakker aldri sammen alene. Vi var kun venner, men ganske gode venner.

Etter at hun ble sammen med han, har hun unngått å fortelle meg ting, og vi er nesten ikke sammen lenger. Hun forlovet seg i fjor, det fikk jeg ikke vite før en mnd etterpå, på en fest!! Jeg hadde forventet at min beste venninne hadde sagt det til meg med en gang hun ble forlovet. Jeg har blitt frosset ut av henne, og kjæresten hennes har snakket mye stygt og gjort mye sårende ting mot min kjæreste. Hun gjør ingenting for å stoppe det. Hun ble også tatt i å snakke bak ryggen min, men da bortforklarte hun seg bare.

Når vi er sammen så er hun slik jeg husket henne, og det får meg til å tenke at jeg bare overdramatiserer alt. Men hun snakker kun om seg selv, og jeg føler meg lite verdt..

I Juni skal hun ha utdrikningslag med 25 stk (!), og jeg vurderer å reise bort. Hun har ikke fortalt meg NOE om bryllupet, og det sårer meg. Er det greit av meg å reise bort? Og hvor langt må det i såfall være? Jeg kan liksom ikke reise på hytta.. Eller hvis jeg skal til nabobyen så kan jeg jo liksom bare la være.. føler ikke det er nok, hvis dere skjønner..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å sette seg ned å snakke med venninnen din om det istedet? Jeg føler liksom at det ikke hjelper å reise vekk, for problemene ville jo være der når du kommer tilbake. Hun vil behandle deg akkurat på samme måte med mindre du forteller henne at du ikke finner deg i det.

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg gjort..

Hva med å sette seg ned å snakke med venninnen din om det istedet? Jeg føler liksom at det ikke hjelper å reise vekk, for problemene ville jo være der når du kommer tilbake. Hun vil behandle deg akkurat på samme måte med mindre du forteller henne at du ikke finner deg i det.

Det har jeg gjort... Jeg får bare beskjed om at jeg overreagerer.. ts

Anonym poster: 1f29f5200a10c68753e28e3b95ebb810

Skrevet

Hvorfor ha kontakt med henne, TS?

Kan ikke se hva du har for utbytte av det.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hadde det vært min venninne hadde jeg reist bort og heller sendt et "gratulerer med bryllupet" kort.

Når hun gikk fra å snakke med deg om alt til å ikke fortelle en dritt om hva som skjer vil jeg ikke kalle det en venninne en gang..

Skrevet

Hadde det vært min venninne hadde jeg reist bort og heller sendt et "gratulerer med bryllupet" kort.

Når hun gikk fra å snakke med deg om alt til å ikke fortelle en dritt om hva som skjer vil jeg ikke kalle det en venninne en gang..

Enig.. Det er det som sårer meg. Jeg greier bare ikke å kutte kontakt,fordi hun er snill og grei, og når vi er sammen håper jeg alltid at alt skal være fint. Vi snakker mye om "før" når vi er sammen osv..Alle andre er inkludert i bryllupet . Jeg føler jeg overreagerer... ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...