AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Jeg har/hadde en venninne som før jeg var god venn med og jeg skal referere til personen som X. Det siste året har jeg merket hvordan jeg blir skøyvet til siden for X sine andre venner og at hun ikke kan være ærlig mot meg. Hun må alltid lyve, selv for de minste tingene. Uansett, denne personen blir oppfattet som hyggelig av de fleste og typen som kan aldri gjøre galt mot andre. Dette er noe som har gått meg på nervene fordi hun skryter av hvor tøff og moralsk hun er som alltid sier ting som det er, men jeg har ved flere anledninger sett hvordan X kan talk the talk, og bare det. Uansett, jeg møtte en annen venninne for litt siden og hun fortalte meg at hun prøvde å ta kontakt med X for å treffes, men hun er ''alltid'' opptatt. Jeg fikk også sett meldinger fra X og de er så kvalmende rett og slett fordi de viser hvor falsk hun er. Personen jeg møtte var lei seg fordi hun ønsket å treffe X, men x finner på unnskyldninger hele tiden. Jeg syntes synd på henne og tenkte at det var på tide å fortelle henne sannheten. Jeg sa rett ut at X har sagt til meg nylig at hun ikke liker henne. Personen jeg møtte ble selvfølgelig lei seg men jeg syntes at det er dårlig gjort av X å være så falsk. Hvis du ikke liker noen, hvorfor skriver du at du savner den personen? Burde jeg nevnt til personen jeg møtte at x ikke liker henne? Anonym poster: 0d3656b094137f4c303a36367b330a6d
mckinley Skrevet 10. april 2013 #4 Skrevet 10. april 2013 Det var vel ikke helt nødvendig, men når du har gått en stund med mye irritasjon og negative følelser rundt X, er det sånt som skjer. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #5 Skrevet 10. april 2013 Det var vel ikke helt nødvendig, men når du har gått en stund med mye irritasjon og negative følelser rundt X, er det sånt som skjer. Ja, falskhet er noe som virkelig går meg på nervene. TS Anonym poster: 0d3656b094137f4c303a36367b330a6d
TKP Skrevet 10. april 2013 #6 Skrevet 10. april 2013 Hadde det vært meg ville jeg nok vurdert det oppimot hvor nær venn jeg var med X i forhold til hun andre. Hadde vennskapet til X stått nærmest ville jeg nok holdt kjeft, men om det var omvendt ville jeg sagt i fra. Jeg synes dessuten at det kan være like falskt å ha et "dobbeltforhold" med X hvor man sitter og hører på drit om en tredjemann, for så å late som ingenting når man er med tredjemann alene. Så er det jo dette med hvor komfortabel man er med å "blande seg", da. Jeg tror selv min terskel for å si ifra om sånt er ganske høy, med mindre det er til venner. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Hadde det vært meg ville jeg nok vurdert det oppimot hvor nær venn jeg var med X i forhold til hun andre. Hadde vennskapet til X stått nærmest ville jeg nok holdt kjeft, men om det var omvendt ville jeg sagt i fra. Jeg synes dessuten at det kan være like falskt å ha et "dobbeltforhold" med X hvor man sitter og hører på drit om en tredjemann, for så å late som ingenting når man er med tredjemann alene. Så er det jo dette med hvor komfortabel man er med å "blande seg", da. Jeg tror selv min terskel for å si ifra om sånt er ganske høy, med mindre det er til venner. Takk for synspunktet ditt! X vet at jeg hadde et godt forhold til hun jeg møtte og jeg forsvarer hun andre når hun har blitt anklaget for div. ting hun ikke har gjort. Jeg hadde et bra forhold til X, men som sagt, har ting blitt dårligere de siste månedene. Jeg vil si at hun er mer som en bekjent, enn en venn og om hun skulle konfrontere meg om dette vil jeg fortelle henne dette. TS Anonym poster: 0d3656b094137f4c303a36367b330a6d
¤~Paprika~¤ Skrevet 10. april 2013 #8 Skrevet 10. april 2013 Det var vel ikke opp til deg å fortelle hvem som misliker hvem. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #9 Skrevet 10. april 2013 Det var vel ikke opp til deg å fortelle hvem som misliker hvem. Men jeg syntes det er dårlig gjort at X er så falsk mot noen som jeg er venn med. Jeg syntes at hun fortjente å vite sannheten. Takk for synspunktet ditt! TS Anonym poster: 0d3656b094137f4c303a36367b330a6d
TKP Skrevet 10. april 2013 #10 Skrevet 10. april 2013 Det var vel ikke opp til deg å fortelle hvem som misliker hvem. Jeg tenker at det kommer an på. Hvis en en bekjent av meg forteller at hun ikke liker en av mine beste venner, så ville jeg sannsynligvis sagt i fra, hvis det ikke var snakk om kommentarerer vennen min ikke hadde hatt godt av å høre, f.eks. noe veldig sårende og stygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå