Gå til innhold

Brudebukett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det jeg er bekymret for hvis jeg skulle lage den selv, er å få den til å holde seg like pen hele dagen igjennom... Ikke vet jeg hvilke triks blomsterforretningene har for å få til det, men noe er det.

Hvis det er blomster som "henger" fort, så kan du bruke en tynn ståltråd og tvinge dem opp. Og ikke minst ha dem i vann helt til du MÅ ha dem ut. Noe annet vet jeg ikke..men nå skal jeg google!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan holde buketten frisk ut over dagen-sider:

Nummer en

Nummer to

Nummer tre

På norsk

På norsk 2

Ei side med blomster og ståltråd (blogg) <--jeg likte den, enkel og grei

Du kan til og med få kjøpt holdere til en bukett :fnise: De hadde også utstyr til å lage bukett og oppsatser :)

Litt finere på etsy (synes jeg å huske, men jeg klarer ikke å finne den jeg tenkte på. Men der har du også folk som selger utstyr til lage fine ting til bryllupet.)

Jeg vet at jeg i alle fall skal prøve meg på å lage noe sånn en gang!

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Aha! Tusen takk for at du tok deg jobben med å google frem alt dette, Estrella! :klemmer:

Skrevet

Vi kjører en hjemmelaget variant av sånn Brosjebukett vi da. Holder på med full hamstring når jeg finner billige, fine blinketing jeg kan ha i buketten. Mamma skal hekle noen blomsterdingster og litt sånn så tror det blir veldig fint :) Men den største fordelen er vel at den er evigvarende og aldri vil visne. Ett supert minne fra bryllupet :)

Har lest så vidt at noen har skrevet om brosjebukett før, men først nå tok jeg meg tid til å google. Det var jo genialt!! Det må sjekkest nærmere!

• Liker 1
Skrevet

Brosjebuketter er dødsfine, men jeg skal ha med min på fly så jeg tror jeg skal gå for helt vanlig bukett .. ellers hadde jeg nok valgt noe brosjete :)

Skrevet

Aha! Tusen takk for at du tok deg jobben med å google frem alt dette, Estrella! :klemmer:

Jeg...bare måtte. Men var ikke alt som var så veldig godt forklart. Men det var nå noe der! Har uansett kommet frem til at man kan bruke ståltråd til å tvinge blomstene glad gjennom hele dagen :fnise:

Og så var det jo litt tips og triks hvordan man skal sette bukettene sammen!

Gjest Adriane
Skrevet

Hehe - sånn er jeg noen ganger også. Og nå blir jeg egentlig brått litt mer gira på å kanskje lage buketten min selv :jepp:

Skrevet

Hehe - sånn er jeg noen ganger også. Og nå blir jeg egentlig brått litt mer gira på å kanskje lage buketten min selv :jepp:

Samme her! Drømmen min er eget bryllup, der hvor samboeren min er i fra, på en gård eller noe (gjerne egnet for selskap da :fnise:), utendørs, med selvplukka blomster på bord og enkel brudekjole. Og en veldig hjemmekoselig fest, hvor alle kan ha det gøy!

Men hun vil jo på død og liv ha fancy bryllup, minimum tre retter og hele pakka.

Gjest Adriane
Skrevet

Samme her! Drømmen min er eget bryllup, der hvor samboeren min er i fra, på en gård eller noe (gjerne egnet for selskap da :fnise:), utendørs, med selvplukka blomster på bord og enkel brudekjole. Og en veldig hjemmekoselig fest, hvor alle kan ha det gøy!

Men hun vil jo på død og liv ha fancy bryllup, minimum tre retter og hele pakka.

Ditt drømmebryllup høres innmari koselig ut! Det ville jeg vært med på :fnise:

Vanskelig når ønskene kræsjer, men forhåpentligvis kan dere komme frem til et kompromiss? ;)

Skrevet

Ditt drømmebryllup høres innmari koselig ut! Det ville jeg vært med på :fnise:

Vanskelig når ønskene kræsjer, men forhåpentligvis kan dere komme frem til et kompromiss? ;)

Kan jo prøve å overtale henne! Har jo god tid :fnise:

Skrevet

Kan jo prøve å overtale henne! Har jo god tid :fnise:

jeg går egentlig ut ifra at du tuller, men likevel ... det er ingen god ide å "overtale" noen til å gifte seg på en måte de egentlig overhodet ikke ønsker seg ....

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg oppfatter det som at Estrella bare fleiper ;) Og hvis hennes drømmebryllup er stikk motsatt av kjærestens, så er det jo heller ikke riktig at Estrella legger helt vekk sine egne drømmer? ;) Jeg er helt sikker på at de klarer å komme frem til et bryllup de begge kan trives med, med elementer fra hverandres drømmer :jepp:

• Liker 2
Skrevet

d2dfb6d80ae3b9638039d0f1a04f796e.jpg

d806b563e5bb095e40e0dc002839102c.jpg

Dette synes jeg var veldig enkelt og fint :jepp:

• Liker 2
Skrevet

Nok of topic (eller så må jeg redigere bort alt vi har skrevet! :fnise:).

Jeg hadde ALDRI gjort det, sånn egentlig. Overtalt henne til å gjøre ting på en måte hun ikke vil, hun er heldigvis så sta at jeg hadde ikke fått det til om jeg hadde prøvd.

Tilbake til blomster og buketter :blomst:

• Liker 1
Skrevet

d2dfb6d80ae3b9638039d0f1a04f796e.jpg

d806b563e5bb095e40e0dc002839102c.jpg

Dette synes jeg var veldig enkelt og fint :jepp:

Kjempefint! Noen som vet hva som finnes(om det finnes)av ville blomster på østlandet i september? Bare dødt løv?

Skrevet

Nok of topic (eller så må jeg redigere bort alt vi har skrevet! :fnise:).

Jeg hadde ALDRI gjort det, sånn egentlig. Overtalt henne til å gjøre ting på en måte hun ikke vil, hun er heldigvis så sta at jeg hadde ikke fått det til om jeg hadde prøvd.

Tilbake til blomster og buketter :blomst:

Bare hyggelig med litt avsporing!

Skrevet

Jeg oppfatter det som at Estrella bare fleiper ;) Og hvis hennes drømmebryllup er stikk motsatt av kjærestens, så er det jo heller ikke riktig at Estrella legger helt vekk sine egne drømmer? ;) Jeg er helt sikker på at de klarer å komme frem til et bryllup de begge kan trives med, med elementer fra hverandres drømmer :jepp:

må bare forte meg og si ordentlig at jeg også tror det er sånn altså, jeg tror ikke estrella er en overtaler :)

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

130146_blomster_bukett_buketter.jpg?scale=600x0 Noe ala dette jeg kan tenke meg.

Å lage en rosebukett selv er super enkelt! Med noen strå eller noe oppi... men denne på bildet er litt vanskeligere å lage, om du ikke er dekoratør selv :) Ta hakket enklere om du vil lage den selv!

Skrevet

Hvis jeg skal ha bukett, så må sikkert brudgom ha knapphullsblomst. Den koster ca 200 kroner ser jeg. Og hva da med barna? De skulle vel også hatt noe? Da blir det fort dyrt. Synd jeg ikke kjenner noen som kan ordne noe enkelt!

Jeg er blomsterdekoratør! Og kan kanskje komme med noen tips :)

Om du skal ha bukett (noe du kanskje burde med tanke på bilder osv..) så burde du ha ''hele pakka'' :) Brudebukett til deg, matchende litt mindre bukett til forlover/brudepiker, knapphullsblomst til din mann og hans forlover!

Om du skal ha det helt enkelt er det lett å lage selv! Men om du ønsker deg noe litt fancy vil jeg anbelafe å gå til en blomsterbutikk å få det ordnet der. Om ikke kan det ende opp med å se helt rart og ''hjemmelaga'' ut.. om du skjønner hva jeg mener :P

Selv skal jeg lage alt selv til mitt bryllup! Nå er det jo enkelt for meg, som er blomsterdekoratør da men.. Buketten blir helt enkel! Ikke noe dråpeform, eller fancy greier. Nettopp fordi det tar tid å lage! Pluss at det er dyrt! Jeg vil ikke bruke såå mye penger på blomster som kun skal vare en dag..

Jeg kommer til å bruke max 1500 kr på blomster! Sparer mye på å gjøre jobben selv! :)

Skrevet

.. hvorfor tenker du at -alle- må ha blomster hvis man vil ha brudebukett .. ? Kjæresten min skal gifte seg i uniform og corsage på uniform er helt feil. Brudepikene våre skal strø roseblader i stedet for å ha egne buketter. Er dette "feil" ... ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...