AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Jeg skal selge leiligheten min i Oslo i løpet av våren, og har nå hentet inn tilbud fra 3 ulike meglere (Aktiv, dnb og Obosmegleren). Prisene varierer fra 65.000 til 105.000 (men jeg skal selvsagt prøve å prute), og verdivurderingene til megler varierer også med 250.000 kr forskjell mellom den høyeste og den laveste. Velger selvsagt ikke megler ut fra hva de koster, og heller ikke ut fra verdivurderingen, det er jo tross alt ikke megler som skal kjøpe leiligheten min. Men personmessig fikk jeg i grunnen godt inntrykk av alle tre meglerne, og alle har solgt mye i mitt område. Så da sliter jeg litt med valget, er det noe som er spesielt viktig å tenke på ved valg av megler? Eller noen som har erfaring med noen av disse meglerne, jeg skal selge i Oslo Syd. Anonym poster: f241ba99f7512b4af7abb47b7c7b1e7f
helenaa Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Har du fått fastpris, eller %-pris av salgssummen? (er bare nysgjerrig) Jeg har akkurat vært i samme runden selv, dog med noen andre firma. Til slutt valgte jeg delvis på bakgrunn av pris og delvis med tanke på hvem jeg opplevde som mest pågående. For meg er det veldig viktig at megler overbeviser meg om at h'n vil gjøre en skikkelig innsats. Jeg bryr meg også om megler framstår som troverdig, og h'n er god til å selge sin egen tjeneste, og h'n leser meg bra og forstår mine behov. Innbiller meg at en som er god på det, også er god på å lese kjøperne og overbevise usikre interessenter. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Jeg arrangerte en slags audition da jeg skulle selge min leilighet i Oslo. Det gikk ut på at jeg fant andre visninger de aktuelle meglerne skulle ha, og så gikk jeg på dem. Da fikk jeg et inntrykk av hvordan de var, om de virket forberedt, kunne svare på spm, var tilgjengelig men ikke for pågående osv. Det fungerte bra, vi fant en god megler som virkelig kunne selge. Anonym poster: b1a664d7231c860b453a31693acd0e4a 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #4 Skrevet 10. april 2013 jeg hadde tre forskjellige inne i oslo, skullerud, og informerte alle om at jeg sammenlignet. Min favoritt var dyrest, og han jeg likte minst var billigst, så ringte jeg han jeg likte best og fortalte at han absolutt var forberedt og jeg likte resultatene hans og smurte egoet litt, MEN... han var nok X antall kroner over det billigste alternativet, fikk pruta ned ned til prisen som skilte de ikke var til å leve med, og valget ble enkelt. Bare tanken på at megler skulle bruke ordet "hankypanky" engang til, spesielt til kommende kjøpere kunne vært grunn nok, men dessverre var han så gjennomført uprofesjonell, at det ble en bagatell. Anonym poster: 69b3aca342ad71c01c4333caaab42008
tingeling Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Jeg "intervjuet" de aktuelle meglerne og fant en jeg mente passet til målgruppen for leiligheten. Skulle selge en liten, stilig loftsleilighet på Majorstua ( 5 etg uten heis). Da er ikke målgruppen 50 år gamle menn i collegegenser ( DNB Nor). Fikk også avdekket hvilke meglere som selv var tilstede på visning og hvilke som sendte assistenter. Og jeg fant ut at en aldri hadde solgt noe på egen hånd ( det fremgikk ikke noe sted før jeg begynte å grave litt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå