Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

AMH verdi 14 - er det ille? Legen sa at det ikke er noe å juble over, men ikke helt håpløs heller. Det hørtes nesten som at h*n prøvde å trøste meg. Er det virkelig så ille? :( Vi sliter med å bli gravide og det ser ut som at det er jeg som er problemet her.

Anonym poster: 4b4e62a2c10cded04c8e84dafeee8718

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har lyst å si noe?

Skrevet

Det er akkurat som legen sier. Det er lavt, men ikke katestrofalt lavt. Som regel vil det være trøblete å klare å bli gravid på egenhand, men man er fortsatt gode kandidater for prøverør.

En måling kan også være unøyaktig, neste måling kan vise noe høyere tall. Selv har jeg imidlertid opplevd at tallene har gått sakte nedover for hver måling.

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg sjekke AMH igjen da? Sånt kontrollsjekk.

Skrevet

Skal jeg sjekke AMH igjen da? Sånt kontrollsjekk.

Det er jo opp til legen din, og hvor du er i utredningen.

AnonymBruker
Skrevet

På videoen sier han at verdier mellom 3-60 er tilfredsstillende for å kunne bli gravid.

Anonym poster: 65c32df6bc725d4073eb4ca461e65516

AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat som legen sier. Det er lavt, men ikke katestrofalt lavt. Som regel vil det være trøblete å klare å bli gravid på egenhand, men man er fortsatt gode kandidater for prøverør.

En måling kan også være unøyaktig, neste måling kan vise noe høyere tall. Selv har jeg imidlertid opplevd at tallene har gått sakte nedover for hver måling.

Etter 25 år går verdiene nedover fordi eggreservene avtar og kvinner produserer jo ikke nye egg. Man skal kunne måle AMH gjennom hele syklusen uten at det er noen betydelige forskjeller i målingene. Når man kommer i menopause er AMH lik 0. De med prematur oveariesvikt kan ha lavere verdier mens de med feks PCOS kan ha for høye verdier (over 63). Men som sagt er visst verdier over 3 nok til å kunne bli gravid.

Anonym poster: 65c32df6bc725d4073eb4ca461e65516

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...