AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Hei dere, Skriver dette for å høre om noen har vært i samme situasjon.. Jeg vet at kjæresten min har tenkt å fri til meg og det er jo fantastisk at han vil det! MEN jeg bekymrer meg så for bryllup.. For det første har jeg ingen bestevenninner som kan være forlover, jeg har en liten omgangskrets, men ingen som er så nære at jeg kan spør om slikt.. Så har jeg liten familie, det er ikke alle jeg har lyst å be, men "må" jo, siden de er de nærmeste. Jeg vet at ingen av de kommer til å holde tale for meg, slik var det vertfall i bryllupet til fetteren min. Min kjærest derimot har stor familie, med godt samhold, han har også en stor guttegjeng og tre bestevenner. Jeg føler meg så utenfor nå.. Noen som har gode råd i en slik situasjon? Anonym poster: e6558f22aabdf23e27b89b48aedc26aa
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Hva med å ha et lite bryllup? Anonym poster: 34bbc6f24c4f478754fe07836a58c1c6
fruBeist Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Ha et lite bryllup kanskje? Har du søsken som er nære kan de være et alternativ til forlover.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 Gift dere bare dere to i utlandet eller på tinghuset (uten å informere andre enn forlovere), slik at du slipper en slik vanlig seremoni. Så kan dere invitere til fest i etterkant for å feire dere, eventuelt så kan dere informere hva festen gjelder på selve festen når gjestene er der. Da blir alt slikt press om et "vanlig" bryllup borte. Da slipper du å føle på at du har en mindre omgangskrets og kanskje ikke får tale. Men forlover må du jo ha uansett da. Men hvis du har veldig lyst til å ha et tradisjonelt bryllup, så ville jeg gått for det. Ikke tenk på hva hans venner/familie kommer til å tenke om deg/dere. Og du, er ikke hans venner og familie inkluderende med deg? Blir de ikke da deres venner og familie Anonym poster: 348a73bc196b15c857bc1d782d841bf8 1
Gjest Tirkes Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Utlandet, tinghuset, et lite vennebryllup i skogen. Du kan ha mannlig forlover og du kan bruke et søsken til forlover. Kanskje dere har et vennepar som kan være forlovere, selv om de ikke er deres nærmeste venner? Det finnes like mange bryllup som det finnes brudepar. Ikke gru deg til bryllupet, bryllupet er deres fest, for å feire dere to - på den måten dere ønsker. Om du føler deg utilpass med tanken på et tradisjonelt "norskt" bryllup med taler og rosa og blå sanger, så finn noe annet. Og gratulerer på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #6 Skrevet 11. april 2013 Jeg er i samme situasjon, og min løsning er et bryllup i enten Thailand eller Bali med kun meg og min kjæreste, og innleide forlovere. Vi har tenkt å holde fest når vi kommer tilbake, som vil være mer casual enn et bryllup. Anonym poster: 5e112253c7fca408812876ce42244765 1
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2013 #7 Skrevet 11. april 2013 hva er egentlig problemet? det er jo bare å dra til utlandet å gifte dere der bare dere to. giftemål er jo faktisk forbehold dere to og ikke hele familien sånn egentlig. jeg skal ikke ha bryllup når jeg gifter meg i hvert fall. det ser jeg ikke poenget med
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #8 Skrevet 11. april 2013 Jeg ser utfordringen din. Hadde samme situasjon. Vi prøvde å komme til en ordning, og fullførte det også. I dag ser jeg tilbake på bryllupet med klump i magen, og skulle ønske vi heller pakket sakene og dro utenlands! Anonym poster: 44a51eb7785f59f4afec6efc02596114
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå