Gå til innhold

Hvor mye må man ut med for en helt OK seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør en stakkar da som ikke har råd til en seng til 10-20000 kr? Vi får vel bare innse at vi ikke skal ligge godt.

Anonym poster: 607085e0ec882588edc24803dfaf7513

Sparer sparer sparer, og kjøper på tilbud. Jeg sparte ca 9 000 kr ved å vente på tilbud :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både den beste og den verste sengen jeg har sovet i kommer fra Ikea.

Kjøp en skikkelig overmadrass!

Skrevet

Takk for svarene!

Ikke lett dette her. Noen av dere er fornøyd med senger til noen få tusenlapper, mens selgerne i butikkene mener at man MINST må gi 15.000 for at det i det hele tatt skal være bedre enn å sove rett på gulvet :-P (noget satt på spissen, da :laugh: )

Et annet problem er at vi helst vil ha "vanlig" treseng med løs madrass oppi, men det er det ingen (i hvert fall ikke Skeidar og Bohus) som har utstilt med madrass oppi, så da må man kjøpe madrassen uprøvd. Og det er jo ikke så lurt det heller...

Kom gjerne med flere tips!

Gjest Amber Rose
Skrevet

Vi har madrasser fra Skeidar og selve senga fra Ikea. Madrassene kostet 9000,- og er kjempegode. De har merket Svane. Det var riktignok 20% avslag på de når vi kjøpte de. Selve senga kostet 2000-3000,-

Gjest Amber Rose
Skrevet

Takk for svarene!

Ikke lett dette her. Noen av dere er fornøyd med senger til noen få tusenlapper, mens selgerne i butikkene mener at man MINST må gi 15.000 for at det i det hele tatt skal være bedre enn å sove rett på gulvet :-P (noget satt på spissen, da :laugh: )

Et annet problem er at vi helst vil ha "vanlig" treseng med løs madrass oppi, men det er det ingen (i hvert fall ikke Skeidar og Bohus) som har utstilt med madrass oppi, så da må man kjøpe madrassen uprøvd. Og det er jo ikke så lurt det heller...

Kom gjerne med flere tips!

Skeidar har utstilt kontinentalmadrasser. De kjennes akkurat like ut som de vendbare madrassene. Det var hvertfall tilfellet når vi bestilte. Damen som solgte oss madrassene sa at de kjennes akkurat like ut, bare at noen trenger vendbare madrasser hvis de skal putte de oppi en seng, mens andre bare vil ha kontinentalseng. Eller rammemadrass for den saks skyld.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Vi trenger en ny seng nå, på 180 cm. Etter en tur på nettsiden til Bohus ble jeg overrasket over hvor dyre senger kan bli - fra rundt 10.000 for den billigste til 86.500 for den dyreste!

Hva slags prisklasse må man regne med for en helt OK seng? Ikke noe luksus, men bra nok til å ligge godt på hver natt i mange år?

Tenker da på vanlige kjedebutikker som Bohus og Skeidar og slik.

En kan sikkert komme rimeligere unna på Ikea - er de madrassene gode nok?

ikea kjære deg
Skrevet

Ikea har vel 90 dagers bytte på madrassene sine. Så får du testet lengre enn 15 min i butikken.

Ulempen er at man må frakte fra/til ikea om man vil bytte.

Skrevet

Finnes det virkelig folk som kjøper ei BRUKT seng? Æsj..

Har du sovet på hotell/motell/camping?

Går an å kjøpe ny overmadrass ;)

• Liker 1
Gjest Guilty
Skrevet

Jeg har hatt veldig billige senger opp gjennom årene, det samme har foreldrene mine. For rundt ett år siden investerte både jeg og foreldrene mine i dyrere senger men vi hadde flaks og fant de på salg. Jeg betalte 10 00, den kostet vel originalt 14 000. Foreldrene mine betalte litt mer for en annen seng. De beste jeg har sovet i, var verdt å investere litt. Men å gå så mye høyere i pris ser jeg ikke helt vitsen med, personlig merker jeg ikke noe særlig forskjell om jeg sover i en til 14 000 og en til 50 000 :P Men ville nok betalt over 5000 i det minste, god seng er viktig!

Skrevet

Har du sovet på hotell/motell/camping?

Går an å kjøpe ny overmadrass ;)

Synes det er ekkelt på hotellrommet også, men der er det jo bare for noen få dager så da får det gå. Men det er ganske ekkelt å tenke på ja!

Men skal man ha ny overmadrass til slike dyre, gode senger koster de jo gjerne litt da, så da er det jo nesten like greit å kjøpe nytt uansett:)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en fra Jysk, som er god å ligge i. Men har overmadrass i memory foam da.

Anonym poster: 67f4421e7fcd25da1041e2cdfce8d995

Skrevet

Jeg kjøpte star kontinental seng fra Skeidar med overmadrass også har jeg tempur pute utenom. Sengen gav jeg 2500kr for og innkludert i prisen fikk jeg også to par dun dyner og puter. Den sengen er 150*200cm da. Men er lurt å vente til salg.

Har i grunnen bare positive opplevelser med senger fra skeidar, andre ting derimot er så som så :)

Skrevet

Jeg har Jysk-seng, den kosta 3500,-

Det er mye rask på Jysk, men jeg er veldig fornøyd med senga.

Skrevet

Jeg er sterk tilhenger av Tempur sengene og de er jo ikke svindyre. Vi har en av de billigere versjonene og jeg er superfornøyd. Mener vi betalte ca 18 tusen eller noe sånt, men det var penger bra brukt!

Problemet er nå vel heller at jeg ikke sover godt i noen andre senger lenger :)

Skrevet

Vi elsker IKEA-senga vår :) Har de dyreste madrassene derfra (gidder ikke leite etter link, sorry). Det er jo fryktelig smak og behag. Jeg hadde Tempurmadrass en stund da jeg hadde prolaps, men har aldri sovet så dårlig i mitt liv. Med en gang jeg gikk over til vanlig madrass ble det bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte madrasser og overmadrass på Jysk for 5-6 år siden for rundt 6000 til sammen.

Det er den beste senga jeg har hatt og alle som har sovet over i den har kommentert hvor god den er. Har hatt ryggproblemer tidligere, men valgte vendbare madrasser hvor den ene siden er ganske hard og ryggen min er blitt fin igjen. Så det trenger ikke bli så dyrt :)

Anonym poster: 2042e43b3cd891b4c231ce60a872b180

Skrevet
Jeg har Jysk-seng, den kosta 3500,- Det er mye rask på Jysk, men jeg er veldig fornøyd med senga.

Enig! Kjøpte madrass på Jysk, og "tempur" overmadrass på IKEA. Hotell følelse....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...