Gå til innhold

Hvorfor i svarte blir dere sammen med utlendinger som har en annen kultur enn dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser og hører stadig om, spesielt, jenter som blir sammen med utenlendinger. Å bli sammen med f.eks en svenske, en amerikaner eller engelskmann er noe annerledes enn å bli sammen med f.eks en afrikaner eller en fra midtøsten. Kulturforskjellen er STOR!

Jeg vet svensker, amerikanere og engelskmenn kan være psykopter også, men jeg føler de fra afrika og midtøsten oftere har en tendens til å forandre seg og bli noen jævler i forhold. Jeg sier ofte, ikke alltid, da det finnes normale og stabile slike forhold også.

Men hvorfor utsetter dere jenter dere for denne faren, spesielt når det er såå stor kulturforskjell, og kvinnesynet er noe snevert?

Jeg vet om en jente som dro på studietur til afrika og kom hjem med en afrikaner. Jenta var sååå forelsket, mens afrikaneren bare utnyttet henne. Alle så det, men jenta ville ikke se det. Afrikaneren var også veldig frekk og tok seg altfor godt til rette. Når familien satte afrikaneren på plass, tok jenta han i forsvar. Jenta så heller ikke at afrikaneren var frekke mot vennene hennes og familien hennes.

T.o.m. hennes egen søster, som hun hadde så god forhold til, klarte afrikaneren å skyve vekk...

Jeg var på ferie i tyrkia da jeg var 20, og ble forelsket i en tyrker da jeg var der. Moren min fortalte meg aldri noe, så jeg visste ikke så mye om hva disse guttene egentlig var ute etter.

Heldigvis holdt jeg meg i skinnet og det ble bare et lite kyss før jeg dro hjem til norge.

Anonym poster: 15abe9585ca398d43259209eb6af60b8

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du en dag forelsker deg i en skjønn afrikansk eller arabisk gutt så du får bearbeidet disse stygge fordommene dine, vennen. :)

Anonym poster: e89aba6ea27e299060b4e1a2951b3c74

• Liker 23
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Mennesker er jo mer enn sin kultur... Så fordi du vet om en kjip afrikaner så trekker du slutningen om at alle fra Asia/afrika er kjipe? Er glad jeg ikke er så sneversynt som deg, jeg har venner fra ulike land og hadde samboer fra Irak i 6 år. Han var verdens snilleste mann, vi er fortsatt gode venner, selv om vi måtte avslutte forholdet pga ulike ønsker for fremtiden.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær blinde! Dere har vel hørt om alle disse historiene om at mannen plutselig forandrer seg når det kommer barn inn i bildet?

Vet det kan gjelde for norske menn også, men det skjer ikke så ofte som hos andre kulturer som en kvinneundertrykkende.

Anonym poster: e0e606f81c7d42eced54847c2ff91a45

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Love makes blind.

Anonym poster: ad367472c84330e07bffafcbb05e30f3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venner med: norsk mor& somalsk far, iransk far & norsk mor, marokkansk far & norsk mor, samt en del venner som er gift med menn fra disse landene. Alle mine venner med fedre fra slike land har hatt en ganske normal norsk oppvekst, og foreldrene har et normalt ekteskap. Om noen forandrer seg så gjelder det jo ikke alle. Og hvorfor hisser du deg slik opp, søk deg en norsk mann da og la andre gjøre hva de vil.

Anonym poster: 45284db50732c926f8b08aa6083fe449

• Liker 6
Gjest Elseby13
Skrevet

Vel, hvor ofte hører man ikke om etnisk norske menn som går fra å være ansvarlige familiemenn til sanne drittsekker? Det er flere tråder om slike menn på denne siden! Ekteskap/langvarig forhold er risikabelt uansett, men jeg er enig i at ulike kulturer kan gjøre det enda verre.

Skrevet

Det finnes unntak. Er selv sammen med en tyrker. Vi har barn sammen og han har ikke forandret seg til det negative.

Jeg er allikevel delvis enig med deg. Jeg forstår ikke de som finner seg menn som er bosatt i utlandet og kvinnen må gjøre alt for å få han her.

• Liker 2
Skrevet

Har vært sammen med en iraker i tre år nå. Skal love deg at jeg har fått høre det. Det rare er at de som har vært mest negative er fra hhv Burma og Russland. At jeg må finne noe bedre, en ikke-muslim, en med penger osv.

Nå vet jeg jo ikke om det vil gå til helvete med oss en gang, men her og nå har vi det fantastisk. Han er en livsnyter, er liberal og raus, morsom og kosete. Alt hva jeg trenger.

Jeg har ikke lyst på flere barn, han har ingen, og ønsker nok barn etterhvert. Så det er her vi kan få evt problemer, at han må gå på konejakt for å si det sånn. Håper vi slipper å ende slik, men er nok kynisk anlagt og tenker at ingenting varer evig. Sjansen for at vi går hver til vårt er like stor som at vi blir gamle sammen. Håper virkelig på det siste. Mmmm, deilige mannen min:)))

Skrevet (endret)

Men hvorfor utsetter dere jenter dere for denne faren, spesielt når det er såå stor kulturforskjell, og kvinnesynet er noe snevert?

Jeg tviler jeg på at norske kvinner vil oppleve å bli utnyttet på den måten om de ''velger'' å satse på en afrikaner/fyr fra midtøsten som er godt integrert i det norske samfunnet. Jeg tror det er der problemet ligger.

Likevel er jeg enig at kulturforskjellen er veldig stor og jeg tror at et av årsakene til at slike menn plutselig blir voldelige og kontrollerende er, som du nevnte, pga. deres kvinnesyn. Hvis de er oppvokst i et samfunn hvor kvinner skal kontrolleres blir det nesten naturlig for dem å behandle sin norske kone/samboer på samme måte. Samtidig om de ''velger'' en mann som bor i Afrika/midtøsten som er godt utdannet og har en bra jobb, er sjansene større for at mannen har et mer moderne livssyn.

Jeg leser og hører stadig om, spesielt, jenter som blir sammen med utenlendinger. Å bli sammen med f.eks en svenske, en amerikaner eller engelskmann er noe annerledes enn å bli sammen med f.eks en afrikaner eller en fra midtøsten. Kulturforskjellen er STOR!

Det virker som det alltid er kvinner som er ute etter litt ekstra oppmerksomhet som blir sammen med en fra utlandet/lite integrert. Min opplevelse er at norske menn er mer tilbaketrukket og ikke så aggressive på ''kjærlighets fronten''. Kanskje det er det de mangler? De vil ha en mann som er macho på tradisjonel vis.

Det kan også være at noen kvinner ikke føler at de kan relatere seg til norske menn og deres livssyn.

;)

Endret av Beano
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har venner med: norsk mor& somalsk far, iransk far & norsk mor, marokkansk far & norsk mor, samt en del venner som er gift med menn fra disse landene. Alle mine venner med fedre fra slike land har hatt en ganske normal norsk oppvekst, og foreldrene har et normalt ekteskap. Om noen forandrer seg så gjelder det jo ikke alle. Og hvorfor hisser du deg slik opp, søk deg en norsk mann da og la andre gjøre hva de vil.

Anonym poster: 45284db50732c926f8b08aa6083fe449

Ingen som har utenlandske mødre og norske fedre?
  • Liker 7
Gjest Marsvinet
Skrevet

Jeg har også hørt mange skrekkhistorier om slike menn. Vold mot kona og ungene etc etc etc. Det ville jo vært trist om alle utenlandske menn skulle diskrimineres på grunn av det noen menn gjorde, men jeg er enig med TS om at det er lurt å være på vakt i forhold til menn med "veldig anderledes kultur".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tilgode å høre om noen som har levd livet ut med en mann som ble innflytter. Har derimot hørt mange skrekkhistorier om menn fra Arabia.

Jeg skjønner det heller ikke.

Anonym poster: fef5951af6e022d773171409868949e5

• Liker 1
Skrevet

Hvis den utenlandske parten er godt integrert og har jobb, synes jeg ikke det er et problem overhodet :)

Det jeg derimot ikke skjønner er kvinner som får barn med menn som ikke har fast opphold eller fått avslag på asylsøknaden. Etterpå går de til media og klager om at kjæresten/samboeren ikke får bli i landet. Jeg synes dette er direkte uansvarlig og egoistisk med tanke på ungen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri blitt sammen med ei jente som har vært i forhold med en utlending fra midtøsten. Der setter jeg streken.

Anonym poster: b6d74d8bc92bb2aebb8f4aecfeecea65

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det rare er at de som har vært mest negative er fra hhv Burma og Russland.

Ikke så rart. Ei venninne var involvert med en fra russland og verre mann skal en lete lenge etter. Negativ er bare forbokstaven. Offermentalitet, egoist, utro, voldelig og manipulerende. Satt visst en time i telefon med mora si hver dag. Veldig spesielt.

Jeg har vært sammen med en pakistaner. Det var ikke noe galt med han, men familien ville helst at han giftet seg med en annen pakistaner.

Anonym poster: 9d4cbc36b076537f6b1066ce9ad4d60e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis den utenlandske parten er godt integrert og har jobb, synes jeg ikke det er et problem overhodet :)

Skulle man kanskje tro, men det er ikke alle som endrer holdningene de har vokst opp med. Hvis de har vokst opp i troen om at menn skal gjøre som de vil og at kvinner skal innrette seg, så er ikke det noe de endrer.

Min pakistanske eks vokste opp i en moderne familie. Søstrene har tatt høyere utdanning og familien har bodd i England i tolv år. Faren er familiens overhode, litt streng men også rettferdig. Foreldrene har et godt ekteskap og setter familiære verdier høyt.

Anonym poster: 9d4cbc36b076537f6b1066ce9ad4d60e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er Arabia? Ligger det ved siden av landet Syden?

Anonym poster: 0fb496ec902bdcd232c86913254289bb

• Liker 15
Skrevet

Ingen som har utenlandske mødre og norske fedre?

Jo, jeg vet om flere. Israelsk mor og norsk far, somalisk mor og norsk far, dansk(!) mor og norsk far, engelsk mor og norsk far, ugandisk mor og norsk far, libanesisk mor og norsk far, kosova-albansk mor og norsk far. Holder det? ;)

...Har derimot hørt mange skrekkhistorier om menn fra Arabia.

Anonym poster: fef5951af6e022d773171409868949e5

Menn fra Arabia. Hvor ligger dette skumle landet, du?

:heks:

Skrevet (endret)

Dere skjønner at folk som skriver Arabia mener Den arabiske halvøy og landene rundt der folk snakker arabisk.

Endret av Samaysa
  • Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...