Gå til innhold

Jeg sitter helt stille på en stol - tør ikke røre meg lenger :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at jeg ikke har lov til å puste eller å leve lenger. Jeg føler jeg må sitte helt stille på en stol så jeg slipper at folk blir sure, irriterte og sinte på meg.

Jeg orker ikke at folk skal være så sinte, sure og irriterte lenger...

Jeg har gitt opp alt i livet, og skulle ønske jeg bare kunne forsvinnge fra alt.

En gang hadde jeg mange hobbier og interesser. Jeg hadde mange talenter, og var flink innen så mye. Men jeg merket at folk rundt meg ble surere og surere, mer og mer irritert og mer og mer sint.

Da jeg kom i voksen alder og skulle velge utdannelse, hadde jeg mistet ganske mye av selvtillit, og jeg sluttet å gjøre alt jeg elsket og var så flink til.

Men en dag fikk jeg lyst til å søke på en skole der jeg kunne bedrive en av talentene mine, men en dame ble så forbanna at hun nesten gikk til angrep på meg, for der skulle nemlig datteren hennes gå, og jeg skulle ikke ødelegge for talentet til datteren hennes.

Det har også gått mye på utseendet mitt. Har fått mange stygge og sure kommentarer om utseendet mitt og kroppen min, og jeg har sluttet å pynte meg. Orker ikke mer...

Og småbarnforeldre som jeg kjenner er så sure på all den fritiden jeg har, at de virker nesten forbanna på meg fordi jeg kan gjøre hva jeg vil når jeg vil ...

Så sitter jeg her da, tør ikke leve fordi alle rundt meg er så slemme mot meg, og sitter stille på en stol og lider ... Jeg er veldig frustrert, men klarer ikke gjøre noe med det. Føler at jeg sliter med tvangstanker, at jeg på en måte ikke får lov til noen ting. Jeg får bare lov å sitte her uten å røre meg ...

Hva er det som feiler alle sammen? Og hvorfor klarer ikke jeg å takle dette?

Anonym poster: 59a5ebed7e34e11842b1d88d0778dc5e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ikke noe bra ut. For meg virker det som om det har blitt veldig mye for deg i det siste, mye negativitet og mange vonde opplevelser. Kanskje du skal ta en tid nå hvor du gjør akkurat det du har lyst til og er kjempeegoistisk en stund, legg bort alt dette stresset og gi rett og slett litt faen en stund. Uansett hvor ille det føles nå, så er det ingenting som blir bedre av at du sitter i ro på den stolen og føler deg trist og frustrert. Og når du har kommet deg litt, fått mer energi og et litt klarere blikk - da kan du tenke på alt dette igjen og da kan det jo hende at du ser situasjonen på en helt annen måte.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange slike tråder har du laget i løpet av det siste året? Begynner vel å bli en del?

Anonym poster: 09dcdbb156d337f5e40c0e7e296b58ed

• Liker 8
Skrevet

Så du har ikke harr noen positive opplevelser? Det virker som om du fokuserer veldig mye på det negative og ikke legger merke til det positive. Jeg er slik selv og det kan få meg ned i kjelleren når som helst om jeg ikke er bevisst på det rundt meg

AnonymBruker
Skrevet

Du bør kvitte deg med negative mennesker rundt deg, begynn med interessene dine igjen og få nye bekjentskaper. Og du bør kanskje vurdere profesjonell hjelp for å komme deg ut av den onde sirkelen du er inne i.

Anonym poster: 277a8cd12f9b4f7e7bf82df05009b57e

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Får du ikkje profesjonell hjelp? Du har jo skrive om dette i over eit år her på forumet. Eller likar ikkje dei deg heller?

• Liker 8
Gjest Cartman
Skrevet

Jeg sitter også mye i en stol, men det er fordi jeg er lat.

Uansett så skal du bare drite i om folk blir sinna på deg. Blir folk sinna på deg, så er det bare å le av dem.

Feks hu morra som blei sur på deg. Du skulle bare ledd av henne og tatt en grovis. Feks kunne du spurt om hun hadde lekkasje i underetasjen (mensen) etc. Er folk stygge med deg, så må du være stygg tilbake. Hjelper ikke å gi opp ;) Kjør på!

Utseende ditt er sikkert helt greit. Personligheten din er sikkert helt grei. Eneste som ikke er greit er at du sitter i en stol og gir opp :)

AnonymBruker
Skrevet

Syns dere det er plagsom at jeg lager tråder om dette her? Jeg er veldig frustert, og blir ikke hørt. Går hos en behandler nå som skal utrede meg for aspgergers, men det tar sånn tid ...

Nå sitter jeg ikke konstant i stolen og gir opp, men når det bli for mye for meg, sitter jeg på en stol og tør ikke røre meg, mens tanker og følelser og tårer kommer på en gang.

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Tror de som synes dette er plagsomt er litt for mye på forumet. Man trenger jo ikke lese alle tråder... Hvis du føler for å lage en tråd gjør det. Og ikke bry deg om sure kommentarer, det er alltid noen sure mennesker her inne.

AnonymBruker
Skrevet

Tror de som synes dette er plagsomt er litt for mye på forumet. Man trenger jo ikke lese alle tråder... Hvis du føler for å lage en tråd gjør det. Og ikke bry deg om sure kommentarer, det er alltid noen sure mennesker her inne.

Ja, det er ikke lett å finne igjen trådene man har laget, så da lager jeg ny.

AnonymBruker
Skrevet

Syns dere det er plagsom at jeg lager tråder om dette her? Jeg er veldig frustert, og blir ikke hørt. Går hos en behandler nå som skal utrede meg for aspgergers, men det tar sånn tid ...

Nå sitter jeg ikke konstant i stolen og gir opp, men når det bli for mye for meg, sitter jeg på en stol og tør ikke røre meg, mens tanker og følelser og tårer kommer på en gang.

Ja, det er fryktelig plagsomt. Å opprette tråd etter tråd om samme tema uten å engang følge de opp er misbruk av forumet. Faktisk så vil jeg gå som langt som å kalle det spamming.

Det er bra at du får utredning for aspergers og noen som kan hjelpe deg til å se at alt er inni hodet ditt.

Ja, det er ikke lett å finne igjen trådene man har laget, så da lager jeg ny.

Da kan du enten trykke på Legg til favoritt øverst i tråden så blir tråden lagret og du kan finne den igjen, eller du kan lage deg et brukernavn du skriver med i akkurat den tråden slik at du finner den igjen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du virkelig ikke troller med alle disse innleggene, så må du ha en personlighetsforstyrrelse. Jeg har aspergers, og det du skriver om med å være paranoid for alt, har ingenting med aspergers å gjøre.

Anonym poster: 50cc4b20b0c52c22d40904c29abe4969

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter også mye i en stol, men det er fordi jeg er lat.

Uansett så skal du bare drite i om folk blir sinna på deg. Blir folk sinna på deg, så er det bare å le av dem.

Feks hu morra som blei sur på deg. Du skulle bare ledd av henne og tatt en grovis. Feks kunne du spurt om hun hadde lekkasje i underetasjen (mensen) etc. Er folk stygge med deg, så må du være stygg tilbake. Hjelper ikke å gi opp ;) Kjør på!

Utseende ditt er sikkert helt greit. Personligheten din er sikkert helt grei. Eneste som ikke er greit er at du sitter i en stol og gir opp :)

Hvordan skulle noen tenke seg til at du mener mensen når du sier " lekkasje i underetasjen"? De fleste ville tenke at du mente "tisset på deg" og det ville jo være direkte uforskammet og personlig å si. Vil råde trådstarter til ikke høre på det dårlige rådet. Finnes mye annet en kan si tilbake til dumme folk.. Forslaget til Cartman er malplassert!

Anonym poster: 4a18213c4af1a4185e399f3f6ee40ac5

Gjest Cartman
Skrevet

Hvordan skulle noen tenke seg til at du mener mensen når du sier " lekkasje i underetasjen"? De fleste ville tenke at du mente "tisset på deg" og det ville jo være direkte uforskammet og personlig å si. Vil råde trådstarter til ikke høre på det dårlige rådet. Finnes mye annet en kan si tilbake til dumme folk.. Forslaget til Cartman er malplassert!

Anonym poster: 4a18213c4af1a4185e399f3f6ee40ac5

Det var bare et eksempel. Alle må finne sin egen stil :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du virkelig ikke troller med alle disse innleggene, så må du ha en personlighetsforstyrrelse. Jeg har aspergers, og det du skriver om med å være paranoid for alt, har ingenting med aspergers å gjøre.

Han jeg går til mener jeg har aspegers, og det er det flere rundt meg som mener også. Jeg er ikke paranoid, men folk er så slemme mot meg, så jeg tør jo ikke leve lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er fryktelig plagsomt. Å opprette tråd etter tråd om samme tema uten å engang følge de opp er misbruk av forumet. Faktisk så vil jeg gå som langt som å kalle det spamming.

Det er bra at du får utredning for aspergers og noen som kan hjelpe deg til å se at alt er inni hodet ditt.

Da kan du enten trykke på Legg til favoritt øverst i tråden så blir tråden lagret og du kan finne den igjen, eller du kan lage deg et brukernavn du skriver med i akkurat den tråden slik at du finner den igjen.

Men selv om jeg husker hva tråder heter, og søker etter den, så kommer den sjelden frem igjen. Dessuten må jeg skrive nøyaktig hva tråden het. Om jeg bommer med et ord eller har feil bøyning, så kommer den ikke.

AnonymBruker
Skrevet

For å være ærlig, vet ikke jeg hva som har med aspergers å gjøre. Vil du forklare?

Gjest navnelapp
Skrevet

Men selv om jeg husker hva tråder heter, og søker etter den, så kommer den sjelden frem igjen. Dessuten må jeg skrive nøyaktig hva tråden het. Om jeg bommer med et ord eller har feil bøyning, så kommer den ikke.

Som ein over her seier: Du kan legge ein tråd til som favoritt over her. Det er to rosa knappar ved sidan av kvarandre, trykk på den venstre. Når du så seinare trykker på Mine innlegg vil tråden kome opp.

• Liker 1
Skrevet

IQ er ikke det samme som kunnskap. :opplyser:

Ikke er det et krav at man skal være interessert i matte, språk eller samfunnsfag heller.

Det finnes nok av svært intelligente mennesker som knapt aner noe om verden rundt dem fordi de er interessert i helt andre ting.

Hvordan vet du at dem er sure på deg? Har de sagt noe direkte til deg, eller er det bare noe du tror? Jeg kan ha sånne perioder jeg også ( ikke så ekstremt) . Men har måttet gå veldig inn i meg selv og jobbet hardt med meg selv. Enkelte mennesker tåler nesten ingen og er veldig negative til de fleste. Jeg holder meg langt unna dem. Så har jeg dem som prøver å styre meg. Nå er jeg voksen og har lært meg å sette foten ned og ikke lar meg styre av andre.. Holder meg unna dem og. Var på en arbeidsplass der sjefen var veldig kontrollerende og manipulerende Skal ikke gå innpå alt her, men til slutt orket jeg ikke mer og sa opp jobben. Er i ny jobb og trives mye bedre. Er det noe du kan gjøre? Bytte skole? Flytte? Begynne på nytt? Men egentlig tror jeg det meste sitter i hodet ditt. De fleste har nok med seg selv og kan være stresset og sure. Prøv å omgås mennesker med god selvtillit. Lykke til TS

Skrevet

Hvordan vet du at dem er sure på deg? Har de sagt noe direkte til deg, eller er det bare noe du tror? Jeg kan ha sånne perioder jeg også ( ikke så ekstremt) . Men har måttet gå veldig inn i meg selv og jobbet hardt med meg selv. Enkelte mennesker tåler nesten ingen og er veldig negative til de fleste. Jeg holder meg langt unna dem. Så har jeg dem som prøver å styre meg. Nå er jeg voksen og har lært meg å sette foten ned og ikke lar meg styre av andre.. Holder meg unna dem og. Var på en arbeidsplass der sjefen var veldig kontrollerende og manipulerende Skal ikke gå innpå alt her, men til slutt orket jeg ikke mer og sa opp jobben. Er i ny jobb og trives mye bedre. Er det noe du kan gjøre? Bytte skole? Flytte? Begynne på nytt? Men egentlig tror jeg det meste sitter i hodet ditt. De fleste har nok med seg selv og kan være stresset og sure. Prøv å omgås mennesker med god selvtillit. Lykke til TS

Ummmm..

Gått i surr med trådene? :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...