AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #41 Skrevet 1. mai 2013 Synes du virker veldig oppsatt på å prøve å få mest mulig ut av barnefar TS...? Jeg synes også 9000 hørtes mye ut. Hvis jeg hadde vært mannen dette gjaldt hadde jeg sørget for samvær med barna og skjemt de bort med disse pengene da. Så kan man føre dette opp som utgifter på barna slik at de ikke går til mor, og barna ser at pengene kommer fra far. Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0 2
Kontormus Skrevet 2. mai 2013 #42 Skrevet 2. mai 2013 Synes du virker veldig oppsatt på å prøve å få mest mulig ut av barnefar TS...? Jeg synes også 9000 hørtes mye ut. Hvis jeg hadde vært mannen dette gjaldt hadde jeg sørget for samvær med barna og skjemt de bort med disse pengene da. Så kan man føre dette opp som utgifter på barna slik at de ikke går til mor, og barna ser at pengene kommer fra far. Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0 Herregud, for noen holdninger! 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #43 Skrevet 2. mai 2013 Herregud, for noen holdninger! Hva er galt med dem? Det er jo ikke mor som skal ha disse pengene uansett, det er barna. Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #44 Skrevet 2. mai 2013 Synes du virker veldig oppsatt på å prøve å få mest mulig ut av barnefar TS...? Jeg synes også 9000 hørtes mye ut. Hvis jeg hadde vært mannen dette gjaldt hadde jeg sørget for samvær med barna og skjemt de bort med disse pengene da. Så kan man føre dette opp som utgifter på barna slik at de ikke går til mor, og barna ser at pengene kommer fra far. Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0 Tror du har misforstått en smule...... Bidraget skal ikke gå til å skjemme bort barna ved å kjøpe alt mulig rart til de, men for å forsørge de i det daglige. Klær, mat, husvære, strøm, fritidsaktiviteter, briller, turutstyr, skoleutstyr, sfo, barnehage, kostpenger i barnehage/sfo....osv osv. Anonym poster: 1db3bfcd73cd1016afe3fc4ea962ecb1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #45 Skrevet 2. mai 2013 Tror du har misforstått en smule...... Bidraget skal ikke gå til å skjemme bort barna ved å kjøpe alt mulig rart til de, men for å forsørge de i det daglige. Klær, mat, husvære, strøm, fritidsaktiviteter, briller, turutstyr, skoleutstyr, sfo, barnehage, kostpenger i barnehage/sfo....osv osv. Anonym poster: 1db3bfcd73cd1016afe3fc4ea962ecb1 Med skjemme bort tenke jeg nettopp på ting som å ordne klær, ta de med på arrangementer, fritidsaktiviteter, gi de turutstyr, osv. Forresten.... strøm? Det blir heller ikke helt rett å dele alle ugifter til barna på to, da jeg regner med at det er barnebidrag++ inne i bildet også? Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #46 Skrevet 2. mai 2013 Tror du har misforstått en smule...... Bidraget skal ikke gå til å skjemme bort barna ved å kjøpe alt mulig rart til de, men for å forsørge de i det daglige. Klær, mat, husvære, strøm, fritidsaktiviteter, briller, turutstyr, skoleutstyr, sfo, barnehage, kostpenger i barnehage/sfo....osv osv. Anonym poster: 1db3bfcd73cd1016afe3fc4ea962ecb1 En annen ting, husvære? Mange av de faste utgiftene kan man jo også fint dele seg i mellom, at f.eks. far betaler barnehage/sfo. Ser ikke helt hvorfor pengene på død og liv skal innom mor i det hele tatt? Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #47 Skrevet 2. mai 2013 Med skjemme bort tenke jeg nettopp på ting som å ordne klær, ta de med på arrangementer, fritidsaktiviteter, gi de turutstyr, osv. Forresten.... strøm? Det blir heller ikke helt rett å dele alle ugifter til barna på to, da jeg regner med at det er barnebidrag++ inne i bildet også? Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0 Strøm ja. Er du klar over hvor mye vaskemaskina og tørketrommelen går i uken med 4 barn, og da tre tenåringer? Er du klar over hvor mye varmvann som går når tenåringer står i dusjen? Telefonutfgifter er og en ting i disse mobildager...... Her har heller ikke faren samvær, så alt faller på mor av utgifter og oppfølging. Anonym poster: 1db3bfcd73cd1016afe3fc4ea962ecb1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #48 Skrevet 2. mai 2013 Siden mor må huse 4 barn så trenger hun større leilighet/hus enn hvis hun ikke hadde hatt barn, eller bare hatt ett barn. Og bolig koster masse. Far har ifølge Ts ikke samvær med barna sine. Anonym poster: 1db3bfcd73cd1016afe3fc4ea962ecb1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #49 Skrevet 2. mai 2013 Siden mor må huse 4 barn så trenger hun større leilighet/hus enn hvis hun ikke hadde hatt barn, eller bare hatt ett barn. Og bolig koster masse. Far har ifølge Ts ikke samvær med barna sine. Anonym poster: 1db3bfcd73cd1016afe3fc4ea962ecb1 Bolig koster ikke masse. Bolig er en investering. Å klage på at man betjener et stort boliglån blir litt det samme som å sutre over at man ikke har noen penger fordi man setter av en så stor andel av lønningen til sparing. Fikk med meg at TS ikke har samvær, bare tror alle parter hadde hatt godt av om det ble det. Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #50 Skrevet 2. mai 2013 Bolig koster ikke masse. Bolig er en investering. Å klage på at man betjener et stort boliglån blir litt det samme som å sutre over at man ikke har noen penger fordi man setter av en så stor andel av lønningen til sparing. Fikk med meg at TS ikke har samvær, bare tror alle parter hadde hatt godt av om det ble det. Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0 Du vet vel ikke om Ts eier eller leier. Å leie ei 5-roms leilighet er svindyrt, iallefall om en bor i by. Kan komme heldigere ut av det på landet. Av erfaring så vet jeg at det nytter ikke å tvinge far til å ha samvær, selv om en legger alt til rette, trygler og ber......vil han ikke, så vil han ikke. Anonym poster: 1db3bfcd73cd1016afe3fc4ea962ecb1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #51 Skrevet 2. mai 2013 Strøm ja. Er du klar over hvor mye vaskemaskina og tørketrommelen går i uken med 4 barn, og da tre tenåringer? Er du klar over hvor mye varmvann som går når tenåringer står i dusjen? Telefonutfgifter er og en ting i disse mobildager...... Her har heller ikke faren samvær, så alt faller på mor av utgifter og oppfølging. Anonym poster: 1db3bfcd73cd1016afe3fc4ea962ecb1 Det er lov å sette grenser, du vet det? Når jeg vokste opp ble iallefall slike utgifter tatt opp månedlig i "familiemøter" slik at alle ble gjort kjent med hvor mye en dusj kostet etc. Telefon fikk vi heller aldri noe bidrag til, for det er luksus. Ville vi bruke penger på sånt så måtte vi tjene disse pengene selv. Led aldri noen nød vi. Tvert om gjorde det meg tidlig økonomisk selvstendig og det er jeg takknemlig for. Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #52 Skrevet 2. mai 2013 Du vet vel ikke om Ts eier eller leier. Å leie ei 5-roms leilighet er svindyrt, iallefall om en bor i by. Kan komme heldigere ut av det på landet. Av erfaring så vet jeg at det nytter ikke å tvinge far til å ha samvær, selv om en legger alt til rette, trygler og ber......vil han ikke, så vil han ikke. Anonym poster: 1db3bfcd73cd1016afe3fc4ea962ecb1 Nei det er sant, vi vet ikke det. Men det er lov å flytte litt på seg hvis det innebærer en mye bedre økonomisk situasjon. Det gjør jo folk daglig. Undertegnede flyttet på landet selv om han jobber i byen nettopp for å kunne senke boutgifter og få råd til å eie. Vil påstå at det ingen i dag som trenger å være slave av en husleie, med mindre de velger det selv. Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #53 Skrevet 2. mai 2013 Av erfaring så vet jeg at det nytter ikke å tvinge far til å ha samvær, selv om en legger alt til rette, trygler og ber......vil han ikke, så vil han ikke. Anonym poster: 1db3bfcd73cd1016afe3fc4ea962ecb1 Er forresten helt enig i denne. Synes det er veldig trist at det er sånn... Skjønner vel kanskje ikke helt hvordan man kan bare ignorere et barn man har, men vi er vel kanskje skrudd sammen forskjellig.... Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #54 Skrevet 2. mai 2013 Nei det er sant, vi vet ikke det. Men det er lov å flytte litt på seg hvis det innebærer en mye bedre økonomisk situasjon. Det gjør jo folk daglig. Undertegnede flyttet på landet selv om han jobber i byen nettopp for å kunne senke boutgifter og få råd til å eie. Vil påstå at det ingen i dag som trenger å være slave av en husleie, med mindre de velger det selv. Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0 Det er ikke bare å flytte med 4 barn. De har skoler, venner og fritidsaktiviteter som det ikke alltid er heldig å rive de opp fra. Dessuten så bør en heller ikke flytte for langt unna den som skal ha samvær, slik at ikke samvær vanskeliggjøres. Jeg flyttet med min mor 30mil unna der jeg bodde, fra skole, venner og pappa. Fra å se han regelmessig så ble det til at jeg bare fikk se han en og annen ferie. Savnet vennene mine og familien min, og jeg måtte slutte på den aktiviteten jeg hadde gått på i 8 år pga det ikke fantes samme tilbudet der vi flyttet. Anonym poster: 1db3bfcd73cd1016afe3fc4ea962ecb1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #55 Skrevet 2. mai 2013 Det er ikke bare å flytte med 4 barn. De har skoler, venner og fritidsaktiviteter som det ikke alltid er heldig å rive de opp fra. Dessuten så bør en heller ikke flytte for langt unna den som skal ha samvær, slik at ikke samvær vanskeliggjøres. Jeg flyttet med min mor 30mil unna der jeg bodde, fra skole, venner og pappa. Fra å se han regelmessig så ble det til at jeg bare fikk se han en og annen ferie. Savnet vennene mine og familien min, og jeg måtte slutte på den aktiviteten jeg hadde gått på i 8 år pga det ikke fantes samme tilbudet der vi flyttet. Anonym poster: 1db3bfcd73cd1016afe3fc4ea962ecb1 Nei, ser den... Slike utgifter må tas litt etter skjønn da kanskje, og ikke etter en bidragskalkulator. Far kan jo ha tilsvarende boligutgifter han også... Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2013 #56 Skrevet 2. mai 2013 Nå har ikke denne mannen noe og bo for når det er betalt 9000 kr k bidrag. Jeg regner med han har ca.17000 kr utbetalt om han har et lite lån. Så går min 7000 kr til bolig. .Da er det 1000 kr. Igjen. Det går ikke. Har mannen noe samvær ks det bli 7000 i bidrag. Uansett får denne mannen ALDRI bolig til og ha samvær. DET BLIR IKKE SAMVÆR. Nå ser en hvordan det slår ut. Har en liten inntekt noe som dere begge har taper far her. Støtter pga.er viktige og her får mor de. Mannen her ender som sosialklient. Har sett det mange ganger
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #57 Skrevet 2. mai 2013 Tror også det er litt viktig å innse at skiller man lag så må også levestandarden senkes. Det er vesentlig dyrere å bo alene enn det er å bo sammen, så man kan ikke beregne barnebidraget basert på hva som skal til for at man kan opprettholde den levestandarden for seg selv og sine barn som man hadde før. Anonym poster: cdba05886490bbd1277416a5c3cfbca0
Gjest mor til 4 Skrevet 2. mai 2013 #58 Skrevet 2. mai 2013 Bare vær klar over at du som mor og bidragsmottaker skal ha en veldig god grunn for å tjene så lite,du kan risikere å bli skjønnslignet av NAV. NAV mener at du skal jobbe 80%
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2013 #59 Skrevet 2. mai 2013 Bare vær klar over at du som mor og bidragsmottaker skal ha en veldig god grunn for å tjene så lite,du kan risikere å bli skjønnslignet av NAV. NAV mener at du skal jobbe 80% Der har du et viktig poeng. Men NAV gjør sjelden noe tror heg før bidragsytere sier fra.
Kontormus Skrevet 2. mai 2013 #60 Skrevet 2. mai 2013 Nå har ikke denne mannen noe og bo for når det er betalt 9000 kr k bidrag. Jeg regner med han har ca.17000 kr utbetalt om han har et lite lån. Så går min 7000 kr til bolig. .Da er det 1000 kr. Igjen. Det går ikke. Har mannen noe samvær ks det bli 7000 i bidrag. Uansett får denne mannen ALDRI bolig til og ha samvær. DET BLIR IKKE SAMVÆR. Nå ser en hvordan det slår ut. Har en liten inntekt noe som dere begge har taper far her. Støtter pga.er viktige og her får mor de. Mannen her ender som sosialklient. Har sett det mange ganger Det tviler jeg på at du har sett mange ganger. BY har krav på å beholde en viss sum til seg selv etter at boutgifter er betalt (med mindre man bor i en slott). Om en oppsøker sosialen fordi en betaler høyt bidrag, blir en vist til døra med beskjed om å ta kontakt med NAV for å justere ned bidraget. Man kan ha andre utgifter ja, (dyr bil) men disse er heller ikke godkjent på sosialen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå