AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Jeg er utrent, ikke veldig tykk akkurat. Jeg er ca 173 og veier mellom 51-55 et sted. Har ikke veid meg på en stund. Men jeg har null kondisjon, og jeg er så nervøs for å dra på treningsstudioet og trene når jeg rett og slett ikke har gjort det på LENGE! Er så redd for å dumme meg ut, da det er flere der jeg kjenner/vet hvem er. Samtidig trenger jeg litt motivasjon for å komme meg opp av sofaen, få ræva i gir og dra på trening! All hjelp og tips taes bra i mot! Anonym poster: 4d15e5dc5ef8fdaf53ebc4caae5e845b
blonden Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Skriv ned grunnene til hvorfor du har lyst til å begynne å trene, og kikk på dem et par ganger om dagen. Så minner du deg selv på hvorfor du hadde lyst til det Hvis du kommer med "motargumenter" i hodet så må du rett og slett finne noen positive argumenter som er enda bedre. "Kan jo ta det i morgen" for eksempel kan "besvares" i hodet ditt med "hvis jeg utsetter det til i morgen kommer jeg til å utsette det for alltid. Jeg må dra NÅ!"
Gjest *Maja* Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Ikke tenk på hva andre tenker. Folk har nok med seg selv når de trener. Det er ikke flaut å være i dårlig form på et treningsstudio, det er jo derfor folk går dit; for å bli i bedre form. Start i det små med 2-3 ganger i uka. Litt kardio og stryke. Du vil bli fasinert over hvor fort du kommer i form når du først setter i gang 1
Gjest fry Skrevet 10. april 2013 #4 Skrevet 10. april 2013 1) Ingen bryr seg (i alle fall ikke lenger enn 5 sekunder) 2) Bli kvitt tankefeilen "jeg må ha motivasjon for å gjøre x". Just do it. Alt taler for å trene såfremt man har mulighet, og 3x1 time i uka opptar bare noe slik som 1.7% av tiden du har tilgjengelig i de 168 timene.
Gjest Teemo Skrevet 10. april 2013 #5 Skrevet 10. april 2013 Du kan jo bare gjøre øvelser hjemme først. Så dra på treningsstudio når du er mer dreven!
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #6 Skrevet 10. april 2013 Om du virkelig har lyst til å endre noe, så klarer du å gjøre det også. Begynn i det små. Ta trapper istedenfor heis, bruk føttene istedenfor bil osv. Anonym poster: 91a8579f8157888c3b14ecf0f4541e51
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Jeg er utrent, ikke veldig tykk akkurat. Jeg er ca 173 og veier mellom 51-55 et sted. Har ikke veid meg på en stund. Men jeg har null kondisjon, og jeg er så nervøs for å dra på treningsstudioet og trene når jeg rett og slett ikke har gjort det på LENGE! Er så redd for å dumme meg ut, da det er flere der jeg kjenner/vet hvem er. Samtidig trenger jeg litt motivasjon for å komme meg opp av sofaen, få ræva i gir og dra på trening! All hjelp og tips taes bra i mot! Anonym poster: 4d15e5dc5ef8fdaf53ebc4caae5e845b Du har vel ikke tenkt til å trene for å gå ned i vekt? For du er allerede undervektig! Anonym poster: 1050669a2b0cd8f4d7568b254b4359ab 1
miramis Skrevet 11. april 2013 #8 Skrevet 11. april 2013 Du har vel ikke tenkt til å trene for å gå ned i vekt? For du er allerede undervektig! Anonym poster: 1050669a2b0cd8f4d7568b254b4359ab Herregud, hun sa ikke at hun skulle slanke seg. Men en trent kropp er alltid finere enn en som bare er naturlig slank, ser ikke noe gale med at hun vil bli sunnere og stramme opp litt?
regine Skrevet 11. april 2013 #9 Skrevet 11. april 2013 1) Ingen bryr seg (i alle fall ikke lenger enn 5 sekunder) 2) Bli kvitt tankefeilen "jeg må ha motivasjon for å gjøre x". Just do it. Alt taler for å trene såfremt man har mulighet, og 3x1 time i uka opptar bare noe slik som 1.7% av tiden du har tilgjengelig i de 168 timene. godt sagt. Og så kan du tenke over følgende: når du er ute blant folk - på jobb/kafe/trening (!) eller annet - hvor opptatt er du av ALLE ANDRES feil og mangler? Jeg mistenker at svaret er: ikke veldig. Neste spørsmål blir da: hvor opptatt tror du "alle andre" er av deg? Heller ikke "veldig"! De fleste har nok med seg og sitt og bruker liten tid på å tenke "å, så teit hun ser ut, nææ,hun kan ingenting......". Det er, om du tillater meg å være så rett fram, et tegn på et nokså oppblåst ego og selvbilde når man tror at "alle" er så innmari opptatt av akkurat DEG. For det er de ikke..... Og så er det noe annet jeg har tenkt på (for egen del, når jeg tror at alle andre ser på meg.....): Jeg går mest på de (utskjelte) gruppetimene på treningssenteret, det er det jeg syns er gøy og som jeg har noe igjen for. Og jeg stiller meg alltid fremst. Både for å se ordentlig hva instruktøren gjør, men og fordi da er det den personen jeg har fokus på (i tillegg til meg selv). Alle andre blir i en sånn setting uvesentlige, fordi jeg igrunn ikke "ser" de. Vet ikke om dette er en logikk som kan funke for andre og, men jeg syns det er strålende. En annen fordel (på fulle timer) er jo at man får bedre plass, de fleste har jo en tendens til å klumpe seg sammen bakerst. som da gjør at en må følge så innmari godt med på de andre for ikke å kræsje i de etc.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 11. april 2013 #10 Skrevet 11. april 2013 Er det så ille om de "dømmer" deg da? La oss si at de tenker "herregud så utrent hun er, til og med jeg er i bedre form!" DU kan ikke høre det, så du trenger jo ikke bry deg! Det er godt mulig at de ler av deg. Men samma det vel! Du skal ikke bry deg om hva folk tenker inni sitt eget hode:) Og som andre sier: de tenker nok mest sannsynlig ikke over deg i det hele tatt, de er for opptatte av seg selv og pulsen sin, farten på mølla, antall kilo de skal løfte, hvordan låt som er på ipoden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå