Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta jeg var sammen med kunne ingenting om historie, geografi eller politikk. Null, niks og nada. Ikke kunne hun nevne et hvilket som helst land i Afrika en gang! Jeg ble så lite utfordret at det er helt latterlig.. Og jeg er ikke mer enn en gjennomsnittsperson hva gjelder IQ. Ligger på rundt 115-120.

Dette endte med at jeg simpelthen bare måtte la henne gå. Orket ikke mer. Det er rett og slett usexy med damer når de mangler intelligens.

Det er absolutt ikke meningen å være nedlatende overfor noen, for jeg er ikke akkurat Einstein selv heller. Men når det ikke går an å diskutere politikk og liknende med dama, da blir forholdet kjedelig.

Det syns sikkert dere damer om menn også.

Anonym poster: 963963618366dbb85538511883202577

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja en partner skal være en partner i alt også intellektuelt. Hadde heller ikke orket være sammen med en som ikke var stimulerende intellektuelt sett. Sikkert derfor jeg alltid har falt for menn med høyskole utdannelse.....

• Liker 1
Gjest Trolltausa
Skrevet

Dette går mer på interesser enn IQ, men ja, jeg er enig med deg i at det å kunne diskutere nyheter og interesser med en partner er viktig.

• Liker 16
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Det er mange menn der ute som er blåst i hovudet, så å leggje all skuld på kvinner er ikkje nok. Mange menn blir redd om ei dame har noko i hovudet. Faktisk så har eg fått råd om å spela dum for då vil eg garanter får meg mann. Det seier kanskje litt meir om samfunnet me lev i framfor han som sa det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er verken god i geografi, politikk, matte, historie, Norsk eller noe lignende. Kan ikke mange navn på steder, ingenting. Det betyr ikke at jeg ikke kan andre ting. Syntes nesten mer synd på deg, tror du er så bedrevitende og best.

Anonym poster: ecc06acaf96032b11336541d1bae6202

• Liker 7
Skrevet

Det er viktig å ha en oppegående mann, men trenger ikke en mann å drive å diskutere med. Vil heller ha en jeg gjør ting sammen med, og har det morsomt med. Har nok av slike diskusjoner på jobb. (Jobber som lærer)

• Liker 1
Gjest Cartman
Skrevet

Helt enig med TS. Hvis du ikke kan beskrive hendelsesforløpet i hundreårskrigen helt nøyaktig og korrekt, så er ikke forholdet liv laga. Det er bare sånn det har blitt i dagens samfunn!

Skrevet

Jeg er verken god i geografi, politikk, matte, historie, Norsk eller noe lignende. Kan ikke mange navn på steder, ingenting. Det betyr ikke at jeg ikke kan andre ting. Syntes nesten mer synd på deg, tror du er så bedrevitende og best.

Anonym poster: ecc06acaf96032b11336541d1bae6202

Eg syns litt synd på deg. Har du gått på skule?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke være sammen med en mann som ikke er på samme intelligensnivå som meg i det hele tatt. Jeg vil ha en partner jeg kan diskutere med med nogenlunde samme utgangspunkt. Men samtidig så syns jeg ikke det er noe galt i å dumme seg ned i noen sammenhenger. F.eks, jeg er dritgod til å skru sammen møbler og mekke bil og sånne praktiske ting, men når det kommer en pakke fra Ikea, så lar jeg mannen skru den sammen for meg fordi jeg ikke helt "klarer" , og er det noe galt med bilen, så lar jeg mannen få fikse det fordi det er "noe jeg ikke forstår" Han blir så glad av det :fnise:

Anonym poster: 4b7b0d76d384a3d75e19814c64283285

• Liker 6
Skrevet

Det er forståelig at man kanskje ikke ønsker å være sammen med en person man føler at man ikke kan føre en god samtale med. Skal man være sammen bør man jo ha noe å prate om. Og om lav intelligens, eller dårlig detaljkunnskap som jeg kaller dette, bidrar på det, er det selvfølgelig helt greit.

Men du trenger ikke gå rundt å tro at jenter generelt har dårlig detaljkunnskap og kan lite geografi, historie, etc. De fleste av oss har gått på skole i 10-13 år, kanskje studert noen år etter det, pluss at vi tar til oss kunnskap hele tiden via forskjellige medier og mennesker rundt oss. Så det er slettes ikke sånn at "de fleste" jenter er dumme.

• Liker 2
Gjest Cartman
Skrevet

Utrolig mange lavmåls menn der ute.

Og dere kvinner er så mye bedre?

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det med damer og menn her synes jeg ikke er noe å diskutere, selv om jeg er mann selv. Det er vel til og med slått fast at IQ-snittet er så godt som identisk for kvinner og menn, men at spennet er større blant menn, slik at vi også har flest av de aller dummeste.

Jeg er imidlertid helt enig i at det er viktig at partneren har noe allmennkunnskap. Det blir et stort irritasjonsmoment over tid. Jeg trenger ikke ha en kjæreste som kan alt jeg kan, men jeg er avhengig av hun får med seg litt.

Jeg har en eks som var helt komplett kjøtthue. Det sier jeg ikke fordi det er slutt, jeg har også ekskjærester som var veldig oppegående. Det ble helt utrolig irriterende etter hvert. Jeg måtte forklare omtrent enhver aktuell sak som kom opp i samtaler, alt fra at USA ikke er verdens mest folkerike land til at Kongen ikke faktisk styrer Norge. For dette trodde hun.

Om hun hadde trodd det bodde 200 eller 400 millioner i USA fremfor drøyt 300 hadde det vært greit nok, og hun trenger ikke kunne redegjøre for all norsk statsforfatningsrett, men det ER lov å forvente at folk flest vet litt om verden. Det er som regel en skremmende god indikator på hvor kompatible de er med meg på andre områder.

Anonym poster: b68fecd79b85e7bdc22e0687ed9ba0da

• Liker 12
Skrevet

Og dere kvinner er så mye bedre?

Jeg syns det er en teit kommentar. Ikke av deg, men av Gjest. Det er ikke lavmål å lete etter en partner man kan føre en god samtale med. Og nei, vi kvinner er ikke noe "bedre". De fleste av oss leter også etter det. Noen kvinner bryr seg kanskje ikke så veldig mye om intelligens og detaljkunnskap, men mange av oss er f.eks. ute etter en skikkelig handy mann som kan skru sammen møbler, løfte tunge ting, etc. Og det er jo også å se etter ønskede kvaliteter i en partner. Det er ingen forskjell på det og det å gå etter litt smartere, mer oppegående kvinner.

Alle mennesker leter etter kvaliteter i en partner, og godt er det. Hvordan skulle det vært om man ikke gjorde det? Da kunne man jo vært sammen med hvem som helst! Sånn er det jo ikke. Vi er jo ofte ganske kresne når det kommer til å velge partner. Både menn og kvinner.

• Liker 5
Skrevet

Jeg kan ikke være sammen med en mann som ikke er på samme intelligensnivå som meg i det hele tatt. Jeg vil ha en partner jeg kan diskutere med med nogenlunde samme utgangspunkt. Men samtidig så syns jeg ikke det er noe galt i å dumme seg ned i noen sammenhenger. F.eks, jeg er dritgod til å skru sammen møbler og mekke bil og sånne praktiske ting, men når det kommer en pakke fra Ikea, så lar jeg mannen skru den sammen for meg fordi jeg ikke helt "klarer" , og er det noe galt med bilen, så lar jeg mannen få fikse det fordi det er "noe jeg ikke forstår" Han blir så glad av det :fnise:

Anonym poster: 4b7b0d76d384a3d75e19814c64283285

Då gjer du jo deg dummere enn du er. Skal det liksom vera positivt? Det går an å gleda mannen på andre måter....

AnonymBruker
Skrevet

Ts har jo heller ikke beskyldt jenter generelt for å være dumme. Han påpeker jo dette gjelder begge kjønn. Jeg var også sammen med en slik fyr en gang, det blir kjedelig. Man bør finne seg noen som er på samme nivå.

Anonym poster: c5968f49a1fc9548ccbf8a00b2fd9973

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg har en IQ på 132. Denne er målt i forbindelse med utredning av ADD. Vil ikke engang si at jeg er spesielt intelligent. Disse IQ-testene er basert på ting som egentlig ikke har noen som helst sammenheng med hverdagen. Greit nok at det handler om logikk og språkforståelse bl.a, men folk kan være utrolig oppgående og intelligente med en IQ på under 100. Du er vel egentlig beviset på at selv om man har en IQ som er høyere enn gjennomsnittet (gjennomsnittet ligger på 105 for ett menneske over 20år), så trenger man ikke å sitte på de ferdighetene som faktisk gir mening i samfunnet, som sosiale antenner og ikke minst empati og menneskelige følelser.

Endret av She_Leiva
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Wow, utrolig mange her som ikke synes det er merkelig å være helt uvitende på ganske viktige området. se: historie, politikk, geografi og matte.

Har selv samboer og hun sliter med matte. Det går greit, helt til hun trenger å bli forklart noe. Stort sett "bestemmer" jeg hvordan økonomien skal styres, uten at hun orker å forstå. (lån, renter, sparing osv). Hun er heller ingen racer på, egentlig ingenting, men hun interesserer seg for det når jeg vil prate om noe. Men kjenner at jeg er veldig avhenging av andre mennesker for å få "trimmet" hjernen utenfor jobb. Er heller ingen Einstein selv, men liker å lese og lære.

Anonym poster: 2adef7b77ce2c7a959fbac4be3ccb8c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er vel egentlig beviset på at selv om man har en IQ som er høyere enn gjennomsnittet (gjennomsnittet ligger på 105 for ett menneske over 20år), så trenger man ikke å sitte på de ferdighetene som faktisk gir mening i samfunnet, som sosiale antenner og ikke minst empati og menneskelige følelser.

Jeg aner ikke hvilket innlegg du har lest, men TS sier jo bare at det ble så frustrerende at dama ikke hang med at han måtte la henne gå, for da fungerte ikke forholdet. Det virker ikke uempatisk, det virker helt greit. Om du ikke kan prate med en partner uten å bli irritert, er det vel helt fair å ikke lenger være sammen med denne partneren.

At hun ikke kunne nevne et eneste afrikansk land tyder jo også på at hun ikke bare var litt lite oppdatert, men langt utenfor det vanlige. Det er ikke nedlatende å mene at det er problematisk, ei heller er det noe som tyder på at TS mangler sosiale antenner eller - til og med - "ikke sitter på menneskelige følelser". Dette innlegget har du bare tolket langt bort fra det det egentlig sa.

Anonym poster: b68fecd79b85e7bdc22e0687ed9ba0da

• Liker 5
Skrevet

IQ er ikke det samme som kunnskap. :opplyser:

Ikke er det et krav at man skal være interessert i matte, språk eller samfunnsfag heller.

Det finnes nok av svært intelligente mennesker som knapt aner noe om verden rundt dem fordi de er interessert i helt andre ting.

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...