Gå til innhold

budsjett - bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort og godt: hvor mye budsjetterte dere med og hvorfor? Gikk dere over eller under?

Anonym poster: d8d3ccf10c6f33da631b306241bdab22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begynte med budsjett på 50 000, høynet dette til 70 000 når jeg begynte planleggingen og så hva alt kostet. Ser ut som vi havner under, på rundt 60-65 000

AnonymBruker
Skrevet

Holder det ikke med alle de 4536271837 trådene det er om dette allerede?

Anonym poster: d9ee087f80a5d14d0686fe496b7b0370

• Liker 3
Skrevet

Vi var litt usikre i starten på hvor stort bryllup vi ville ha. først ville vi ha et lite, og budsjettet var ca 40-50 000. Men så fikk vi pengestøtte fra familie, så nå ser det ut som det kommer til å koste ca 120 000 kr +. :bond: Blir helt ør av å tenke på de enorme summene. Tenk alt vi kunne fått for de pengene!! Men, så blir det et supert bryllup også da ;)

Skrevet

Holder det ikke med alle de 4536271837 trådene det er om dette allerede?

Anonym poster: d9ee087f80a5d14d0686fe496b7b0370

kanskje det er en ny bruker? :)

• Liker 3
Skrevet

Vi tenkte 50-60 000 i utgangspunktet, men endte vel på 75 000. 80 til bords. :)

Skrevet

Begynte med et budsjett på 100.000, rett og slett fordi det har vi råd til/oppspart og fordi jeg syns alt over det er absurd mye penger. Nå går vi nok over budsjett fordi brudgom nekter å forholde seg til mitt "sparsommelige" budsjett. Feks slik: brudgom: vi MÅ ha band! Brud: må vi det? Vet du hva det koster? Kanskje 8000kr! Vi har ikke budsjettert for det! Brudgom: det er jo ikke så ille da.. Vi har vel råd?:) Og slik har skjedd flere ganger. Det skal nevnes at han betaler mest/ har spart mest, og rent teknisk så har vi penger til det. Er redd for at vi havner på omtrent 140.000

Skrevet

vi begynte på ca 100 000 men så forandret vi litt på planene så nå er det ca 130 000.

Skrevet

Vi ligger også på 130.000, og det til tross for at vi skal ha det hjemme! Vi skal ha 100 gjester, og halvparten av budsjettet går bare til mat (uten alkohol). Men så er vi heldige, min far betaler maten etter familiens tradisjon. Min forlovede har en ide om at ekteskapets suksess er omvendt proposjonalt med kostnaden, så vi prøver å holde oss litt til det som er mest basic, uten for mye dill og dall.

Skrevet

Mest basic for 130tusen.....

Skrevet

Vi har akkurat begynt å planlegge (sist uke), og håper vi får det for toppen 50 000. Jeg la ut anbud på mittoppdrag.no om selskapslokale, der jeg sa at maxprisen er 30 000 (selv om vi har 50 middagsgjester og ca 50 til på festen etterpå. Har fått to tilbud på tre dager:)

Da vil vi spare på bl.a.:

• Kjole:toppen 3000 (jeg er ikke nøye på det. Ser kjempefine kjoler på nettet, til under 1000 kr. tar en mer snøring bak, så den lettere passer til meg. Mulig det er risikofylt, så vurderer å leie/kjøpe brukt.)
  • forrett: tar med selv, de serverer
  • dessert: tar med selv, selvforsyning
  • drikke: tar med selv, de serverer (men må betale noe for det likevel til lokalet, ser det ut som, så regner på det. tenker å ta prosecco eller cava istedenfor champagne i starten. prosecco virker mest spennende.)
  • blomster: får venninner/søstre/mamma til å plukke villblomster for oss, som settes i enkle vaser/flakonger... Skal bruke dette til bukett også. Danderer og muligens med lys/lykter/etc. Fargede servietter fra ebay, fine bordkort billig fra ebay.)
  • Musikk: CD, og gjester som spiller instrumenter for oss (håper bestevenninna mi vil synge:) Regner med det;))
  • Innbydelse og takkekort: Lager selv (lett å lage noe elegant, har kunst og håndverk-utdannelse)
  • Hår og sminke: Fikser selv - klarer å sette opp selv, men vil prøve flere stiler.
  • Bryllupskake: Ser hvordan de gjør det på youtube. Skal øve, og kanskje lage selv til bryllupet:)
  • Alkohol: Kjøpes i Sverige eller om noen tar med fra Tyskland/Finland når de er på tur der.

• Liker 1
Skrevet

Ca 100 000 :) Skal bli spennende å se om vi holder oss innenfor budsjettet :P

Skrevet

Startet med 100.000,-, oppjusterte til 125.000,- og håper å havne nærmere 100.000,-

Skrevet

Vi har akkurat begynt å planlegge (sist uke), og håper vi får det for toppen 50 000. Jeg la ut anbud på mittoppdrag.no om selskapslokale, der jeg sa at maxprisen er 30 000 (selv om vi har 50 middagsgjester og ca 50 til på festen etterpå. Har fått to tilbud på tre dager:)

Da vil vi spare på bl.a.:

• Kjole:toppen 3000 (jeg er ikke nøye på det. Ser kjempefine kjoler på nettet, til under 1000 kr. tar en mer snøring bak, så den lettere passer til meg. Mulig det er risikofylt, så vurderer å leie/kjøpe brukt.)
  • forrett: tar med selv, de serverer
  • dessert: tar med selv, selvforsyning
  • drikke: tar med selv, de serverer (men må betale noe for det likevel til lokalet, ser det ut som, så regner på det. tenker å ta prosecco eller cava istedenfor champagne i starten. prosecco virker mest spennende.)
  • blomster: får venninner/søstre/mamma til å plukke villblomster for oss, som settes i enkle vaser/flakonger... Skal bruke dette til bukett også. Danderer og muligens med lys/lykter/etc. Fargede servietter fra ebay, fine bordkort billig fra ebay.)
  • Musikk: CD, og gjester som spiller instrumenter for oss (håper bestevenninna mi vil synge:) Regner med det;))
  • Innbydelse og takkekort: Lager selv (lett å lage noe elegant, har kunst og håndverk-utdannelse)
  • Hår og sminke: Fikser selv - klarer å sette opp selv, men vil prøve flere stiler.
  • Bryllupskake: Ser hvordan de gjør det på youtube. Skal øve, og kanskje lage selv til bryllupet:)
  • Alkohol: Kjøpes i Sverige eller om noen tar med fra Tyskland/Finland når de er på tur der.

Leie brudekjole er ofte mye dyrere enn man tror, da ville jeg heller kjøpt på Finn og prøvd å selge den igjen eller noe.

Skrevet

100.000 kr var budsjettet, endte med 87.000 kr. Handler mye om lang planlegging egentlig, på den måten sparte vi mye.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Mest basic for 130tusen.....

Ja, mat og drikke til alle gjestene, det tar halve budsjettet. Vi har ikke engang lagt inn fotograf som du ser. For oss er det antall gjester som drar opp prisen, resten skal være uansett og vil bli fast uavhengig av hvor stort selskap det er.

Invitasjoner, program, bordkort 2000 Kirke 5000 Bukett/dekorasjoner 1000 Kjole/frisør 7000 Ringer 10000 Transport 2000 Dekorasjoner festlokale 10000 Duker og dekketøy 0 Drikke 15000 Mat + kaker 63000 Serveingspersonale 5000 Lyd/lys 5000 Bord/stoler 2000 SUM 127000

AnonymBruker
Skrevet

Vi blir 60, og da koster det 60.000 (muss, stor buffet, 3 gl. vin, vann på flasker, kaffe, kaker, forlenget åpningstid og et helt hotell for oss selv). Brudekjole 13000 (skal selges etter bryllupet), 3000 smoking, fotograf 3000 (forloveden er rørlegger, skal arbeide 8 t på fotografens bad), blomsteroppsatser og brudebukett ordner jeg, og en kamerat er dj og har anlegg og lys så dette får vi også billig! Svigerfar har svart ny suv som passer vårt vinterbryllup i Holmenkollen som vi skal bruke.

Anonym poster: 5091f7677ebf8a226c85e30fcb518a73

AnonymBruker
Skrevet

100 pers. budsjett på max 70.000. Har lokale der vi kan ta med mat og drikke selv. Gratis kokk. Kinakjole. Forlover er frisør og tar også sminken. Kjøpt billig pynt på ebay. Lager brudebukett og knapphullsblomster selv/min mor. Dropper profesjonell fotograf, men ber noen av vennene våre om å ta seg litt tid til å ta bilder.

Anonym poster: e676807b69cd0df360d3d3748a8d02b5

Skrevet

Angående budsjett: Nå skriver de på klikk.no at vinmonopolet har halv pris på en del vin (de nevner og en prosecco, som jeg tror er en italiensk boblete vin, i alle fall bobler som er billigere enn champagne. Og dette er kanskje en god prosecco, for vanligvis koster denne 200-og-noe, men halv pris nå:) Mange av proseccoene klikk.no har testet før, som de ga god karakter til, koster litt over 100 kr i utgangspunktet:)

Se her:

vin til halv pris: http://www.klikk.no/mat/spise/article830126.ece

test av prosecco: http://www.klikk.no/mat/drikke/article810030.ece

Skrevet

Vi starta på 50.000 og har oppjustert til 80.000. Vi reiser først bort og gifter oss med nær familie tilstede, og så skal vi ha fest med 30 gjester hjemme etterpå. Budsjettet inkluderer da begge deler, og fly og hotell + sjømannskirke gjør at det blir såpass mye selvom vi gjør det lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...