Marcia Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Vi trenger en ny seng nå, på 180 cm. Etter en tur på nettsiden til Bohus ble jeg overrasket over hvor dyre senger kan bli - fra rundt 10.000 for den billigste til 86.500 for den dyreste! Hva slags prisklasse må man regne med for en helt OK seng? Ikke noe luksus, men bra nok til å ligge godt på hver natt i mange år? Tenker da på vanlige kjedebutikker som Bohus og Skeidar og slik. En kan sikkert komme rimeligere unna på Ikea - er de madrassene gode nok?
boks Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Etter å ha hatt både Ikea seng og Skeidar seng vil jeg bastant si nei til om madrassene til Ikea er gode nok. Hadde mye vondt i ryggen før, uten at jeg egentlig oppdaget det før vi byttet seng. Skal SI det er verdt pengene. Vår seng kostet 18000 og er verdt hver eneste krone. Den er kjempegod og har nada problemer med ryggen. Det virker kanskje som mye penger med 10000+, men tenk på hvor mange timer du bruker i sengen så er det ikke så galt. Det er verdt investeringen syns nå jeg
Miss Lucky Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Jeg har verdens beste seng.. alle som har overnatten og lånt sengen har kommentert det også. Den er fra Skeidar og kostet 5000kr for 2 år siden... eller kanskje det var 3000kr. Jeg er VELDIG kresen på senger.. får ondt i ryggen av de fleste andre.
wilmap Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 finn.no anbefales hvis du vill å en bra og billig seng
challenger Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 finn.no anbefales hvis du vill å en bra og billig seng Finnes det virkelig folk som kjøper ei BRUKT seng? Æsj.. Men til spm til ts. Jeg vil frabefale ikea, jævligste jeg noen gang har ligget i. Ikke sikkert alle er like, men den jeg har er grusom. 3
Bjørn88 Skrevet 11. april 2013 #6 Skrevet 11. april 2013 Dra til butiken å prøveligg og tenk på at du tilbringe 30% av ditt liv i senga så ikke kjøp noe du ikke er 100% fornøyd med
wilmap Skrevet 11. april 2013 #7 Skrevet 11. april 2013 Finnes det virkelig folk som kjøper ei BRUKT seng? Æsj.. Men til spm til ts. Jeg vil frabefale ikea, jævligste jeg noen gang har ligget i. Ikke sikkert alle er like, men den jeg har er grusom. hva er galt med å kjøpe brukt seng?
2shy Skrevet 11. april 2013 #8 Skrevet 11. april 2013 Jeg vil ikke ha helt OK madrasser. Med tanke på at jeg tilbringer 1/3 av livet mitt i senga (dvs 30 år hvis jeg lever til jeg er 90), så vil jeg ha BRA madrasser. Dvs madrasser som gir god støtte med skikkelig fjæring, som varer lenge. Jeg har hatt diverse IKEA madrasser, for all del, noen av de var helt OK. Sleit voldsomt med prolapser i rygg og fikk etterhvert nakkeproblemer. Kjøpte meg Jensen Diplomat, og ryggproblemene forsvant veldig fort. Så fikk jeg meg tempurpute, og da ble nakkeproblemene borte også. Jeg var mer uthvilt med samme mengde søvn, og det hører jeg mange si. Nå har jeg kjøpt meg Jensen Ambassadør, på salg vel og merke (16 000 kr). Diplomaten kjøpte jeg også på tilbud, den gang 13 000. Jeg solgte Diplomaten pga flytting, det angret jeg veldig på. Jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til IKEA madrasser o.l. Er det noe fysioterapeuter o.l anbefaler, så er det å investere i en skikkelig seng. Særlig når man passerer 30 er det desto viktigere pga slitasje på ledd osv. Bruker heller 20 000 kr på en seng enn 20 000 kr på en 2 ukers charterferie. 1
lilletuss87 Skrevet 11. april 2013 #9 Skrevet 11. april 2013 Kjøp deg gode madrasser og lag en palleseng ) Ikke så dyrt hvartfall
challenger Skrevet 11. april 2013 #10 Skrevet 11. april 2013 hva er galt med å kjøpe brukt seng? Det er jo ganske ekkelt mtp hvor mye rart som foregår i en seng da.. Mye jeg kunne kjøpt brukt altså, men en seng ville jeg aldri i verden kjøpt brukt uansett hvor mye den ble renset. 1
Gjest Elissima Skrevet 11. april 2013 #11 Skrevet 11. april 2013 hva er galt med å kjøpe brukt seng? Tenk alt som foregår i en seng.. Tenk litt skittent nå Jeg ville kjøpt en NY seng. Burde få en bra en fra kr 5000,- og oppover. Min er fra Ikea og veldig god, men knirker. Tenkte kjøpe en kontinentalseng fra Skeidar eller noe nå.
2shy Skrevet 11. april 2013 #12 Skrevet 11. april 2013 Tenk alt som foregår i en seng.. Tenk litt skittent nå Jeg ville kjøpt en NY seng. Burde få en bra en fra kr 5000,- og oppover. Min er fra Ikea og veldig god, men knirker. Tenkte kjøpe en kontinentalseng fra Skeidar eller noe nå. Den star pocket kontinentalsengen fra Skeidar er faktisk ikke så værst. Den koster 5999 og har pocketfjærer. Overmadrassen kan bare vaskes på 40 grader, så må ha en madrassbeskytter over. Nå aner jeg ikke hvordan den holder seg over tid, men hadde jeg ikke tatt meg råd til Jensen så hadde jeg gått for den.
Gjest Silvermist Skrevet 11. april 2013 #13 Skrevet 11. april 2013 Denne skal være god: http://jysk.no/soverom/kontinentalsenger/gold/madrass-gold-c20-180x200cm-dreamzone-0 Har en billigere utgave av den, og den er god til meg, men for myk for andre. Som andre her sier,du må dra rundt og prøveligge litt
2shy Skrevet 11. april 2013 #14 Skrevet 11. april 2013 Denne skal være god: http://jysk.no/sover...0cm-dreamzone-0 Har en billigere utgave av den, og den er god til meg, men for myk for andre. Som andre her sier,du må dra rundt og prøveligge litt Jeg ville ikke kjøpt seng med bonellfjærer. Gir så lite støtte, og et mareritt hvis du har en mann ved siden av deg som ligger urolig
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #15 Skrevet 11. april 2013 Bruker heller 20 000 kr på en seng enn 20 000 kr på en 2 ukers charterferie. Tiltredes! Vi kjøpte 180 seng til 23.000 på januarsalget og det er den beste investeringa vi har gjort!! Har hatt den i 1 år, og fortsatt fryder jeg meg hver kveld jeg legger meg i den deilige senga! Den hengekøya av en IKEA-seng savner vi ikke! Anonym poster: 4f634a6fbd3d31a6e51ee83c0fa46ba5
Gjest Silvermist Skrevet 11. april 2013 #16 Skrevet 11. april 2013 Jeg ville ikke kjøpt seng med bonellfjærer. Gir så lite støtte, og et mareritt hvis du har en mann ved siden av deg som ligger urolig Skjønner Jeg er så heldig at jeg sover alene nå, så da er det veldig greit til meg Men ja, du har helt rett. Når eksen snudde seg i en lignende vi hadde, så lettet jeg nesten...Rart hva man glemmer
Pearl2.0 Skrevet 11. april 2013 #17 Skrevet 11. april 2013 Jysk har kjempegode senger til fornuftige priser. Men det er selvfølgelig individuelt hva man krever av en seng.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #18 Skrevet 11. april 2013 Hva gjør en stakkar da som ikke har råd til en seng til 10-20000 kr? Vi får vel bare innse at vi ikke skal ligge godt. Anonym poster: 607085e0ec882588edc24803dfaf7513
wilmap Skrevet 11. april 2013 #19 Skrevet 11. april 2013 Det er jo ganske ekkelt mtp hvor mye rart som foregår i en seng da.. Mye jeg kunne kjøpt brukt altså, men en seng ville jeg aldri i verden kjøpt brukt uansett hvor mye den ble renset. Tenk alt som foregår i en seng.. Tenk litt skittent nå Jeg ville kjøpt en NY seng. Burde få en bra en fra kr 5000,- og oppover. Min er fra Ikea og veldig god, men knirker. Tenkte kjøpe en kontinentalseng fra Skeidar eller noe nå. tenker dere det samme når dere er på hotel?, og det går an å få seng uten madras, det er vell på selve madrasen sexen har skjedd 1
Marwel Skrevet 12. april 2013 #20 Skrevet 12. april 2013 Jeg har på grunn av studieopphold i utlandet kjøpt meg to ikea rammemadrasser det siste året. Den ene her hjemme og den andre på studiestedet. Den førsten jeg kjøpte er helt fantastisk! Den beste senga jeg noengang har prøvd. Den er av de nest dyreset tror jeg. Jeg har prolaps i ryggen og sliter med skeiv nakke, men etter å ha brukt den senga så har jeg mye mindre smerter. Anbefalles! Den andre rammemadrassen var av den billige typen. Der er ikke overmadrassen noe god synes jeg. Senga er ellers helt ok, men synes absolutt den jeg kjøpte først er mye bedre. De typene jeg har kjøpt har vært fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå