AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #61 Skrevet 25. april 2013 Hvorfor skal det være så dyrt med blomsterbukett?? Anonym poster: fccece8d220b00ec652eb02817c181b2
pusla Skrevet 28. april 2013 #62 Skrevet 28. april 2013 I går prøvelage søstra mi og jeg en enkel rosebukett. Det gikk kjapt, greit og ble ganske fint Men vi glemte å ta bilder da Tips er å bruke ca 24 roser og de bør være litt "lubne". Bruk kuttekniv og ta av alt av blader og troner først. Deretter samle de en og en med spillene i kryss - pass på at de er jevne. Søs slurva litt på slutten og da ble det ikke jevnt, så her må man være nøye. Kutt av litt og Ta deretter blomstertape eller gummistrikk for å samle dem og deretter silkebånd rundt. Også kutte stilkene helt jevnt tilslutt. Vi så på en video på YouTube som var veldig til hjelp, kan lenke til den etterpå.
Gjest dette Skrevet 28. april 2013 #63 Skrevet 28. april 2013 Hvis jeg skal ha bukett, så må sikkert brudgom ha knapphullsblomst. Den koster ca 200 kroner ser jeg. Og hva da med barna? De skulle vel også hatt noe? Da blir det fort dyrt. Synd jeg ikke kjenner noen som kan ordne noe enkelt! Jeg vurderer å bruke villblomster til alt dette, samt bordblomstene:) Mamma og søstre kan plukke prestekrager/hundekjeks/lyng/e.l. Jeg er sikkert litt spesiell, men jeg liker jo også noen av disse blomstene som andre kaller ugress )de kaller vel kanskje hundekjeks for det?). Men jeg tror det kan være fint. Evt. fine liljekonvaller, såm på bildet oppi toppen her.
CathFoto Skrevet 29. april 2013 #64 Skrevet 29. april 2013 Hvorfor skal det være så dyrt med blomsterbukett?? Anonym poster: fccece8d220b00ec652eb02817c181b2 En blomsterbukett er ikke nødvendigvis så dyrt, men en brudebukett etter hva jeg forstår, ligger det mye mer jobb bak.
Arkivskap Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #65 Skrevet 3. mai 2013 Nå har også jeg prøvd meg på å lage bukett. Har litt små og dårlige roser. Men det var ikke så vanskelig. Måtte ha flere enn 7 da, som var den opprinnelige planen min. Røde skal det også være. Men jeg tror jeg skal satse på å lage selv (hvis den holder seg et døgn slik). Slurvet litt her da, da det bare er en test. 2
pusla Skrevet 3. mai 2013 #66 Skrevet 3. mai 2013 Arkivskap: ser ganske like ut som den vi lagde. Jeg skal nok ha 24 roser som er litt utsprungne, og hvitt silkebånd rundt stlkene.
bambis Skrevet 3. mai 2013 #67 Skrevet 3. mai 2013 Hvor mye sparer man egentlig på å lage brudebuketten selv?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå