AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #1 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg kjønner det bare ikke. Syns så mange menn virker antifeministiske og kvinnehatende! tenker bare på hvor ille det må være i resten av verden når våre menn er så lite gentleman. Hvorfor er så mange norske menn antifeministiske? :klo. Trenger vi mer feminisme? Anonym poster: 3cc9c55c52db9832be7ae0a70b59fb46 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #2 Del Skrevet 10. april 2013 Det er vel fordi Norge er et av de mest likestilte landene i verden. Menn flest er ikke kvinnehatende, men i de landene der menn raskest mistet mye av "overtaket" de hadde er det vel også naturlig at det kommer en del motstrømninger også. Ellers er det mange norske menn som mener at norsk likestilling er i overkant selektiv, ved at f.eks. det store flertall av norske kvinner mener at verneplikt for kvinner ikke bør innføres, mens verneplikt for menn er greit. Det er det jo mulig å forstå at kan irritere en del menn - at de mister fortrinn uten at kvinner samtidig også tar over de (ganske få) ulempene menn har hatt. Sist, men ikke minst, er det heller ikke tilfeldig hvem som roper høyest. Det er de misfornøyde som skriker. Anonym poster: b9013260d6b76959669dbbf1da7e4bd6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 10. april 2013 #3 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg kjønner det bare ikke. Syns så mange menn virker antifeministiske og kvinnehatende! tenker bare på hvor ille det må være i resten av verden når våre menn er så lite gentleman. Hvorfor er så mange norske menn antifeministiske? :klo. Trenger vi mer feminisme? Anonym poster: 3cc9c55c52db9832be7ae0a70b59fb46 Litt selvmotsigende kommentar fra deg. Hvorfor er norske menn så lite gentlemen? Vel..fordi vi er feminiserte vel. Gentlemenn eksisterer i kulturer hvor det er forskjell på kvinner og menn, hvor kvinner skal tas vare på osv. Her skal kvinner klare seg selv, som i og for seg er flott nok, men da kan dere ikke forvente at vi skal spandere, pick you up at eight osv. Holder døra for folk, men det anser jeg som normal folkeskikk uansett kjønn. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #4 Del Skrevet 10. april 2013 Skal forresten moderere det med "store flertall", men det var i hvert fall nylig, i en undersøkelse utført av Aftenposten, klart flere kvinner som ønsket at de ikke skulle ha verneplikt enn de som mente det var rett at de fikk verneplikt når menn hadde det. Anonym poster: b9013260d6b76959669dbbf1da7e4bd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #5 Del Skrevet 10. april 2013 Det å være gentleman handler i mine øyne ikke at en mann skal behandle en kvinne bedre enn en kvinne skal behandle en mann, det er en betegnelse på en mann som behandler andre, både menn og kvinner, bra. Det er helt supert å spandere på hverandre (begge veier), så lenge det ikke ligger en forventning fra den betalende parten. Nå arbeider jo begge kjønn og har dermed anledning til å betale, før var det jo mannen som sørget for kvinnen økonomisk. Det at noen kvinner ikke har villet la mannen ta regningen, har nok derfor vært en symbolsk og prinsipiell ting. Å ta avstand fra tanken om forsørger vs. husmor. Jeg har som regel betalt neste date for oss begge. Etter vi ble kjærester betalte jeg taxien dersom han tok restaurantregningen, eller snopet hvis han tok kinobillettene. Eller omvendt. For å svare på spørsmålet: Jeg tror at mye av det handler om at kjønnskampen kvinner har gjort, i stor grad også handler om de konstruerte kjønnsrollene. Altså det som ikke er medfødt, men sosiale forventninger. Og det som ikke går på det juridiske. For eksempel at en kvinne skal kunne oppføre seg som hun vil, kvinne skal kunne jobbe, kle seg som hun vil, forvente å bli tatt seriøst som f.eks. en leder. Dette har vi jo bevistt jobbet for. Men man har gjerne ikke jobbet like mye for mannen på dette området? Det virker ikke like lett å være annerledes fra det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret når man er mann. Det er jo urettferdig, og man blir kanskje litt sånn "hvorfor skal dere ha det bedre enn oss" (ironisk nok). Det er så ofte debatten sporer av med at "menn og kvinner er født forskjellige, vi ER forskjellige" når det så åpenbart er sosiale, konstruerte mønstre vi trenger å adressere. Og så tror jeg som andre sier over meg, at det er flest av de mennene som er for likestilling. De som er kvinnehatende er i mindretall - men disse er til gjengjeld mye mer på internett, på forum, og de ordlegger seg høylytt, bastant, med sterke ord og som regel bak anonyme nick. Altså usynlige/anonyme i samfunnsdebatten, med en ukjent masse. Anonym poster: dfc8cdd8d36aff10bb66ae20dffd7ff4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 10. april 2013 #6 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Jeg kjønner det bare ikke. Syns så mange menn virker antifeministiske og kvinnehatende! tenker bare på hvor ille det må være i resten av verden når våre menn er så lite gentleman. Hvorfor er så mange norske menn antifeministiske? :klo. Trenger vi mer feminisme? Anonym poster: 3cc9c55c52db9832be7ae0a70b59fb46 Hva du kjønner eller ikke vet ikke jeg men du mente sikkert skjønner? Skjønt, kjønner passet jo bra med tanke på tema, tog du'an?? Du blander kortene kraftig når du velger å sette likhetstegn mellom antifeministisk og kvinnehatende. Det vitner om at du ikke har kjønt, eller skjønt, spesielt mye. For det første; det er ikke så mange menn som er kvinnehatende. For det andre; det er fullt mulig, ja faktisk helt legitimt og svært relevant, å være motstander av feminisme, likestilling og i tillegg være kvinne-elskende. Som for eksempel meg, helt tilfeldig valgt........ Noen av oss både erkjenner og ikke minst anerkjenner de signifikante forskjellene det er kjønnene imellom. Samtidig er vi de første til å stå på barrikadene for å ivareta menneskerettigheter og likeverd enten du er kvinne eller mann. Det er ofte mangelvare i disse, slik jeg ser det, meningsløse polariserende diskusjonene om likestilling, undertrykking og annet pjatt.... Endret 10. april 2013 av Gorgonzola 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #7 Del Skrevet 11. april 2013 Kan det ha noe å gjøre med måten kvinner behandler menn på? Hvis det ligger en generell forventing hos kvinner om at menn skal være gentlemen, så hadde vi kansje vært det. Men ettersom "badboys" nå er ettertraktet så har vi gitt opp? Anser meg selv som en semi-gentlemann, men vanskelig å være det i dagens samfunn. Anonym poster: 675fe46c69eb8ff7e3d9978209f99309 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 11. april 2013 #8 Del Skrevet 11. april 2013 Jeg synes ikke norske menn er antifeminister, men norske menn er formet av norsk kultur. Og vi har en av de mer likestilte samfunnene i verden - blant annet med en skyhøy sysselsetting blant kvinner. Men vi har jo fortsatt en vei å gå med å balansere kjønnsfordelingen og bruk av deltid, lik lønn for likt arbeid osv. Poenget er: Vi er godt likestilte i forhold til de fleste andre steder. Da er det også naturlig at en krever det samme av kvinner som av menn. Jeg synes helt personlig at det er for mange vimsete kvinnfolk som ødelegger for feminismen med totale usakligheter og kamp om tamponger på blå resept og kjønnskvotering inn i direktøryrkene. Samme kvinner er trolig langt unna direktøryrker selv, og trives med 80% stilling i kommunen, samtidig som de forventer at mannen reparerer snøfreseren fordi det er for dyrt å levere den på reperasjon og SÅNT MÅ DA MENN KUNNE HERREGUD ER DE BLITT MYKE ELLER OG VET DU HVA AGNES?! HAN BRUKTE AV HÅNDKREMEN MIN! DEN JEG BESTILTE FRA YVES ROCHER! ...kremt. Uansett, så kan vi fint bli behandlet som kvinner og være likestilte, men vi må for guds skyld tillate menn det samme. Jeg har utallige venninner som forventer at menn skal ta "mannejobber" som dekkskift og snømåking, samt reparere ting som blir ødelagt og klatre på taket og hente fotballen til ungene. Samtidig forlanger de at mannen deler 50/50 på husarbeidet og klesvasken og de blir grinete fordi mannen blir sur når de skal ta vin med venninnene for tredje fredag på rad. Jeg tror ikke at likestillingen har gått for langt, men jeg tror mange kvinner tolker likestillingen til at de skal få hundse rundt med menn som de vil - fordi de er likestilte. Likestilling betyr ikke at vi kvinner tar over mannsrollen på 50-tallet - men det er det enkelte gjør, både i hjemmet og i diverse debattforumer rundt om på nettet. Alt dette er trolig med på å skape en motreaksjon. Menn som ler rått når de bondefanger jenter med regninga etter en date på restaurant, de blir mer egoistiske og mindre gentlemen - fordi de må være egoistiske. Dersom kvinner ikke har omtanke for mennene, så må mennene ha omtanke for seg selv. Og det liker ikke alle kvinner. Vi er med på å skape den kulturen alle sammen, menn som kvinner. Jeg generaliserer noe helt fryktelig nå, og jeg er klar over det, men jeg har ikke lyst til å skrive en femsiders avhandling heller. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 11. april 2013 #9 Del Skrevet 11. april 2013 Fordi vi er lei alle disse mannehatene traktorlesbene som går med strapon og voldtar oss menn i rompa dagen lang, vi kan ikke gå i Oslo uten at disse super feminst traktorlesbene voldtar oss. Det og at dere for alt for mye penger for samme jobb som vi gjør, dere er kjennerelt lettere og lavere enn oss, og bør derfor tjene mindre enn oss, alt annet er bare tull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eriks Skrevet 12. april 2013 #10 Del Skrevet 12. april 2013 Hvorfor er så mange norske menn antifeministiske? :klo. Trenger vi mer feminisme? Anonym poster: 3cc9c55c52db9832be7ae0a70b59fb46 Det er akkurat det vi antifeminister også spør: Trenger vi mer feminisme? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #11 Del Skrevet 14. april 2013 Det er akkurat det vi antifeminister også spør: Trenger vi mer feminisme? Ikke mer av den tradisjonelle feminismen. Vi trenger like rettigheter og muligheter for alle, og det kan ikke feminismen tilby. Feminismen preges av å vise fingeren til det meste av tradisjonelle maskuline verdier i tillegg til hykleri. Feminismen har i en årrekke satt en rekke krav til menn som man ikke krever av kvinner. Det oppleves som et hykleri som svekker feminismens troverdighet. Feminismen har medført at urettferdighet som rammer menn er stuerent, mens urettferdighet som rammer kvinner alltid blir prioritert bekjempet. At vi har en likestillingsloven som prioriterer å styrke kvinners rettigheter foran menns, bekrefter dette. Anonym poster: 1b6ff64e957e4264242f0250f1bce3bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #12 Del Skrevet 16. april 2013 Det er akkurat det vi antifeminister også spør: Trenger vi mer feminisme? Ottar trenger vi ikke. De ødelegger for resten av feministene. Anonym poster: 51feb10e7508144d5340d6a1c5de60f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 17. april 2013 #13 Del Skrevet 17. april 2013 *snip* Dette. Jeg er for likestilling, men det virker som om dagens pop-feminisme har glemt at essensen av feminisme er likestilling for begge kjønn, ikke hevn for x antall år med undertrykkelse (som skjedde lenge før min tid) og det å skaffe seg selv goder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakone Skrevet 17. april 2013 #14 Del Skrevet 17. april 2013 Jeg synes ikke norske menn er antifeminister, men norske menn er formet av norsk kultur. Og vi har en av de mer likestilte samfunnene i verden - blant annet med en skyhøy sysselsetting blant kvinner. Men vi har jo fortsatt en vei å gå med å balansere kjønnsfordelingen og bruk av deltid, lik lønn for likt arbeid osv. Poenget er: Vi er godt likestilte i forhold til de fleste andre steder. Da er det også naturlig at en krever det samme av kvinner som av menn. Jeg synes helt personlig at det er for mange vimsete kvinnfolk som ødelegger for feminismen med totale usakligheter og kamp om tamponger på blå resept og kjønnskvotering inn i direktøryrkene. Samme kvinner er trolig langt unna direktøryrker selv, og trives med 80% stilling i kommunen, samtidig som de forventer at mannen reparerer snøfreseren fordi det er for dyrt å levere den på reperasjon og SÅNT MÅ DA MENN KUNNE HERREGUD ER DE BLITT MYKE ELLER OG VET DU HVA AGNES?! HAN BRUKTE AV HÅNDKREMEN MIN! DEN JEG BESTILTE FRA YVES ROCHER! ...kremt. Uansett, så kan vi fint bli behandlet som kvinner og være likestilte, men vi må for guds skyld tillate menn det samme. Jeg har utallige venninner som forventer at menn skal ta "mannejobber" som dekkskift og snømåking, samt reparere ting som blir ødelagt og klatre på taket og hente fotballen til ungene. Samtidig forlanger de at mannen deler 50/50 på husarbeidet og klesvasken og de blir grinete fordi mannen blir sur når de skal ta vin med venninnene for tredje fredag på rad. Jeg tror ikke at likestillingen har gått for langt, men jeg tror mange kvinner tolker likestillingen til at de skal få hundse rundt med menn som de vil - fordi de er likestilte. Likestilling betyr ikke at vi kvinner tar over mannsrollen på 50-tallet - men det er det enkelte gjør, både i hjemmet og i diverse debattforumer rundt om på nettet. Alt dette er trolig med på å skape en motreaksjon. Menn som ler rått når de bondefanger jenter med regninga etter en date på restaurant, de blir mer egoistiske og mindre gentlemen - fordi de må være egoistiske. Dersom kvinner ikke har omtanke for mennene, så må mennene ha omtanke for seg selv. Og det liker ikke alle kvinner. Vi er med på å skape den kulturen alle sammen, menn som kvinner. Jeg generaliserer noe helt fryktelig nå, og jeg er klar over det, men jeg har ikke lyst til å skrive en femsiders avhandling heller. Et veldig godt innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 19. april 2013 #15 Del Skrevet 19. april 2013 Det er ikke så stor andel av det som det virker som. Det er bare de som ofte skriker høyest, og de som skriker høyest roter seg som oftest inn på nettforaer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snoken- Skrevet 19. april 2013 #16 Del Skrevet 19. april 2013 *Host* Norske menn er antifeministiske, hvilket land sa du hadde mest likestilling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. april 2013 #17 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg kjønner det bare ikke. Syns så mange menn virker antifeministiske og kvinnehatende! tenker bare på hvor ille det må være i resten av verden når våre menn er så lite gentleman. Hvorfor er så mange norske menn antifeministiske? :klo. Trenger vi mer feminisme? Anonym poster: 3cc9c55c52db9832be7ae0a70b59fb46 Tenk deg i resten av verden da, - der har menn borgerrettigheter og rettigheter over egne barn, - over abort spørsmål og i andre likestillingsspørsmål som hvem som skal ha foreldreretten dersom mor flytter ut. Er det sår rart egentlig at menn i norge får avsmak når vi ikke har noen rettigheter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 19. april 2013 #18 Del Skrevet 19. april 2013 Akkurat dét punktet er noe sårt og merkelig å avgjøre, waco. Om en mann skal ha like mye å si for om en kvinne skal ta abort eller ikke - hva skjer når stemmene er fordelt 1-1? En graviditet er rimelig heavy på en kropp, det sies at det er like ekstremt som en tur til Everest og tilbake, og ingen kvinne burde tvinges gjennom det om hun ikke ønsket. Samtidig skjønner jeg godt at det er horribelt vondt emosjonelt for menn som ønsker barnet og ikke får sett det båret frem. Men det har ikke direkte med likestilling å gjøre - det har med en hvers persons private kropp å gjøre, og er et litt for kompleks spørsmål til å bare inn under dette emnet - i min mening. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gnækvåg Skrevet 19. april 2013 #19 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Feminisme er mannshat. Antifeminisme er motstand og kvinnekjærlighet. Støtt din lokale MRA og knus feminismen Det er mitt motto \m/ Jeg kjønner det bare ikke. Syns så mange menn virker antifeministiske og kvinnehatende! Jeg er nå ihvertfall kvinneelsker (hej, vil knulla? ) og antifeminist. tenker bare på hvor ille det må være i resten av verden når våre menn er så lite gentleman. youtube: 'emo stoning iraq' for å se hvordan vi menn har det i patriarkalske strukturer. Hvorfor er så mange norske menn antifeministiske? :klo. Trenger vi mer feminisme? NEI! Feminisme er først og fremst kjønnsseperatistisk sosialisme. Det er en statsorientert ideologi med tydelige fascistiske trekk. Feminisme støtter assistert befruktning, statlig omsorg av barn og alenemorskap (og vi så 22.Juli hvordan det går ) og har som hovedmål å eliminere familien. Som jeg ser det så er det et opprør mot den helheten som Njord har avlagt. Det evige fruktbare liv. Jeg mener alt er hetrofili og at feminisme kan oppsumeres som en venstrenazistisk hatideologi for og av vanskapte pedokjerringer med personlige problem og fortrengt femdomseksualitet. Skal nevne at jeg ikke ser på pedofili (eller homofili) som en genuin legning, men som utuktig adferd ofte utført av de syke og svake. Kort fortalt, jeg anser rødstrømper og femnazier som de primære gutteovergripere slik Siv Jensen mener visse innvandrere er overrepresentert i visse typer kriminalitet. Edit: Jeg er for likestilling, men det virker som om dagens pop-feminisme har glemt at essensen av feminisme er likestilling for begge kjønn, ikke hevn for x antall år med undertrykkelse (som skjedde lenge før min tid) og det å skaffe seg selv goder. Ikke bare kvinner har blitt undertrykket heller og sannheten om hvem det er som undertrykker er ganske annerledes enn slik feministisk teori fremstiller det. Viste du at den første heksebrenninga (altså dødstraff for trolldom/magi) i Norge ble utført på en mann som drev på med seid (sjamanisme var mannsdominert og seid var kvinnedominert) og at under den europeiske hekseforfølgelsen så var det nesten bare kvinner som anklagde menn, barn og andre kvinner for trolldom. Kjønnssegrering synes forresten å være en forutsetning for kvinne/mannundertrykking. PS/ Et av de norske feministiske partiene ble faktisk stiftet av de norske nazistene. Endret 19. april 2013 av Vanemagi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lincoln Skrevet 19. april 2013 #20 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg kjønner det bare ikke. Syns så mange menn virker antifeministiske og kvinnehatende! tenker bare på hvor ille det må være i resten av verden når våre menn er så lite gentleman. Hvorfor er så mange norske menn antifeministiske? :klo. Trenger vi mer feminisme? Anonym poster: 3cc9c55c52db9832be7ae0a70b59fb46 Menn skal jo ikke være gentleman i følge feminismen. Det skal jo være likestilling må vite. Nå må dere bestemme dere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå