Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det være så forbanna vanskelig å hjelpe til med ting? Min samboer jobber sent noen uker. Er ikke mer enn to uker i måneden og da er han hjemme hele dagen før han drar rundt halv tre og er hjemme rundt tolv. Han skal ta oppvasken, jeg skal vaske klær og gå med søpla. Resten tar vi felles. Men når han jobber sent sover han hele dagen og gidder ikke ta oppvaska. Han trenger ikke sove helt frem til femten min før han drar, men på pur faenskap og lathet gjør han det! Så det ender med at jeg må vaske opp også, for når han kommer hjem fra jobb orker han ikke.

Nå er jeg så dritt lei! Han har en enkel ting han SKAL gjøre.. Sier jeg til han eller prøver å vekke han blir han sur.. Skulle så ønske han forstod at han må gjøre ting også!

Anonym poster: ce43008c8a14569f3371cea5085752df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du forventer at han skal ta oppvaskennår DU vil han skal ta oppvasken? Verden går ikke bare rundt din klokke

Skrevet

Slutt å gjøre jobben hans - så får du se om han velger å vaske grytene, eller dra og kjøpe nye ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer at oppvasken skal bli tatt før han drar på jobb, om han ikke orker og ta den etter han har kommet hjem! Selv om han jobber sent betyr ikke det at han skal få bli hjemme hele dagen å sove, han klarer fint å gjøre ting her. Samma hvordan jobb tider han har.

Mine jobbrutiner? Jeg har en jobb hvor jeg jobber Mandag til Onsdag 08:15:00, og Torsdag og Fredag 15:00-22:30. Samtidig som jeg ofte jobber helger, ettersom jeg jobber innen helse. Så jeg har faktisk ikke så forbanna mye mer fritid enn hva han har. De dagene jeg jobber sent kan jeg ordne her på dagen, de dagene jeg jobber tidlig tar jeg så klart ting når jeg kommer hjem fra jobb!

Anonym poster: ab1ec776224929fb1a98e1da9b32c0c2

• Liker 2
Skrevet

Sier det samme som Kattugla - la oppvasken stå til han tar den. Om det skjærer deg i øynene, så bare la være å se på den...

Skrevet

Jeg forventer at oppvasken skal bli tatt før han drar på jobb, om han ikke orker og ta den etter han har kommet hjem! Selv om han jobber sent betyr ikke det at han skal få bli hjemme hele dagen å sove, han klarer fint å gjøre ting her. Samma hvordan jobb tider han har.

Mine jobbrutiner? Jeg har en jobb hvor jeg jobber Mandag til Onsdag 08:15:00, og Torsdag og Fredag 15:00-22:30. Samtidig som jeg ofte jobber helger, ettersom jeg jobber innen helse. Så jeg har faktisk ikke så forbanna mye mer fritid enn hva han har. De dagene jeg jobber sent kan jeg ordne her på dagen, de dagene jeg jobber tidlig tar jeg så klart ting når jeg kommer hjem fra jobb!

Nettopp... Du forventet at verden skal gå etter din klokke. Hva om han ikke vil ta oppvasken akkurat når du forventer det? Det er faktisk hans fulle rett. At du er utålmodig å tar den for han er jo ditt problem. Verden surrer ikke rundt din klokke og du kan ikke forvente at han skal gjøre ting AKKURAT på det tidspunkt det passer deg

AnonymBruker
Skrevet

Når to personer bor sammen SKAL man faktisk gjøre ting begge to, man skal ikke bare la en gjøre noe! At han ikke orker etter jobb gjør at han faktisk MÅ ta den før jobb! Ellers kan han for all del kjøpe middag ute til oss hver dag, slik at vi slipper noe oppvask i huset! Eller han kan ta klesvasken, og jeg kan ta oppvasken. Vi har satt opp en avtale om hvem som skal gjøre hva for at ting skal bli mest mulig rettferdig, da får han holde den avtalen!

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig skal begge bidra. Men det er ike dermed sagt atcalt skal gjøres i ditt tempo, når du vil det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg, TS. Likevel prøv å unngå å være den irriterende kjerringen som hakker på sin samboer. Kan du ikke ta det opp pent med han? Hvis han ikke innser at han burde hjelpe til, er han umoden.

Anonym poster: 76b8c1d3b58b29a067ede766294a0605

Skrevet

Aaah lister over hvem som skal gjøre hva. Samlivets onde...

Bare en vill gjettning, det er du som har laget denne lista og "reglene"

AnonymBruker
Skrevet

Dette var noe vi begge satt oss ned å avtalte før vi flyttet sammen. Det er ikke slik at det skal gjøres akkurat på tidspunktet jeg sier det, men det skal gjøres. Om det er før eller etter jobb er det samma, det skal bli gjort.

Skrevet

Selvfølgelig skal begge bidra. Men det er ike dermed sagt atcalt skal gjøres i ditt tempo, når du vil det.

Leser du i det hele tatt hva hun skriver? Han gjør det ikke verken før eller etter jobb det er DET som er problemet.

Gjest Cartman
Skrevet

Hvorfor skal det være så forbanna vanskelig å hjelpe til med ting? Min samboer jobber sent noen uker. Er ikke mer enn to uker i måneden og da er han hjemme hele dagen før han drar rundt halv tre og er hjemme rundt tolv. Han skal ta oppvasken, jeg skal vaske klær og gå med søpla. Resten tar vi felles. Men når han jobber sent sover han hele dagen og gidder ikke ta oppvaska. Han trenger ikke sove helt frem til femten min før han drar, men på pur faenskap og lathet gjør han det! Så det ender med at jeg må vaske opp også, for når han kommer hjem fra jobb orker han ikke.

Nå er jeg så dritt lei! Han har en enkel ting han SKAL gjøre.. Sier jeg til han eller prøver å vekke han blir han sur.. Skulle så ønske han forstod at han må gjøre ting også!

Anonym poster: ce43008c8a14569f3371cea5085752df

Herregud. Kjøp en oppvaskmaskin, ekstra vaskemaskin, tørketrommel og en selvgående støvsuger :) Da hoper ikke ting seg opp og dere kan sove hele dagen.

Gjest Cartman
Skrevet

Leser du i det hele tatt hva hun skriver? Han gjør det ikke verken før eller etter jobb det er DET som er problemet.

Problemet er vell at de ikke kommuniserer godt nok. Er ikke sikkert at han forstår hvor kjipt dette er for ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...