AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Hei alle sammen! Jeg er en gutt på 15 år som har trent styrketening i ca 2 måneder. Det har gått fint til nå og jeg begynner å se litt resultat. Problemet er at jeg er alt for tynn! Man kan se musklene mine, men jeg bare er tynn samtidig! Litt vanskelig å forklare helt da.. Det største problemet er vel beina mine. De er så sykt tynne at jeg gruer meg til å bruke shorts om sommeren! Hvordan kan jeg få musklene til å vokse fortere og hvordan kan jeg "ikke være tynn"? Værsåsnill og hjelp meg! Anonym poster: 2eaeca9bd073161cd755ba79fe816d25
Envy Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Spis mye, og riktig mat Tell kcal oppover, finn ut hvor mye du trenger, og legg til litt ekstra 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Du er jo veldig ung ennå, men det finnes mange gainere på markedet som kan hjelpe. Anonym poster: 28373d5fc94ad0f222599806ebb79bca
Gjest *Maja* Skrevet 10. april 2013 #4 Skrevet 10. april 2013 Jepp. Tung styrke og masse mat Kylling, egg, fet fisk, nøtter, avokado, ris og pasta, banan etc. Du er bare 15 år så du har en forbrenning som krever mye mat, spesielt sammen med trening Meld deg deg inn her http://www.treningsforum.no/forum/ Her er det masse kunnskap om bygging 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #5 Skrevet 10. april 2013 Tusen takk for veiledningen! Setter stor pris på det! Men forresten, er det slik at jeg bør fokusere mer på styrketrening og legge kondistreningen litt til side? Har hørt at tynne folk ikke bør akkurat brenne flere kalorier ved å trene styrke Btw, mine 2 eldre søsken bruker jo masse proteinpulver, gainere og alt mulig. Tror dere dette hjelper mye? Takk for svar! Anonym poster: 2eaeca9bd073161cd755ba79fe816d25
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #6 Skrevet 10. april 2013 Du burde heller fokusere på styrketrening istendenfor cardio. Cardio forbrenner jo fett(du blir tynnere), og det er vel ikke det du akkuratt vil. Tung styrketrening og mye mat er veien for deg Proteinpulver kan være en fin ting for deg om du ikke får i deg nok proteiner gjennom kosten. Proteinrik mat er egg, tunfisk, laks, kylling, karbonadedeig, skyr, cottage cheese, kesam, ost, melk, skinke osv Anonym poster: 72fa4d2ecd1c8d2213b92c6781982896
Gjest *Maja* Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 (endret) Tusen takk for veiledningen! Setter stor pris på det! Men forresten, er det slik at jeg bør fokusere mer på styrketrening og legge kondistreningen litt til side? Har hørt at tynne folk ikke bør akkurat brenne flere kalorier ved å trene styrke Btw, mine 2 eldre søsken bruker jo masse proteinpulver, gainere og alt mulig. Tror dere dette hjelper mye? Takk for svar! Anonym poster: 2eaeca9bd073161cd755ba79fe816d25 De som bygger løper sjeldent ja, fordi det brenner for mye kalorier og det tærer også noe på muskelmassen. De powerwalker gjerne 1-2 timer i uka istedenfor. Fokuser på styrke nå som du skal legge på deg. Du kan nok med fordel få i deg ekstra protein og gainer i tillegg til mye mat i og med at forbrenningen din er så høy. De har som sagt mye kunnskap om hvordan du bør legge opp kostholdet og trening for å oppnå mer muskelmasse på treningsforum. Spør der og de vil sette opp både kostholdsplan og treningsplan til deg Endret 10. april 2013 av *Maja*
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #8 Skrevet 10. april 2013 Fitnessbloggen.no Anonym poster: cf108540ed489dc0282cb94289dec071 1
miramis Skrevet 11. april 2013 #9 Skrevet 11. april 2013 Btw, mine 2 eldre søsken bruker jo masse proteinpulver, gainere og alt mulig. Tror dere dette hjelper mye? Takk for svar! Anonym poster: 2eaeca9bd073161cd755ba79fe816d25 Går toppidrett, og treneren vår har høy utdannelse og er personlig trener i tillegg. Han sier proteinpulver og kreatinpiller o.l. er helt bortkastet så lenge du ikke bor i gymmen... I tillegg er det mange bivirkninger.
Akvarium85 Skrevet 11. april 2013 #10 Skrevet 11. april 2013 Går toppidrett, og treneren vår har høy utdannelse og er personlig trener i tillegg. Han sier proteinpulver og kreatinpiller o.l. er helt bortkastet så lenge du ikke bor i gymmen... I tillegg er det mange bivirkninger. Bivirkninger på proteinpulver og kreatin? Du får be han rulle inn, for det er bare tull.. Om det er nødvendig for en 15 år gammel gutt er en annen diskusjon, jeg er mer for skikkelig og masse mat, men at det skal være farlig på noe vis er bullshit.. Vet ikke hva slags brevkurs han har tatt om kosttilskudd, men ærlig talt. Til TS: Jeg stemmer også for at du registrerer deg på Fitnessbloggen.no, der er det masse flinke folk som kan hjelpe deg med vektøkning, både i forumet og med artikler. Les deg opp på trening og kosthold, unngå å slenge deg på crazy dietter og treningsprogrammer med 15 øvelser kun for biceps, tren tung styrke for hele kroppen. Spis mat med masse næring, så du får i deg vitaminer og mineraler som kroppen trenger for å bygge masse. Hvis du stapper i deg is, sjokolade og grandis får ikke kroppen det du trenger selv om kcal-nivået er høyt! Kombiner masse fet med masse karbo, det trigger lagringshormonet insulin, og spis nok proteiner, uten å overdrive. Til slutt må du prøve å huske på at du er ung. Det er veldig vanlig at gutter er spinkle og tynne i den alderen, før de fyller ut de cm de har vokst som 20 åringer +. Tålmodighet er viktig, det er ikke bra å utvikle megareksi (spiseforstyrrelse) fordi du bare MÅ legge på deg. Det tar tid, hvis du skal gjøre det på en sunn og varig måte. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå