Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en helt fantastisk mann som er god på alle måter. Det var jeg som tok initiativ til det meste bortsett fra første kyss og sex i starten. Vi har kun hatt 2 "dates" som har vart i et døgn hver gang, og vi meldes og har kontakt hver dag. Jeg tror jeg virkelig begynner å falle for denne mannen, men jeg tror jeg prøver å få meg selv til å ikke gjøre det fordi jeg er redd for å bli såret. Jeg kommer med sånne teite/småfrekke kommentarer innimellom, eller går tom for ting å si. Den første overnattingen vi hadde var helt perfekt, praten gikk uten problemer og alt fløt naturlig. Denne gangen syntes jeg ikke var sånn. Var med ham her om dagen og overnattet. Jeg syns stemningen var merkelig hele dagen, helt fram til vi på kvelden la oss ned på sofaen og så på film, da klarte jeg på en måte å "slappe av". Vet ikke om han hadde vært litt nervøs også, virket litt sånn. Vi hadde sex, og etter det var alt perfekt. Da jeg kjørte hjem dagen etter tenkte jeg "Hmm, jeg kommer nok ikke til å savne ham", men bare en time etter sjekket jeg telefonen for å se om han hadde sendt melding. Jeg kjente savnet komme krypende, og jeg ble redd for at jeg kanskje hadde skremt ham vekk eller gjort ham uinteressert..(Er det sånn å være forelska?) Fikk en melding litt senere, og ble kjempeglad! Kjente hjertet hoppet over et slag og et glis bre seg utover fjeset mitt :) Han sa han hadde hatt det kjempekoselig med meg, og han har sagt han vil møte meg igjen.

Men jeg vet ikke hva som skjer med meg?! Jeg har aldri vært skikkelig forelsket før, men jeg vet ikke om det er det jeg er? Jeg vil ikke skremme ham vekk eller være slem, og jeg vet ikke hvorfor jeg holder på sånn.. Det er som om jeg har en sperre oppe og "forsvarer" mine egne følelser med frekke kommentarer og tåpelige utsagn. Hva burde jeg gjøre nå? Hvordan kan jeg skjerpe meg? Jeg liker ham kjempegodt og vil bare at han skal forstå det, jeg vil ikke miste ham!

Anonym poster: fa54e312242d62bc9ed59d4f9a6180be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du er forelsket, ja! Er det ikke deilig/jævlig?

Det virker som om han er forelsket i deg også, kanskje det kan roe deg ned litt?

• Liker 1
Skrevet

Vær ærlig. En jeg holdt på med sa til meg at hun ikke ville ha noe følelser og bare ville være pulevenner (Noe jeg ikke trodde en dritt på egentlig for hun var nervøs og sa mye dumt). Uansett, jeg er egentlig ikke typen til å være i et puleforhold da jeg ønsker å få følelser. Hun var ikke ærlig med meg, så jeg sluttet å ta kontakt med hun. Sa det til hun en stund etterpå og da nektet hun for at hun sa vi bare skulle være pulevenner :fnise: Jeg orker bare ikke slikt. Når jeg er ærlig forventer jeg å få det samme tilbake.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du er forelsket, ja! Er det ikke deilig/jævlig?

Det virker som om han er forelsket i deg også, kanskje det kan roe deg ned litt?

Hehe jo det er veldig deilig/jævlig!

Jeg tror ihvertfall han er ganske interessert så det roer meg jo litt, at han i det hele tatt gidder å prate med meg etter at jeg var teit sier kanskje sitt ( :rodmer: ), men det gjør det liksom bare verre om jeg klarer å ødelegge hele greien nå..:P

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Siden du er så tenkende over hva han tenker, bekymra for å gjøre noen feil og du er tydeligvis veldig opptatt av hva han synes om deg- dessuten så virker du ganske så gira i innlegget ditt her :ler: - så ja, jeg synes du virker forelsket! :kline:

Endret av NozMonster
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær ærlig. En jeg holdt på med sa til meg at hun ikke ville ha noe følelser og bare ville være pulevenner (Noe jeg ikke trodde en dritt på egentlig for hun var nervøs og sa mye dumt). Uansett, jeg er egentlig ikke typen til å være i et puleforhold da jeg ønsker å få følelser. Hun var ikke ærlig med meg, så jeg sluttet å ta kontakt med hun. Sa det til hun en stund etterpå og da nektet hun for at hun sa vi bare skulle være pulevenner :fnise: Jeg orker bare ikke slikt. Når jeg er ærlig forventer jeg å få det samme tilbake.

Jeg har sagt jeg liker ham da. Tror det er ganske åpenlyst at det ligger mer enn bare sex bak for begge. Men jeg vet ikke, burde jeg fortelle ham hva jeg tenker allerede?! Er ikke så flink med sånt som dette, jeg..

Siden du er så tenkende over hva han tenker, bekymra for å gjøre noen feil og du er tydeligvis veldig opptatt av hva han synes om deg- dessuten så virker du ganske så gira i innlegget ditt her :ler: - så ja, jeg synes du virker forelsket! :kline:

:fnise: Du har kanskje et poeng.

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

:fnise: Du har kanskje et poeng.

ja, jeg tror det ...

Om du innerst inne hadde vært mer i tvil ang. denne gutten her så tror jeg teksten i tråden din hadde utartet seg nokså annerledes enn den ble :lol:

Endret av NozMonster
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt greia her.. Virker jo som du er i startfasen av en forelskelse, men du ønsker ikke å være det?

Hva slags frekke kommentarer er det snakk om?

Og hvor gammel er du btw?

Anonym poster: 1e2470dd65631cdb0647b16ed3c33f6e

Gjest Inggolf
Skrevet

du skriver i overskriften at det ødelegger ALT- men hva er det egentlig som du føler ødelegges?

og hva er ALT?

Skrevet

Du burde kanskje tone ned kommentarene litt. Uten å distansere deg. Distanserer du deg, kan det tolkes som om du ikke er interessert og dermed kan han lett miste interesse, og da kan det plutselig være for sent. Dessverre er det mange som bruker denne metoden om de ikke tør å si skikkelig ifra til daten sin. De bare lar det gå og svarer sjeldnere og sjeldnere. Derfor kan han komme til å tro det er dette som skjer om du distanserer deg.

Du høres iallfall forelsket ut, så bare nyt det.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt greia her.. Virker jo som du er i startfasen av en forelskelse, men du ønsker ikke å være det?

Hva slags frekke kommentarer er det snakk om?

Og hvor gammel er du btw?

Jeg vil jo egentlig være forelsket, det var jeg som tok kontakt med ham første gangen fordi jeg syntes han var utrolig kjekk, og virket interessant. Jeg har blitt såret før og er nok redd for å bli det igjen, redd for å gå på en smell. Så da prøver jeg å "jage ham vekk" (?) før han kan såre meg... :vetikke: Det virker ihvertfall som om det er det jeg gjør og jeg liker det ikke selv!

Eksempler kan være at han prøver å gi meg komplimenter, mens jeg avfeier det eller ler litt av at han sier noe sånt.. F.eks når vi laget middag - Han: "Så flink du er :) " Meg: "Hehe ja, det er vanskelig å røre i gryta". Eller på morgenen da jeg kom ut fra dusjen - Han: "Kanskje jeg og skal gå i dusjen?" Meg: "Ja gjør det. Du stinker." :klaske: Han lo jo, han skjønte at jeg prøvde å være morsom, men i det jeg sa det følte jeg meg så ufattelig dum, og jeg har tenkt på det konstant siden.

Jeg er i begynnelsen av 20-årene.

du skriver i overskriften at det ødelegger ALT- men hva er det egentlig som du føler ødelegges?

og hva er ALT?

Jeg føler jeg ødelegger inntrykket han har av meg. Vi kjenner hverandre ikke så voldsomt godt enda, så vi er fortsatt i bli-kjent-fasen og jeg føler at det kan fort å skeis om jeg sier eller gjør noe gale.

Du burde kanskje tone ned kommentarene litt. Uten å distansere deg. Distanserer du deg, kan det tolkes som om du ikke er interessert og dermed kan han lett miste interesse, og da kan det plutselig være for sent. Dessverre er det mange som bruker denne metoden om de ikke tør å si skikkelig ifra til daten sin. De bare lar det gå og svarer sjeldnere og sjeldnere. Derfor kan han komme til å tro det er dette som skjer om du distanserer deg.

Du høres iallfall forelsket ut, så bare nyt det.

Tusen takk for bra svar! Jeg skal prøve å følge rådene dine, også skal jeg prøve å nyte forelskelsen (man blir jo helt sjuk i hodet av dette!) :)

Gjest Inggolf
Skrevet

Jeg føler jeg ødelegger inntrykket han har av meg. Vi kjenner hverandre ikke så voldsomt godt enda, så vi er fortsatt i bli-kjent-fasen og jeg føler at det kan fort å skeis om jeg sier eller gjør noe gale.

ja, oki, jeg skjønner.

Disse kommentarene dine hadde nok jeg blitt ganske såra og oppgitt over, dersom jeg fikk slengt dem opp i trynet, så jeg håper du klarer å lære deg å tenke litt over hva du sier før du sier det :)

Og dessuten- de fleste har vel blitt såra en eller ni ganger, men du må prøve å ikke bare anta at han også vil gjøre det av den grunn.....

Jeg drev på med en gutt som hadde opplevd utroskap fra tidligere damer og av den grunn hadde han vanskeligheter med å tro at jeg skulle være trofast mot han.. Jeg klarte ikke å fortsette særlig lenge fordi jeg følte at han omtrent venta på at jeg kom til å være utro..

Det jeg prøver å si er bare at du må være forsiktig med å "beskylde" han for ting, eller å sammenlikne han med xer...

Skrevet

De kommentarene du nevner er ikke så ille syns jeg. Så sant han ikke lukta dritt såklart. Tipper han ikke tenker over det nå lenger i det hele tatt.

Når du skriver at du ødelegger et potensielt forhold hadde jeg sett for meg kommentarer av sterkere kaliber som virkelig vil såre. Type 'Jeg er f... ikke interessert i deg' o.l. kan kanskje være i overkant, spesielt dersom det ikke er i en spøkende tone.

Skjønner ikke helt hva du har å være redd for hvis ikke du har sagt noe helt for jævlig.

AnonymBruker
Skrevet

De kommentarene du nevner er ikke så ille syns jeg. Så sant han ikke lukta dritt såklart. Tipper han ikke tenker over det nå lenger i det hele tatt.

Når du skriver at du ødelegger et potensielt forhold hadde jeg sett for meg kommentarer av sterkere kaliber som virkelig vil såre. Type 'Jeg er f... ikke interessert i deg' o.l. kan kanskje være i overkant, spesielt dersom det ikke er i en spøkende tone.

Skjønner ikke helt hva du har å være redd for hvis ikke du har sagt noe helt for jævlig.

Tusen takk!!! Det er veldig betryggende!! Han luktet selvfølgelig ikke dårlig :) Håper han ikke tenker mer på det. Hadde han sagt sånt til meg hadde jeg bare dyttet til ham og latet som jeg ble fornærmet så jeg tror ikke det har gått så fryktelig hardt innpå ham. Men jeg burde kanskje funnet på noe smartere å si uansett, jeg føler meg jo litt teit når jeg sier sånt :P

Det var heldigvis det verste jeg har lirt av meg da, "jeg er f... ikke interessert i deg" kunne jeg aldri funnet på å si, selv ikke på tøys.

Men når han sier jeg er flink til å røre i gryta når vi lager middag liksom.. Eller at jeg er flink når jeg henter bagen min fra bilen på kvelden.. Hva sier man egentlig da? Da klarer jeg liksom ikke å ta det seriøst, jeg må bare si noe teit/tullete tilbake :plystre:

AnonymBruker
Skrevet

Men når han sier jeg er flink til å røre i gryta når vi lager middag liksom.. Eller at jeg er flink når jeg henter bagen min fra bilen på kvelden.. Hva sier man egentlig da? Da klarer jeg liksom ikke å ta det seriøst, jeg må bare si noe teit/tullete tilbake :plystre:

Jeg leser det som at det er han som kødder med deg på en hyggelig måte når han sier sånt.

Hvis dama mi står å rører i en gryte, så kan jeg komme bort til ho og si f.eks: 'Oooo, De er dyktig!'

Syns bare det skaper litt stemning.

Virker som du gjør alt riktig syns jeg :-) mange gutter som liker jenter som tør å komme med litt frekke kommentarer.

AnonymBruker
Skrevet

Ser rett og slett ikke hva du kan ha jaget ham vekk med dersom det er litt humor i fyren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser det som at det er han som kødder med deg på en hyggelig måte når han sier sånt.

Hvis dama mi står å rører i en gryte, så kan jeg komme bort til ho og si f.eks: 'Oooo, De er dyktig!'

Syns bare det skaper litt stemning.

Virker som du gjør alt riktig syns jeg :-) mange gutter som liker jenter som tør å komme med litt frekke kommentarer.

Tusen takk! :) Går ut ifra at han er en av de som liker det da, siden han fortsatt vil treffe meg :P

Gjest Rosetorne
Skrevet

Kan det være at du er litt redd for å miste kontrollen og risikere en avvisning? Sånn at du må si noen negative kommentarer til han, så du på en måte har avvist i forkant? Det er mange som har det sånn. Men om man blir bevisst på det, kan man unngå å føle det sånn, heller tørre å risikere.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! :) Går ut ifra at han er en av de som liker det da, siden han fortsatt vil treffe meg :P

Så lenge du ikke gir inntrykk av og ikke ville treffe han da, så bør jo alt være i fabelaktig orden (-:

Skrevet

Viktigste er egentlig bare å være tilgjengelig. Så kan du latt han få ta den praten.

Man trenger jo ikke å si ting med ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...