AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Jeg er i startfasen av et nytt forhold, og jeg er alenemor. Barnet har ingen kontakt med far og jeg har sjelden barnevakt de ukene jeg har fri (jobber på rotasjon). Dermed vil det bli til at daten kommer hjem her etterhvert, og overnatter osv. Jeg vil helst at barnet skal møte ham før h*n plutselig våkner opp hjemme med en fremmed mann Jeg har mange mannlige venner osv hjemme på besøk ofte, og barnet mitt har god kontakt og kjemi med dem uten at vi gjorde noe spesielt første gangen de traff hverandre, men det blir jo annerledes med en som gjerne blir å være mer aktiv i livene våre enn som så. Så - når tiden er inne for det - hvordan er det greit å involvere barna i forholdet? Regner med det er greit å ta det på en arena hvor barnet føler seg trygg og er kjent (hjemme, i svømmehallen, på lekeplassen etc)? Hvordan har dere gjort dette tidligere? Anonym poster: 8a0ac3961fb64367a999b6e6ff7d08ba
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Barnet mitt er i barnehagealder forresten. Selv inviterte min mor min stefar i bursdagsselskapet mitt da hun introduserte oss for hverandre. Husker ikke hvordan det gikk for jeg var bare 4, men de er fortsatt sammen den dag idag. Anonym poster: 8a0ac3961fb64367a999b6e6ff7d08ba
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Ingen? :/ Anonym poster: 8a0ac3961fb64367a999b6e6ff7d08ba
Kosemose Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 Du sier dere er i startfasen, kan du ikke vente litt til og se hvilken vei forholdet utvikler seg, også begynne med de mer nøytrale settingene; spise middag sammen, dra på turer sammen, la barnet og kjæresten bli kjent og bli venner først? Så kan overnatting komme når forholdet dem imellom er etablert og godt? 3
momo Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Nå har jeg bare introdusert 1 mann til barna, og det ble middag. Og tok det bare veldig rolig og naturlig, samme som om det hadde vært en venn. Og sånn tok vi det en stund før det ble overnatting. Og det gikk veldig bra. Tror det er viktig å bare ta det helt rolig, og gradvis. Og det å være avslappet rundt det, da blir det naturlig for barna og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå