Gå til innhold

Trenger seriøst hjelp - kroppen min er stygg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned en del kilo nå, og veier 69 kg. Er 168 cm. Har kun gått ned ved hjelp av kosthold, og merker at jeg må kjøpe mindre klær i butikkene nå enn før. :) Så det er jeg jo glad for! Ligger på ca 1500-1900 kcal daglig, og går jevnlig ned i vekt.

Problemet mitt er at jeg ikke syntes at jeg har forandra meg i det hele tatt. Kroppen min ser helt lik ut som før! Lårene er det verste.. Gruer meg til sommeren nå, for jeg trodde at jeg faktisk skulle se normal ut nå som jeg har gått ned 8 kg. (13 kilo ned var målet til sommeren, tviler på jeg greier det på 1,5 mnd.) Lårene mine er så store, og med noen cellulitter, er bare 18 år.. :(

Når jeg bøyer armene så blir det liksom en valke på oppsiden av albuen om dere skjønner hva jeg mener. Magen er ikke så ille, ser sikkert mindre ut enn hva den gjør pga. lårene. Med klær på ser jeg helt normal ut, og synes selv at jeg ser fin ut, men med en gang det er snakk om undertøy, bikini, shorts osv, så ser det mindre pent ut..

Er vel egentlig ikke størrelsen min som er det største problemet, bruker M i klær, er mer hvordan kroppen generelt ser ut uten klær. Jeg er ikke pærefasong, fordi rumpa mi er ikke spesielt stor, og jeg har smal midje og ca like bred over skuldrene som hoftene. Men lårene stikker på en måte ut fremover. :vetikke:

Reiser til Tyrkia i begynnelsen av juni, er det for sent å begynne å trene nå? Er det mulig å se resultater etter så kort tid? Har mulighet for å trene 2-4 ganger i uken omtrent, avhengig av skole/jobbtider!

Anonym poster: de8723758a14393bd5b13785201ee5e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å trene cardio og styrke et par ganger i uken? Også loggfører du det du spiser. :) Hva spiser du på en dag forresten?

Anonym poster: ba330aa36e88e2ef148986b6ef40e61e

Gjest *Maja*
Skrevet (endret)

Du har vært flink med kostholdet, men kosthold alene gjøre deg ikke fit og definert. Det er derfor en anbefaler å kombinere med trening. Trening skulpturer kroppen. Start med en blanding av kardio og styrke. Ikke overdriv siden du er utrent. Da er det lett å få både skader og brenne deg ut. Start med 3 økter i uka. Jogging er bra for fettforbrenningen og for kondisjonen og styrke er bra for å stramme opp.

Endret av *Maja*
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere! :)

Er medlem i vektklubb, så loggfører alt jeg spiser. Er ikke ekstremt sunn, men spiser vel helt vanlig mat som alle andre, og i helgene spiser jeg kanskje litt sjokolade eller pizza osv. Men har gått ned med dette kostholdet selv om det ikke er typisk "slankemat", går ikke rundt og er sulten, og er ikke fanatisk på hva jeg spiser. :)

Da er det bare å melde seg inn i treningsstudio og begynne da! Er det mulig å SE forskjell også? Vet man merker det fort på formen i begynnelsen, men er det mulig å se en fysisk forskjell med 3 økter hver uke? :) Har ikke noe erfaring innenfor trening, har alltid sett på det som et syt..

Gjest *Maja*
Skrevet

Takk for svar dere! :)

Er medlem i vektklubb, så loggfører alt jeg spiser. Er ikke ekstremt sunn, men spiser vel helt vanlig mat som alle andre, og i helgene spiser jeg kanskje litt sjokolade eller pizza osv. Men har gått ned med dette kostholdet selv om det ikke er typisk "slankemat", går ikke rundt og er sulten, og er ikke fanatisk på hva jeg spiser. :)

Da er det bare å melde seg inn i treningsstudio og begynne da! Er det mulig å SE forskjell også? Vet man merker det fort på formen i begynnelsen, men er det mulig å se en fysisk forskjell med 3 økter hver uke? :) Har ikke noe erfaring innenfor trening, har alltid sett på det som et syt..

Om du starter i dag så så vil du merke forskjell på 2 måneder ja. Akkurat hvor mye er vanskelig å forutse, men i og med at du har et kosthold som gjør at du ligger i nok underskudd til at du går ned i vekt, men nok at du beholder muskelmasse så har jeg stor tro på at du vil få en fin balanse mellom fett og muskler :)

Det er fint at du har et mål til juni, men vær realistisk og tenk at dette er en livsstilsendring som på sikt vil gi deg belønning, også i fremtiden. Du kan nok klare en endring på 2 mnd, men ikke se for deg en Fitness kropp på 2 mnd om du skjønner :)

Ta mål og ta bilde av deg selv fra alle vinkler og sammenligne hver mnd. Det er ikke lett å se endringe selv da du ser deg selv hver dag, men bilder og målebånd vil gjøre at du ser det klarere når du sammenligner :)

Skrevet

Det høres ut som om du har gått ned i vekt på en veldig sunn måte. Du har lært deg et kosthold du kan leve med også på lang sikt.

Det er veldig riktig det de andre sier i tråden. Trening er avgjørende for å forme kroppen, det du opplever nå er noe mange opplever når de kun spiser mindre. Det er ikke så mye som skal til, det viktigste er at du finner en treningsform og en belastning som passer deg. Yngre personer responderer raskere på trening, så her har du alle forutsetninger for å lykkes. Jeg anbefaler også en kombinasjon av cardio og styrke. Dersom løping passer deg kan du variere mellom langkjløring og intervaller, og også legge inn 2-3 styrkeøkter i uka. Fokuser på tunge øvelser på hovedmuskelgrupper, i stedet for alle fancy styrkeøvelser uten stor effekt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at kroppen din ikke er stygg. Kanskje i ditt hode, men ikke i realiteten. Så du må endre din instilling i hodet og lære deg og like kroppen din.

Trening er faktisk en fin måte å lære seg og like kroppen bedre. Eller i det minste bli litt bedre kjent med denne.

PS: fordi man ikke ligner på en fitnessguru, så er man ikke stygg altså ;)

Anonym poster: 2fb579b27d16eb2e6bba54e6882f38a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...