Gjest Duftlys Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Hei! Bebisen min på 6 uker har i dag blitt diagnostisert med KISS 1 og 2 samt kolikk. Lurer på om det er flere med liknende erfaring her? Har jo fått masse råd osv fra kiropraktor, men vil gjerne ha flere tips om hva dere har gjort for å lindre smertene til barnet. I går gråt han i 8 timer nesten uten pause. Etter behandling hos kiropraktor i dag bare sover han (BANK I BORDET!!!) Det er tøft det her, men hvertfall bra vi nå vet hvorfor han har vært så urolig siste ukene!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 en venninne av meg opplevde det samme. Kjøp deg bæretøy Anonym poster: 0d9e4bc027c63c48355f37902cf4d328
Lunete Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Hadde mye heller gått til behandling hos manuellterapaut. Det gjorde vi for Kiss hos vår sønn og det holdt med to behandlinger. 1
SparDame87 Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 Min gutt hadde KISS, vi hadde 2 behandliger hos manuellterapeut og det fiksa biffen. Fikk hjem en helt "ny" gutt etter behandlig nr 2. For å lindre så bar vi ungen omtrent hele dagen lang.
Lilla-dings Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Jeg hadde en KISS-baby, og jeg kan gjerne fortelle hvordan vi kom oss gjennom hverdagen. Jeg vet det er kjempetøft! Da datteren min var to uker gammel sluttet hun omentrent å sove. Hun var våken hele dagen, og sutret, skrek og hylte - med mindre jeg bar henne rundt. Jeg la min elsk på bæreselen, den ble en livredder. Jeg kunne ikke dusje, spise eller sove mens babyen sov, fordi hun rett og slett aldri sov. Da jeg fortalte andre om dette fikk jeg bare høre at "det er slik det er å ha små barn". I tillegg til dette gråt hun hver kveld fra hun var fire uker gammel. Gjerne i fire timer. Hysterisk gråt! Og hun var plaget av treg mage og konstant forstoppet. Det eneste som fungerte var sviskesaft. Ei venninne av meg har en baby som er omentrent jevngammel med min datter, og da de to lå sammen på gulvet i en alder av henholdsvis 6 og 8 uker, så jeg tydelig at min datter ikke hadde det bra. Hun suttret, ville opp og var tydelig ukomfortabel, mens den andre babyen var totalt avslappet. Da bestemte vi oss for å kontakte kiropraktor. Etter første behandling sov hun noen timer, men jeg syntes ikke situasjonen bedret seg noe særlig egentlig. Hun fortsatte å være urolig, sove lite og kreve oss 100% hele døgnet. Etter andre behandling syntes vi kanskje at hun var noe bedre, men fremdeles var hun en "slitsom" baby. Etter tredje behandling tok vi med oss en ny baby hjem. Hun sov bedre, begynte å intressere seg for babygymmen og var mer avslappet. Hun var da to måneder. Vi tok en fjerde behandling, og etter dette har vi ikke hatt noen problemer overhode. Nå er hun fire måneder, og ligger laaaangt foran motorisk sett. Hun elsker å ligge på gulvet, storkoser seg på magen og er alt annet enn en fangbaby. Hun blir fort rastløs om hun må sitte på fang - noe som er helt motsatt av hvordan hun var tidligere. Da gråt hun så snart man la henne fra seg. Bruker du mme? Vi kjøpte Nan Ha til henne, og hun ble utrolig mye roligere i magen av den, hadde langt mindre luft og hun fikk daglig avføring. Utover dette sier jeg bæresele. Jeg brukte den for å få ordnet meg på badet, lage mat, rygge osv. Utrolig godt Og hun var fornøyd når hun hang i den også, og sovnet gjerne der.
Gjest Duftlys Skrevet 11. april 2013 #6 Skrevet 11. april 2013 Masse gode tips her! Hvilket bæretøy/bæresele anbefaler dere? Bruker Babybjørn, men syns ikke den er helt god jeg...kiropraktor sa det var helt ok med bæresele/tøy så lenge det gav god støtte til nakken!
Bringebærdrops Skrevet 12. april 2013 #7 Skrevet 12. april 2013 Hvis hun har KISS og dermed svai i ryggen er det ikke sikkert bæretøy er noe behagelig - det var det ikke for vår, men hun hadde to låsninger hvorav den ene medførte at hun svaiet veldig bakover. Å måtte sitte i en sele som krummet ryggen var vondt for henne. Ellers; manuellterapeut er gratis og de er spesialutdannet innen nyfødte og KISS. De har også lov til å behandle to rygg/nakkevirvler høyere enn det kiropraktorer har. Men ikke gå til begge deler, kun en behandler om gangen. Når det gjelder MME så er det lurt å ikke skifte ut i hytt og pine; tarmene trenger tid på å venne seg til hver enkelt merke. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #8 Skrevet 12. april 2013 Jeg vil bare si at mye gråting, skjevhet i nakken og annerledes hodeform kan skyldes mange andre ting enn det såkalte syndromet "KISS" som ikke er vitenskapelig dokumentert på noe som helst måte. Jeg vil anbefale deg å få barnet ditt undersøkt av en lege før du går videre med disse behandlingene. Anonym poster: fe4440ed99d1ab67c08b89c3c4457dd2 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #9 Skrevet 12. april 2013 Jeg vil bare si at mye gråting, skjevhet i nakken og annerledes hodeform kan skyldes mange andre ting enn det såkalte syndromet "KISS" som ikke er vitenskapelig dokumentert på noe som helst måte. Jeg vil anbefale deg å få barnet ditt undersøkt av en lege før du går videre med disse behandlingene. Anonym poster: fe4440ed99d1ab67c08b89c3c4457dd2 Såkalt? Altså, nå vet ikke jeg hva du legger i ordet "såkalt", men jeg tolker det dit at du ikke har noen tro på at noen barn kan være født med dette. Vel, for min del ligger det evig nok dokumentasjon i å se min egen datter gå fra å være en passiv, sutrete og lettsovet baby - til å bli den smilende og aktive babyen hun er i dag. Dersom KISS er ikke-eksisterende, så vil jeg gjerne høre hva du mener kiropraktoren gjorde da, ettersom hun tydeligvis, ifølge deg, ikke behandlet det såkalte syndromet KISS? Har du forresten noen gang sett en baby med KISS? En baby som har en tydelig favorittside, ligger som en banan og er stiv som en stokk? Hvilken andre logiske forklaringer har du på at fysikken hos denne babyen er som den er? Dokumentasjonen på at dette faktisk fungerer ligger i oss foreldre og barna våre. For øvrig var vi hos barnelege med vår datter på grunn av kolikken. Han sa at årsaken til at det som regel er den førstefødte som får kolikk, er fordi det er trangere i livmoren hos førstegangsgravide, og dermed øker også sannsynligheten for at barnet blir stående i en posisjon lenge og dermed utvikler KISS. Utover dette sa han at behandling ikke er "nødvendig" (barnet overlever fint uten), men at det er vist stor sammenheng mellom kolikkbarn og barn som senere utvikler migrene (som følge av ubehandlede låsninger i nakken). Å oppsøke lege og helsesøster er greit nok dersom man er usikker og tror det kan være andre årsaker (allergi etc), men både helsesøster og barnelege anbefalte oss manuellterapeut (siden det er gratis). Men jøss, de driver nok helt sikkert bare med tull... Og det å ha en kolikkbaby og vente med behandlinger som overhode ikke kan være skadelig for babyen - det ser jeg ikke helt vitsen med, med mindre man finner det hysterisk morsomt å høre på babyens gråt kveld etter kveld! Anonym poster: 9f160d311d4a7ae4b741fd92e95c3cc0
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #10 Skrevet 12. april 2013 Vår førstefødte hadde kiss (eller i allefall nakkelåsninger) og kolikk som varte i fem mnd. Hun slet også med forstoppelse konstant, har dette problemet fremdeles, flere år senere. Vi prøvde ulike typer bæretøy. De mest ergonomiske korrekte funket ikke pga nakket. Hun ble sittende 'fastlåst' (i moby wrap, mei tai) og det var vondt for henne. Eneste hun aksepterte var baby bjørn, der hun satt løsere. Vi var på sikkert 7-8 behandlinger hos manuellterapeut, men jeg merket ikke spesiell bedring over natta, som mange melder om. På grunn av at vi alltid måtte bære henne, havnet hun langt bak sine jevnaldrende grovmotorisk sett det første halvåret. Hun kunne ikke ligge på magen, f.eks, bare skrek av smerte. Så vi har også hatt fysioterapeut inne i bildet da hun begynte i barnehage, men etter et par år har hun tatt igjen forspranget til de andre barna, takk og lov. Det var lange og søvnløse og vonde måneder, både for oss og for henne. Heldigvis forsvant alle plagene når kolikken plutselig ga seg etter fem mnd. Anonym poster: 26aca6768784ffdf6bd97e8076cbb2d1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #11 Skrevet 12. april 2013 Dokumentasjonen på at dette faktisk fungerer ligger i oss foreldre og barna våre. For øvrig var vi hos barnelege med vår datter på grunn av kolikken. Han sa at årsaken til at det som regel er den førstefødte som får kolikk, er fordi det er trangere i livmoren hos førstegangsgravide, og dermed øker også sannsynligheten for at barnet blir stående i en posisjon lenge og dermed utvikler KISS. Utover dette sa han at behandling ikke er "nødvendig" (barnet overlever fint uten), men at det er vist stor sammenheng mellom kolikkbarn og barn som senere utvikler migrene (som følge av ubehandlede låsninger i nakken). Anonym poster: 9f160d311d4a7ae4b741fd92e95c3cc0 Dette var kjempeinteressant! Jeg er AB over som hadde kolikkbarn i fem mnd med kiss/ låsninger. Hun ble født etter en lang og tung fødsel der hun satt fast lenge, før de fikk henne ut med tang. Legen sa til oss at kolikk (med relaterte plager som KISS etc) også var overrepresentert i fødsler med tang. Dette er jo også tøft for barnets kropp, på samme måte om en trang livmor. Og det er oftest de førstefødte som må tas med tang, også. Interessant det med migrenen... I min familie har jeg i allefall et eksempel på at denne teorien stemmer. Anonym poster: 26aca6768784ffdf6bd97e8076cbb2d1
Gjest Little princess Skrevet 12. april 2013 #12 Skrevet 12. april 2013 Såkalt? Altså, nå vet ikke jeg hva du legger i ordet "såkalt", men jeg tolker det dit at du ikke har noen tro på at noen barn kan være født med dette. Vel, for min del ligger det evig nok dokumentasjon i å se min egen datter gå fra å være en passiv, sutrete og lettsovet baby - til å bli den smilende og aktive babyen hun er i dag. Dersom KISS er ikke-eksisterende, så vil jeg gjerne høre hva du mener kiropraktoren gjorde da, ettersom hun tydeligvis, ifølge deg, ikke behandlet det såkalte syndromet KISS? Har du forresten noen gang sett en baby med KISS? En baby som har en tydelig favorittside, ligger som en banan og er stiv som en stokk? Hvilken andre logiske forklaringer har du på at fysikken hos denne babyen er som den er? Dokumentasjonen på at dette faktisk fungerer ligger i oss foreldre og barna våre. For øvrig var vi hos barnelege med vår datter på grunn av kolikken. Han sa at årsaken til at det som regel er den førstefødte som får kolikk, er fordi det er trangere i livmoren hos førstegangsgravide, og dermed øker også sannsynligheten for at barnet blir stående i en posisjon lenge og dermed utvikler KISS. Utover dette sa han at behandling ikke er "nødvendig" (barnet overlever fint uten), men at det er vist stor sammenheng mellom kolikkbarn og barn som senere utvikler migrene (som følge av ubehandlede låsninger i nakken). Å oppsøke lege og helsesøster er greit nok dersom man er usikker og tror det kan være andre årsaker (allergi etc), men både helsesøster og barnelege anbefalte oss manuellterapeut (siden det er gratis). Men jøss, de driver nok helt sikkert bare med tull... Og det å ha en kolikkbaby og vente med behandlinger som overhode ikke kan være skadelig for babyen - det ser jeg ikke helt vitsen med, med mindre man finner det hysterisk morsomt å høre på babyens gråt kveld etter kveld! Anonym poster: 9f160d311d4a7ae4b741fd92e95c3cc0 Dette syntes jeg var spennende lesing! For å ta meg selv som eksempel her, når jeg ble født var magen til mamma utrolig liten og hun er en ganske tynn dame. Så jeg kan nesten anta at jeg ble liggende i en stilling ganske mye. Fødselen var også tøff og jeg endte opp med å bli tatt med tang, da jeg stod bom fast og det var like før det gikk galt. Jeg var også plaget med kolikk/mye luftsmerter fra ganske tidlig av, men jeg er ikke sikker på når dette gav seg. Jeg vet at jeg var en veldig urolig baby med mye gråt og uro.. Jeg har per i dag en favorittside når jeg ligger, musklene på den ene siden er definitivt kortere og jeg beveger ikke hodet like lett begge veier, OG jeg har migrene. Så om jeg bruker meg selv som eksempel så virker det som om det du skriver over her stemmer veldig bra.
jabx Skrevet 4. august 2013 #13 Skrevet 4. august 2013 Vel, for min del ligger det evig nok dokumentasjon i å se min egen datter gå fra å være en passiv, sutrete og lettsovet baby - til å bli den smilende og aktive babyen hun er i dag. Dersom KISS er ikke-eksisterende, så vil jeg gjerne høre hva du mener kiropraktoren gjorde da, ettersom hun tydeligvis, ifølge deg, ikke behandlet det såkalte syndromet KISS? KISS er ikke en diagnose. Det finnes ikke. Det er svindel, og å slå seg til ro med dette som "diagnose" kan være livsfarlig da eventuelle problemer kan skydes andre reelle og alvorlige ting. Les og lær: http://tjomlid.com/2013/08/04/pps-bloggdask-for-ukritisk-artikkel-om-kisskidd/ 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #14 Skrevet 4. august 2013 KISS er ikke en diagnose. Det finnes ikke. Det er svindel, og å slå seg til ro med dette som "diagnose" kan være livsfarlig da eventuelle problemer kan skydes andre reelle og alvorlige ting. Les og lær: http://tjomlid.com/2013/08/04/pps-bloggdask-for-ukritisk-artikkel-om-kisskidd/ Hvis behandlingen er gratis for foreldrene, hvordan er det svindel? Svindel av staten/Helfo? Anonymous poster hash: 46070...830
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #16 Skrevet 4. august 2013 Gratis? Er ikke all helsebehandling av barn gratis her i landet? Så lenge man går via fastlegen. Anonymous poster hash: 46070...830
jabx Skrevet 4. august 2013 #17 Skrevet 4. august 2013 Ikke hvis du går til alternativsvindlere vel? Betaler staten for alternativsvindelbehandling?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #18 Skrevet 5. august 2013 Ikke hvis du går til alternativsvindlere vel? Betaler staten for alternativsvindelbehandling? Kanskje du skal lese din egen link? Behandling er hos manuellterapaut. Det er overhodet ikke alternativavindel og har avtale med helfo, man betaler dermed ikke for behandling av barn. Anonymous poster hash: b57df...03b
jabx Skrevet 5. august 2013 #19 Skrevet 5. august 2013 Kanskje du skal lese din egen link? Behandling er hos manuellterapaut. Det er overhodet ikke alternativavindel og har avtale med helfo, man betaler dermed ikke for behandling av barn. Linken min handler om KISS/KIDD. Hvis noen får henvisning til noen som "behandler" dette så er det svindel. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #20 Skrevet 5. august 2013 Linken min handler om KISS/KIDD. Hvis noen får henvisning til noen som "behandler" dette så er det svindel. Og i din egen link står det at manuellterapaut behandler dette. Og den behandling hos manuellterapaut er godkjent av helsevesenet under helfo og man betaler kun egenandel, eller i barns tilfelle ingenting. Så helsevesenet lurer og svindler oss da?Anonymous poster hash: b57df...03b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå