Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Familien skal samles til selskap neste helg. Det er et par timer unna her vi fleste bor. Min samboer og jeg tenkte å kjøre inn selv, vi har da en ekstra plass i bilen. Så ringte et familiemedlem x meg nå og spurte om familiemedlem yy kunne sitte på med min samboer og meg, jeg sa at bilen er ganske gammel, veldig mye lytt, dårlig start og det er en del små feil på den som gjør at den ikke fungerer som den skal. Rett og slett dårlig! Familiemedlem yy kan gjerne sitte på med min samboer og meg, men problemet er at hun er ganske gammel, masete kommenterer farten på bilen, bråken i bilen, om vi hører på musikk (radioen fungerer ikke) hun snakker hull i hodet på meg, blander seg alltid i absolutt et hvert familiemedlem sin sak og privatliv og jeg orker rett og slett ikke høre på det i et par timer! Jeg er glad i hun, men jeg orker rett og slett ikke det der.

Som oftes prøver jeg å holde meg unna familiesamlinger, men dette er noe jeg må møte opp på.

Jeg sa derimot at familiemedlem A kan sitte på med oss, ettersom det er en som er ung og som min samboer og jeg har et greit forhold til, en vi pleier å omgåes med. Men dette gikk tydeligvis ikke, selv om familiemedlem A også sa det gikk greit å sitte på i vår bil..

Nå vil jeg ikke ha noen krangler i familien, og jeg hadde sett frem til denne dagen. Men for tidspunktet har jeg nesten bare lyst til å droppe det hele på grunn av dette. Hva hadde dere gjort, og hvordan sier jeg nei? At dette familiemedlemmet ønsker jeg ikke ha med meg i bilen. Jeg prøvde å si ting som at det er en gammel bråkete bil, mye lyder, bare dårlig.. Men føles ikke ut som om noen hører på oss i det hele tatt.. At de allerede har bestemt seg for at personen skal sitte på med oss..

Anonym poster: 612f33fd7274e0ead5fa24de90114f82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere skal i samme selskap.. Blir for dumt å si nei

Skrevet

La henne sitte på, naturligvis!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er bare at dette familiemedlemmet rett og slett er forferdelig! Hun er masete, grådig, frekk, bare baksnakker og slenger dritt, blander seg i alt.. Jeg orker ikke dette i så mange timer tur/retur.

Anonym poster: 7053cf6ba1111f5b38d7f07a9e2f3ecd

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å si i fra til vedkommende da? Om at hun bør være litt mindre pratsom i bilen deres hvis ikke får hun ikke lov. Du må sette grenser.

Anonym poster: 323f6d71d7ab3b43056e1511417979ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sov hele veien med øreplugger ;)

Anonym poster: 1b7ebdb7f92392cd2d8a04f8b4aab5ce

AnonymBruker
Skrevet

Klart har jeg sagt ifra før, vi alle har det. Men vedkommende er gammel og jeg føler det ikke riktig å si slikt til en gammel person lengre, ei heller si nei til personen. Derimot tenkte jeg heller på å fortelle familiemedlemmet som spurte meg om personen kunne si på at det ikke passet, problemet er bare om jeg bør si nei eller la vedkommende sitte på..

AnonymBruker
Skrevet

Forstod jeg deg riktig at bilen deres er 3 seter og at grinebiter familiemedlem blir sittende imellom deg og typen?

Anonym poster: 6093f7f3f72143e5791ea776b6fb221b

AnonymBruker
Skrevet

Bilen vår er en fem seter, men det er kun et setebelte bak og det er ikke noe vi får fikset i helgen..

AnonymBruker
Skrevet

De andre familiemedlemmene overser dere nettopp fordi de heller ikke vil ha hun/han med i sin bil.

Anonym poster: c08d6b177e0fe923fc96a97e5a00a72a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bilen vår er en fem seter, men det er kun et setebelte bak og det er ikke noe vi får fikset i helgen..

Jeg ville lyvd og sagt at ingen av setebeltene i baksete fungerte i hele tatt...

Anonym poster: 6093f7f3f72143e5791ea776b6fb221b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, eventuelt ta ut et setebelte til. Skjønner situasjonen. Ellers så må man si fra og sette grenser.tydeligvis flere som ikke vil ha dette familiemedlemmet i bilen, siden ikke A kunne sitte på med dere i stedet.

Mange ville bare ha holdt ut med sånne giftige mennesker. Men hvorfor skal man gidde det? Ofte får man ingenting igjen for det.

Anonym poster: cba595d6d5f070df220f42160cd51744

AnonymBruker
Skrevet

Så fint med flere svar, veldig glad for det. Må kommentere det siste som ble skrevet, er akkurat det at man aldri får noe igjen for det uansett! Vi har ordnet på bilen til vedkommende, trur du vi fikk noe for det? Nei, ikke en gang et forbanna takk! Det kun fordi vi var litt sene, og ikke fikk ordnet den siste tingen før et par dager senere. Da ordnet hun like så godt noen andre som fikset det, selv om vi alllerede hadde begynt og bilen var fint kjørbar.

Alt vi får igjen er dritt snakking, kommentarer og faenskap. Hun liker ikke andre siden av familien min (mamma side/pappa side) Går heller ikke en dag uten at hun kommenterer de og jeg orker ikke det i lengden.

Gjest Elseby13
Skrevet (endret)

Problemet er bare at dette familiemedlemmet rett og slett er forferdelig! Hun er masete, grådig, frekk, bare baksnakker og slenger dritt, blander seg i alt.. Jeg orker ikke dette i så mange timer tur/retur.

Og hva er du da, kjære venn??

Selvfølgelig skal gamla sitte på med deg, det kalles god oppdragelse. En dag er du er bitter og sur gammel kjerring som trenger å sitte på med noen...

Endret av Elseby13
Skrevet

Slik er det med familie, man må svelge noen kameler nå og da. Hvis det innebærer et par timers ubehagelig kjøretur noen ganger i året, så er du heldig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart har jeg sagt ifra før, vi alle har det. Men vedkommende er gammel og jeg føler det ikke riktig å si slikt til en gammel person lengre, ei heller si nei til personen. Derimot tenkte jeg heller på å fortelle familiemedlemmet som spurte meg om personen kunne si på at det ikke passet, problemet er bare om jeg bør si nei eller la vedkommende sitte på..

Da synes jeg ikke synd på det om du ikke sier i fra mer. Om det ikke er omvei for deg å la henne sitte på, så bør du la henne sitte på. Samtidig som du sier i fra hver gang om deres grenser for at dere alle skal ha en fin tur.

Anonym poster: 323f6d71d7ab3b43056e1511417979ea

Skrevet

Ring og si at dessverre gikk det ikke allikevel for dere reiser dagen før til en venninne på et sted i motsatt retning av selskapet. Derfor får dere ikke hentet gamla. På hjemveien leier dere inn på hotel og koser dere sammen der. før dere reiser hjem.Perfekt :-) ev, at dere skal ta med hunden til en venninne og at det derfor ikke blir plass

Skrevet

Så fint med flere svar, veldig glad for det. Må kommentere det siste som ble skrevet, er akkurat det at man aldri får noe igjen for det uansett! Vi har ordnet på bilen til vedkommende, trur du vi fikk noe for det? Nei, ikke en gang et forbanna takk! Det kun fordi vi var litt sene, og ikke fikk ordnet den siste tingen før et par dager senere. Da ordnet hun like så godt noen andre som fikset det, selv om vi alllerede hadde begynt og bilen var fint kjørbar.

Alt vi får igjen er dritt snakking, kommentarer og faenskap. Hun liker ikke andre siden av familien min (mamma side/pappa side) Går heller ikke en dag uten at hun kommenterer de og jeg orker ikke det i lengden.

Jeg skjønner problemstillingen, men her har du altså tre valg:

1. Si nei, og få det "bråket" som følger med det. Ved dette alternativet må du sannsynligvis forklare for andre familiemedlemmer hvorfor hun ikke kunne sitte på.

2. Si ja, og bruk fire timer på å høre på frekkheter og ikke si noe - ergo samtykke til det.

3. Si ja, bruk èn time på å konsekvent si "jeg hører at du synes dette om familien min, men det er altså familien min, så disse meningene ønsker jeg at du holder for deg selv", og tre timer med en stille/fornærmet/irettesatt gæmlis i baksetet.

Det eneste du ikke kan oppnå her er å både føye deg og ha det hyggelig. Det lar seg ikke forene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå fikk hun sitte på med noen andre, trur hintet om at jeg ikke ville ha hun med ble oppfattet!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...