estrella Skrevet 11. april 2013 #21 Skrevet 11. april 2013 Det jeg er bekymret for hvis jeg skulle lage den selv, er å få den til å holde seg like pen hele dagen igjennom... Ikke vet jeg hvilke triks blomsterforretningene har for å få til det, men noe er det. Hvis det er blomster som "henger" fort, så kan du bruke en tynn ståltråd og tvinge dem opp. Og ikke minst ha dem i vann helt til du MÅ ha dem ut. Noe annet vet jeg ikke..men nå skal jeg google!
estrella Skrevet 11. april 2013 #22 Skrevet 11. april 2013 Hvordan holde buketten frisk ut over dagen-sider: Nummer en Nummer to Nummer tre På norsk På norsk 2 Ei side med blomster og ståltråd (blogg) <--jeg likte den, enkel og grei Du kan til og med få kjøpt holdere til en bukett De hadde også utstyr til å lage bukett og oppsatser Litt finere på etsy (synes jeg å huske, men jeg klarer ikke å finne den jeg tenkte på. Men der har du også folk som selger utstyr til lage fine ting til bryllupet.) Jeg vet at jeg i alle fall skal prøve meg på å lage noe sånn en gang! 1
Gjest Adriane Skrevet 12. april 2013 #23 Skrevet 12. april 2013 Aha! Tusen takk for at du tok deg jobben med å google frem alt dette, Estrella!
Arkivskap Skrevet 12. april 2013 Forfatter #24 Skrevet 12. april 2013 Vi kjører en hjemmelaget variant av sånn Brosjebukett vi da. Holder på med full hamstring når jeg finner billige, fine blinketing jeg kan ha i buketten. Mamma skal hekle noen blomsterdingster og litt sånn så tror det blir veldig fint Men den største fordelen er vel at den er evigvarende og aldri vil visne. Ett supert minne fra bryllupet Har lest så vidt at noen har skrevet om brosjebukett før, men først nå tok jeg meg tid til å google. Det var jo genialt!! Det må sjekkest nærmere! 1
Petalouda Skrevet 12. april 2013 #25 Skrevet 12. april 2013 Brosjebuketter er dødsfine, men jeg skal ha med min på fly så jeg tror jeg skal gå for helt vanlig bukett .. ellers hadde jeg nok valgt noe brosjete
estrella Skrevet 12. april 2013 #26 Skrevet 12. april 2013 Aha! Tusen takk for at du tok deg jobben med å google frem alt dette, Estrella! Jeg...bare måtte. Men var ikke alt som var så veldig godt forklart. Men det var nå noe der! Har uansett kommet frem til at man kan bruke ståltråd til å tvinge blomstene glad gjennom hele dagen Og så var det jo litt tips og triks hvordan man skal sette bukettene sammen!
Gjest Adriane Skrevet 12. april 2013 #27 Skrevet 12. april 2013 Hehe - sånn er jeg noen ganger også. Og nå blir jeg egentlig brått litt mer gira på å kanskje lage buketten min selv
estrella Skrevet 12. april 2013 #28 Skrevet 12. april 2013 Hehe - sånn er jeg noen ganger også. Og nå blir jeg egentlig brått litt mer gira på å kanskje lage buketten min selv Samme her! Drømmen min er eget bryllup, der hvor samboeren min er i fra, på en gård eller noe (gjerne egnet for selskap da ), utendørs, med selvplukka blomster på bord og enkel brudekjole. Og en veldig hjemmekoselig fest, hvor alle kan ha det gøy! Men hun vil jo på død og liv ha fancy bryllup, minimum tre retter og hele pakka.
Gjest Adriane Skrevet 12. april 2013 #29 Skrevet 12. april 2013 Samme her! Drømmen min er eget bryllup, der hvor samboeren min er i fra, på en gård eller noe (gjerne egnet for selskap da ), utendørs, med selvplukka blomster på bord og enkel brudekjole. Og en veldig hjemmekoselig fest, hvor alle kan ha det gøy! Men hun vil jo på død og liv ha fancy bryllup, minimum tre retter og hele pakka. Ditt drømmebryllup høres innmari koselig ut! Det ville jeg vært med på Vanskelig når ønskene kræsjer, men forhåpentligvis kan dere komme frem til et kompromiss?
estrella Skrevet 12. april 2013 #30 Skrevet 12. april 2013 Ditt drømmebryllup høres innmari koselig ut! Det ville jeg vært med på Vanskelig når ønskene kræsjer, men forhåpentligvis kan dere komme frem til et kompromiss? Kan jo prøve å overtale henne! Har jo god tid
Petalouda Skrevet 12. april 2013 #31 Skrevet 12. april 2013 Kan jo prøve å overtale henne! Har jo god tid jeg går egentlig ut ifra at du tuller, men likevel ... det er ingen god ide å "overtale" noen til å gifte seg på en måte de egentlig overhodet ikke ønsker seg ....
Gjest Adriane Skrevet 12. april 2013 #32 Skrevet 12. april 2013 Jeg oppfatter det som at Estrella bare fleiper Og hvis hennes drømmebryllup er stikk motsatt av kjærestens, så er det jo heller ikke riktig at Estrella legger helt vekk sine egne drømmer? Jeg er helt sikker på at de klarer å komme frem til et bryllup de begge kan trives med, med elementer fra hverandres drømmer 2
estrella Skrevet 12. april 2013 #34 Skrevet 12. april 2013 Nok of topic (eller så må jeg redigere bort alt vi har skrevet! ). Jeg hadde ALDRI gjort det, sånn egentlig. Overtalt henne til å gjøre ting på en måte hun ikke vil, hun er heldigvis så sta at jeg hadde ikke fått det til om jeg hadde prøvd. Tilbake til blomster og buketter 1
CathFoto Skrevet 12. april 2013 #35 Skrevet 12. april 2013 Dette synes jeg var veldig enkelt og fint Kjempefint! Noen som vet hva som finnes(om det finnes)av ville blomster på østlandet i september? Bare dødt løv?
Arkivskap Skrevet 12. april 2013 Forfatter #36 Skrevet 12. april 2013 Nok of topic (eller så må jeg redigere bort alt vi har skrevet! ). Jeg hadde ALDRI gjort det, sånn egentlig. Overtalt henne til å gjøre ting på en måte hun ikke vil, hun er heldigvis så sta at jeg hadde ikke fått det til om jeg hadde prøvd. Tilbake til blomster og buketter Bare hyggelig med litt avsporing!
Petalouda Skrevet 12. april 2013 #37 Skrevet 12. april 2013 Jeg oppfatter det som at Estrella bare fleiper Og hvis hennes drømmebryllup er stikk motsatt av kjærestens, så er det jo heller ikke riktig at Estrella legger helt vekk sine egne drømmer? Jeg er helt sikker på at de klarer å komme frem til et bryllup de begge kan trives med, med elementer fra hverandres drømmer må bare forte meg og si ordentlig at jeg også tror det er sånn altså, jeg tror ikke estrella er en overtaler 1
Martha89 Skrevet 23. april 2013 #38 Skrevet 23. april 2013 Noe ala dette jeg kan tenke meg. Å lage en rosebukett selv er super enkelt! Med noen strå eller noe oppi... men denne på bildet er litt vanskeligere å lage, om du ikke er dekoratør selv Ta hakket enklere om du vil lage den selv!
Martha89 Skrevet 23. april 2013 #39 Skrevet 23. april 2013 Hvis jeg skal ha bukett, så må sikkert brudgom ha knapphullsblomst. Den koster ca 200 kroner ser jeg. Og hva da med barna? De skulle vel også hatt noe? Da blir det fort dyrt. Synd jeg ikke kjenner noen som kan ordne noe enkelt! Jeg er blomsterdekoratør! Og kan kanskje komme med noen tips Om du skal ha bukett (noe du kanskje burde med tanke på bilder osv..) så burde du ha ''hele pakka'' Brudebukett til deg, matchende litt mindre bukett til forlover/brudepiker, knapphullsblomst til din mann og hans forlover! Om du skal ha det helt enkelt er det lett å lage selv! Men om du ønsker deg noe litt fancy vil jeg anbelafe å gå til en blomsterbutikk å få det ordnet der. Om ikke kan det ende opp med å se helt rart og ''hjemmelaga'' ut.. om du skjønner hva jeg mener Selv skal jeg lage alt selv til mitt bryllup! Nå er det jo enkelt for meg, som er blomsterdekoratør da men.. Buketten blir helt enkel! Ikke noe dråpeform, eller fancy greier. Nettopp fordi det tar tid å lage! Pluss at det er dyrt! Jeg vil ikke bruke såå mye penger på blomster som kun skal vare en dag.. Jeg kommer til å bruke max 1500 kr på blomster! Sparer mye på å gjøre jobben selv!
Petalouda Skrevet 23. april 2013 #40 Skrevet 23. april 2013 .. hvorfor tenker du at -alle- må ha blomster hvis man vil ha brudebukett .. ? Kjæresten min skal gifte seg i uniform og corsage på uniform er helt feil. Brudepikene våre skal strø roseblader i stedet for å ha egne buketter. Er dette "feil" ... ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå