Arkivskap Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 (endret) Jeg ville i utgangspunkt ikke ha brudebukett, men tenker nå at det blir finere bilder med en liten bukett. Jeg vil ha det enkelt, kanskje 7 røde roser pent sammensatt med "noe sølvtråd" eller noe? Er det enkelt å lage noe slikt selv? Har ikke lyst til å bruke 1000 kroner på en liten bukett. Hva skal dere ha? (Og beklager at det er uoversiktlig skrevet, enterknappen min virker ikke) Endret 10. april 2013 av Arkivskap
Arkivskap Skrevet 10. april 2013 Forfatter #2 Skrevet 10. april 2013 (endret) Noe ala dette jeg kan tenke meg. Endret 10. april 2013 av Arkivskap
Aomame Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Jeg er usikker på hva jeg skal ha selv, men tenker llitt som deg at jeg vil ha noe enkelt og ikke så altfor dyrt. Men når jeg begynner å google brudebuketter er det mange fine som er litt dyre dessverre Så vi får se hva jeg ender opp med etterhvert. Her er noen jeg synes er fine i hvert fall: 2
Arkivskap Skrevet 10. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2013 Hvis jeg skal ha bukett, så må sikkert brudgom ha knapphullsblomst. Den koster ca 200 kroner ser jeg. Og hva da med barna? De skulle vel også hatt noe? Da blir det fort dyrt. Synd jeg ikke kjenner noen som kan ordne noe enkelt!
estrella Skrevet 10. april 2013 #5 Skrevet 10. april 2013 Jeg ville prøvd meg på å lage dem selv, det finnes helt sikkert enkle forklaringer og tips på nettet (f.eks youtube). Både min stemor og ei venninne som ikke har noe som helst erfaring med å lage buketter fikk det til når de har prøvd tidligere (da var det til borddekorasjoner, men prinsippet var jo det samme). (nå har jeg ikke sett den, bare søkte frem). Du kan jo prøve en gang før bryllupet og se om du får det til Med litt rimeligere blomster enn roser f.eks. 2
Gjest Ciegus Skrevet 10. april 2013 #6 Skrevet 10. april 2013 Følger med på denne, er ikke så gira på bukett selv.
Knurr Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Jeg vakler mellom å la selv og få den laget... uansett vil jeg gjerne ha villblomster. Helst røslyng, det visner ikke så fort. Forskjellen på brudebukett og vanlige buketter er jo at den skal lages så den ser pen ut i mange timer uten vann, så pass på med blomstertypene. Bildet er en liten oppskrift jeg fant på både brudebukett og brystbukett.
lilletuss87 Skrevet 10. april 2013 #8 Skrevet 10. april 2013 Grunnen til at brudebukett ofte er dyrt er pga jobben det er å lage den... Den øverste med de røde rosene er ikke mange blomstene, men selve jobben som koster.. Lykke til!
lilletuss87 Skrevet 10. april 2013 #9 Skrevet 10. april 2013 Grunnen til at brudebukett ofte er dyrt er pga jobben det er å lage den... Den øverste med de røde rosene er ikke mange blomstene, men selve jobben som koster.. Lykke til!
Gjest Kiara! Skrevet 10. april 2013 #10 Skrevet 10. april 2013 Det fineste er det enkle spør du meg med helt enkle blomster satt sammen med et bånd eller lignende. Jeg orker ikke tanken på å bruke mye penger på dette, så jeg skal ha tre liljer eller noe i den duren som jeg rett og slett knytter sammen å holder. (ikke som en baby). - Jeg drømmer selvfølgelig om at Orkiden min har satt igang med ny blomstring slik at jeg kan ha en lang stilk av den. Brudepikene skal ha enkle buketter satt sammen av roser + litt div. Tenke enkelt og gjør det selv Arkivskap. Selvgjort er velgjort. max 500,- totalt for absolutt alt.
HvittHus Skrevet 10. april 2013 #11 Skrevet 10. april 2013 Hva med hortensia eller lupiner? Begge deler er enkle å jobbe med og kan fint lages dagen i forveien med enkle håndgrep.
angelica100 Skrevet 10. april 2013 #12 Skrevet 10. april 2013 Jeg har aldri laget brudebukkett før men fikk en forespørsel om og gjøre det av bruden som skal gifte seg neste helg og etter og ha sett litt youtube videoer og øvd med en gang føler jeg det kan bli ganske så fint selv om det nok ikke blir super fancy. knappehulsblomst er heller ikke spesielt vanskelig og lage.
Petalouda Skrevet 11. april 2013 #13 Skrevet 11. april 2013 Jeg vil ha en enkel bukett med markblomster om jeg får bestemme. Men jeg får ikke bestemme, her er brudgommen klokkerklar på at dette er hans ansvarsområde. Blir spennende å se da
Charlie28 Skrevet 11. april 2013 #14 Skrevet 11. april 2013 lurte på om jeg skulle lage blomstene selv til bryllupet, eller få en blomsterdekoratør til å gjøre det. Men nå som jeg har sett denne + andre youtube videoer, så kommer jeg garantert til å gjøre det selv. Det ser jo så lett ut, og betale mange tusen for det er bare penger ut vinduet...
Arkivskap Skrevet 11. april 2013 Forfatter #15 Skrevet 11. april 2013 (endret) Youtube var jo genialt! Takk for tips. Nå venter jeg bare på å bli "overrasket" av at samboeren min har med roser hjem en dag, så jeg får se om jeg klarer å lage selv og hvor godt de holder seg! Endret 11. april 2013 av Arkivskap
Gjest Adriane Skrevet 11. april 2013 #16 Skrevet 11. april 2013 Det jeg er bekymret for hvis jeg skulle lage den selv, er å få den til å holde seg like pen hele dagen igjennom... Ikke vet jeg hvilke triks blomsterforretningene har for å få til det, men noe er det.
Suss81 Skrevet 11. april 2013 #17 Skrevet 11. april 2013 Vi kjører en hjemmelaget variant av sånn Brosjebukett vi da. Holder på med full hamstring når jeg finner billige, fine blinketing jeg kan ha i buketten. Mamma skal hekle noen blomsterdingster og litt sånn så tror det blir veldig fint Men den største fordelen er vel at den er evigvarende og aldri vil visne. Ett supert minne fra bryllupet 1
Gjest dette Skrevet 11. april 2013 #18 Skrevet 11. april 2013 Jeg tenker å ha villblomster, og evt. tilsette noen blomster fra en bukett fra Plantasjen (Ser de har buketter fra 50-200 kr der). Det kan visst settes i vann kvelden før, med en spesiell blomstergjødsel e.l. (skal sjekke mer konkret hva det er seinere) som gjør at de holder seg fine lengre. Personlig synes jeg noen typer strå også er fint, så jeg vil kanskje dekorere med det også. Skal kanskje plukke eføy fra trærne i skogen til å pynte bordet med. (er veldig tidlig i planleggingen, men jeg vil ha blomster, fordi jeg synes det gir en romantisk stemning.) 1
pusla Skrevet 11. april 2013 #19 Skrevet 11. april 2013 Jeg skal også lage selv, enten rosebukett som det finnes en haug videoer av på YouTube, eller noen calaer. Skal øve meg helga om et par uker, så kan rapportere om resultat da hvis dere vil. 1
CathFoto Skrevet 11. april 2013 #20 Skrevet 11. april 2013 Vi kjører en hjemmelaget variant av sånn Brosjebukett vi da. Holder på med full hamstring når jeg finner billige, fine blinketing jeg kan ha i buketten. Mamma skal hekle noen blomsterdingster og litt sånn så tror det blir veldig fint Men den største fordelen er vel at den er evigvarende og aldri vil visne. Ett supert minne fra bryllupet Jeg so virkelig ikke er noe glad i bling synes brosjebukett var kjempekult.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå