Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har et rart problem. Har vært sammen med typen i to og et halvt år, vi elsker hverandre og er i et avstandsforhold pgs studier, men planen er at jeg skal flytte inn med ham i sommer. Problemet er at jeg blir så stressa når jeg er med ham, helt av seg selv begynner det å bygge seg opp en indre uro mer og mer stress når vi er sammen så når vi skal sove er jeg helt utslitt, men likevel får jeg nesten aldri sove med ham fordi jeg stresser ubevisst (tror jeg).

Høres ikke dette veldig rart ut? Noen som aner hva dette kan komme av? Noen hobbypsykologer der ute?

Anonym poster: ff927aa976aa54e249d3be9960da8b3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Underbevissheten din prøver å fortelle deg noe.

Anonym poster: 1f9b8a8b55ab799273907a8c766d8e1e

Gjest navnelapp
Skrevet

Problemet er vel ikkje at du føler dette stresset, men at han får deg til å føle det. Kva er det ved han eller som han gjer som utløyser stresset? Har han høge forventningar til deg? Blir han irritert? Eller er dette eit uttrykk for dine forventningar til deg sjølv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Underbevissheten din prøver å fortelle deg noe.

Anonym poster: 1f9b8a8b55ab799273907a8c766d8e1e

Ja, jeg vet det, og jeg mediterer hver dag. Men jeg finner ikke ut hva den vil fortelle meg. Har du noen ideer? Hva var din første tanke da du leste dette?

Anonym poster: 9764189f80a038a563cad9cae0c4a542

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel ikkje at du føler dette stresset, men at han får deg til å føle det. Kva er det ved han eller som han gjer som utløyser stresset? Har han høge forventningar til deg? Blir han irritert? Eller er dette eit uttrykk for dine forventningar til deg sjølv?

TS her.

Jeg vet ærlig talt ikke. Han er svært rolig uten særlig høye forventninger til meg. Jeg har høye forventninger til meg selv, men ikke på noe sykelig plan. Har du noen andre tanker?

Gjest navnelapp
Skrevet

TS her.

Jeg vet ærlig talt ikke. Han er svært rolig uten særlig høye forventninger til meg. Jeg har høye forventninger til meg selv, men ikke på noe sykelig plan. Har du noen andre tanker?

Eg tenker at du bør analysere situasjonen når dokke er saman, og kjenne etter når stresset oppstår. Er du stressa saman med andre og, eller er det berre med han? Føler du at han merkar det? Har du snakka med han om det? Eg er ganske sikker på at det ville hjelpe å snakke med han om det.

AnonymBruker
Skrevet

Eg tenker at du bør analysere situasjonen når dokke er saman, og kjenne etter når stresset oppstår. Er du stressa saman med andre og, eller er det berre med han? Føler du at han merkar det? Har du snakka med han om det? Eg er ganske sikker på at det ville hjelpe å snakke med han om det.

Stresset oppstår kun med ham, i grunn kan det hende det oppstår med alle menn jeg har et romantisk forhold til og ikke bare med ham (dette er mitt første seriøse forhold). Vi prater helt åpent om det, og han aner ikke hva noen av oss kan gjøre for å forbedre det.

Gjest bustyvel
Skrevet

Snakk med han om hva du føler?

Skrevet

Vi er ikke psykologer. Vi kjenner dere ikke. Derimot får jeg inntrykk av at du overdriver og overdramatiserer noe vannvittig. Som vil være mer enn god nok grunn til at du blir stresset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er ikke psykologer. Vi kjenner dere ikke. Derimot får jeg inntrykk av at du overdriver og overdramatiserer noe vannvittig. Som vil være mer enn god nok grunn til at du blir stresset.

Jeg er klar over det og forventer heller ikke noen voldsom opplysning her inne, men hva mener du med at jeg overdriver og overdramatiserer?

/ts

Skrevet

Basert på ditt tilsynelatende enorme behov for at vilt fremmede mennesker skal analysere denne situasjonen. Du overtenker. Og derfor tenker jeg det er et symptom. Slapp av.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være at du stresser fordi du har lyst å vise deg på ditt beste hele tiden. Ikke vet jeg. Dumt at det er sånn, kanskje du kan snakke med en psykolog om det?

Anonym poster: da36695a399af138adeb905ada5c80cc

AnonymBruker
Skrevet

Basert på ditt tilsynelatende enorme behov for at vilt fremmede mennesker skal analysere denne situasjonen. Du overtenker. Og derfor tenker jeg det er et symptom. Slapp av.

Det er et godt poeng. Men prøv å sette deg inn i min situasjon; du er sammen med den du elsker, men en voksende urofølelse legger en demper på samspillet dere imellom, deretter kan du gjerne gå en hel uke uten søvn - er det rart jeg blir desperat?

Så det som er så synd her er at stresset bare blir større jo mer jeg tenker på det, men hvordan skal jeg kunne la være å tenke på noe så altoppslukende når jeg står midt oppi det?

AnonymBruker
Skrevet

Ang. psykologforslaget så har jeg prøvd det meste; psykolog, hypnose, kognitiv terapi, pusteøvelser når jeg er med ham osv.

/ts

Skrevet

Underbevistheten din forteller deg at det går for fort og dermed blir du redd. Prøv å ta det med ro og ikke tenke så mye på hva som skal skje. Ikke stress mot det og ikke ha høye forventninger til deg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det betyr noen ting. Du er i en ond sirkel, litt som når folk får sosialangst. Det blir nok bedre når dere ikke har et avstandsforhold lenger.

Anonym poster: 546f00b11f4a7577edfe598966bb3a8a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Underbevistheten din forteller deg at det går for fort og dermed blir du redd. Prøv å ta det med ro og ikke tenke så mye på hva som skal skje. Ikke stress mot det og ikke ha høye forventninger til deg selv.

Hva får deg til å tro at ts blir redd for at det går for fort? Interessant teori, men jeg leste ikke det i teksten.

Gjest Hjordis
Skrevet

Høres litt ut som om du har utviklet noe i likhet med angst for angsten. Du stresser over at du blir stressa og over fokuserer og analyserer. Prøv å skift focus over på mestring.

Skrevet

Hva får deg til å tro at ts blir redd for at det går for fort? Interessant teori, men jeg leste ikke det i teksten.

Nytt og fremmed er skummelt.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje er det så enkelt som at du er vant til å være alene og passer best til å bo alene. Jeg har finner ut etter et langt liv at boligen min, den vil jeg ha for meg selv, og jeg har aldri hatt det så bra som i det særboer-forholdet jeg er i nå. Blir du stressa av å ha andre nært innpådeg?

Anonym poster: 9388993aa7ef84b8f49bd60c0b7b54d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...