Gå til innhold

Jeg er livredd for å involvere meg med en voldelig mann!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så livredd for å involvere meg med en voldelig mann! Jeg er så glad for at jeg er singel, og slipper å være med en voldelig mann.

Jeg ønsker jo å møte en mann en gang, men jeg er så redd for at det skal være en slem en ...

Jeg er så takknemlig for at jeg ikke er avhengig av noen og klarer meg selv økonomisk!

Anonym poster: 3f0694e9e6869aed779128d35211a956

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjeeeeesp.

Anonym poster: 1341b1d495bfed433a2a5f238a2c77df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine tips:

• Ikke flytt sammen, samme hvor lenge "dere" har vært sammen
  • Ikke gå til seng med han første kvelden, klarer han ikke å vente så ser han helt andre verdier i deg enn *deg*
  • Ikke bind deg økonomisk til han, da blir det så mye vanskeligere å gå fra han hvis noe skjer
  • Ikke få barn biologisk med en mann, samme hvor høyt du elsker han, dra heller til Storken så er du uavhengig og fri til å dra hvis det skjer noe. Barnet blir ikke en brikke i et spill mellom kranglende foreldre og har alltid en forelder som elsker barnet og er der samme hva (deg). Elsker han deg så elsker han barnet som en del av deg.
  • Aldri gi bort din selvstendighet i bytte mot "kjærligheten", det ender aldri godt.

På den måten er du alltid sikret hvis det skulle skje noe, hvis det kommer frem at han er voldelig likevel, eller hvis det ganske enkelt ikke fungerer mellom dere.

Anonym poster: 6b8cd507a95f9bad20317013505a7fbb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjeeeeesp.

Anonym poster: 1341b1d495bfed433a2a5f238a2c77df

eh ok

Hva er vitsen med å svare sånne ting?

TS:

Jeg regner med du spør fordi du har dårlige erfaringer og er redd for at det skal skje igjen.

Her er noen tegn du kan være obs på:

- Negativitet og misnøye (kan rettes mot deg senere)

- Lett for å skylde på andre

- Lett for å se på seg selv som et offer

- Ustabile meninger, humør og selvfølelse

- Sjarm og flørt

- Tendens til arroganse, men tilpasser seg hvis han merker at andre ikke liker det

- Tendens til å fremheve seg selv og nedvurdere andre

- Mønster av korte forhold, eller ingen forhold

- Appellerer til morsfølelse og søker sympati, også gjennom å være selvdestruktiv og mørk til sinns

- Forteller offerhistorier

- Lyver

- Kontrollerer

- Blir stressa når han ikke vet hva du er eller hva du holder på med

- Kan ikke løse problemer på vanlig måte. Fornekter enten at problemet finnes, eller minimerer problemets betydning.

My 5 cents!

Anonym poster: 44060a2f37d2b1c6c2c0deb8595c6e8a

• Liker 4
Skrevet

Hørtes ut som min mann gjest over beskrev , men han er ikke voldelig...

Skrevet (endret)

Hørtes ut som min mann gjest over beskrev , men han er ikke voldelig...

Nei, men ekstrem kontroll, sinne og mye av det gjesten beskriver er jo tegn på psykisk vold, det er også vold, og utvikler seg gjerne til å bli fysisk.

Endret av Britt Banditt
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men ekstrem kontroll, sinne og mye av det gjesten beskriver er jo tegn på psykisk vold, det er også vold, og utvikler seg gjerne til å bli fysisk.

Det var det jeg tenkte å tilføye, ja.

AB #5

Anonym poster: 44060a2f37d2b1c6c2c0deb8595c6e8a

Skrevet

Jeg har tenkt mange av samme tankene som deg, ts, og jeg er gift med en ikkevoldelig mann.

Aldri noen sinne har jeg vært utsatt for vold - hverken psykisk eller fysisk. Jeg har ingen dårlige erfaringer.

Og likevel er jeg veeeeldig takknemlig for å være i forhold med en snill mann.

Kanskje kommer det av at noen av mine venninner har vært sammen med slemme menn?

Skrevet

Alle som bruker mer enn 3 hjerneceller er redde for å havne i et dårlig forhold. Og det kan like godt være dama som er problemet.

Men når sant skal sies så er det nok ikke så veldig mange som bruker sine 3 hjerneceller.

Gjest nobilian
Skrevet

Mine tips:

• Ikke flytt sammen, samme hvor lenge "dere" har vært sammen
  • Ikke gå til seng med han første kvelden, klarer han ikke å vente så ser han helt andre verdier i deg enn *deg*
  • Ikke bind deg økonomisk til han, da blir det så mye vanskeligere å gå fra han hvis noe skjer
  • Ikke få barn biologisk med en mann, samme hvor høyt du elsker han, dra heller til Storken så er du uavhengig og fri til å dra hvis det skjer noe. Barnet blir ikke en brikke i et spill mellom kranglende foreldre og har alltid en forelder som elsker barnet og er der samme hva (deg). Elsker han deg så elsker han barnet som en del av deg.
  • Aldri gi bort din selvstendighet i bytte mot "kjærligheten", det ender aldri godt.

På den måten er du alltid sikret hvis det skulle skje noe, hvis det kommer frem at han er voldelig likevel, eller hvis det ganske enkelt ikke fungerer mellom dere.

Hahahahaha, hæ??

AnonymBruker
Skrevet

Hahahahaha, hæ??

Det er ikke så "haha" lenger når fyren som du ble kjent med, som virket så snill, god, varm og hyggelig, plutselig mister kontrollen og slår. Derfor beskytter man seg.

• Liker 2
Gjest nobilian
Skrevet

Det er ikke så "haha" lenger når fyren som du ble kjent med, som virket så snill, god, varm og hyggelig, plutselig mister kontrollen og slår. Derfor beskytter man seg.

Eh, nei, ingen synes det er morsomt.

Men å aldri bo sammen?

Å ikke få "ekte" barn sammen?

Heelt normalt..

Hvordan takler du risikoen for å bli utsatt for blind vold? Innbrudd? Innbruddsvoldtekt?

Skrevet

Eh, nei, ingen synes det er morsomt.

Men å aldri bo sammen?

Å ikke få "ekte" barn sammen?

Heelt normalt..

Hvordan takler du risikoen for å bli utsatt for blind vold? Innbrudd? Innbruddsvoldtekt?

Du skjønner kanskje at synligheten for at noe av dette skal skje er betydelig mindre enn at det skal skje noe når man bor i samme hus?

• Liker 1
Gjest nobilian
Skrevet

Du skjønner kanskje at synligheten for at noe av dette skal skje er betydelig mindre enn at det skal skje noe når man bor i samme hus?

Du er seriøs?

Jeg har ikke sagt noe om sannsynlighet. Synes ikke du, Steinar, at en person som velger kunstig befruktning for å unngå vold i hjemmet, har tatt det litt langt? Overly concerned?

Er det ikke sannsynlig at en person som er i beredskap på den måten også har strategier for alt annet som muligens kan gå galt? Uansett sannsynlighet?

• Liker 2
Skrevet

Du er seriøs?

Jeg har ikke sagt noe om sannsynlighet. Synes ikke du, Steinar, at en person som velger kunstig befruktning for å unngå vold i hjemmet, har tatt det litt langt? Overly concerned?

Er det ikke sannsynlig at en person som er i beredskap på den måten også har strategier for alt annet som muligens kan gå galt? Uansett sannsynlighet?

Jeg kommenterte bare det jeg opprinnelig uthevet.

Kunstig befruktning er forøvrig noe jeg ser på som folks siste utvei. Og altså ikke et utgangspunkt.

Gjest nobilian
Skrevet

Jeg kommenterte bare det jeg opprinnelig uthevet.

Kunstig befruktning er forøvrig noe jeg ser på som folks siste utvei. Og altså ikke et utgangspunkt.

Ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...